Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d2c07538-f729-4832-aecd-0fdf8b1b9ed4","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Jelentős hatása van az árrés csökkentésének abban, hogy lassult az infláció – írja a Nemzetgazdasági Minisztérium, pedig a legtöbb élelmiszer még az előtt bekerült az adatbázisba, hogy az új árrésszabály életbe lépett volna.","shortLead":"Jelentős hatása van az árrés csökkentésének abban, hogy lassult az infláció – írja a Nemzetgazdasági Minisztérium...","id":"20250408_NGM-inflacio-letores-modszertan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d2c07538-f729-4832-aecd-0fdf8b1b9ed4.jpg","index":0,"item":"b3e2f780-e4de-402f-8a27-0f74c07f4f9c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250408_NGM-inflacio-letores-modszertan","timestamp":"2025. április. 08. 10:25","title":"Úgy büszkélkedik az NGM az infláció letörésével, mintha nem olvasták volna el, hogyan számolta ki a KSH","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ec04ae2-412e-4bb3-880f-318df4379737","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Hiszen „nem gyengeség egy gyenge nőtől bocsánatot kérni” – énekelte. ","shortLead":"Hiszen „nem gyengeség egy gyenge nőtől bocsánatot kérni” – énekelte. ","id":"20250407_Hajos-Andras-Balazs-Klari-elo-bocsanatkeres-szerenad","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ec04ae2-412e-4bb3-880f-318df4379737.jpg","index":0,"item":"f0866518-ca3f-4b0d-bd13-10767fae3594","keywords":null,"link":"/elet/20250407_Hajos-Andras-Balazs-Klari-elo-bocsanatkeres-szerenad","timestamp":"2025. április. 07. 08:45","title":"Hajós András élő adásban, szerenádozva kért bocsánatot Balázs Kláritól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e071b351-a68f-4b9a-b52d-83ef6d8fc60a","c_author":"Lőrincz Tamás","category":"itthon","description":"Jogszabálysértést követett el a közétkeztető, a mulasztás miatt összesen 867-en betegedtek meg a Pest megyei Nagykőrösön – állapította meg a kormányhivatal vizsgálata néhány héttel a tömeges rosszullét után. ","shortLead":"Jogszabálysértést követett el a közétkeztető, a mulasztás miatt összesen 867-en betegedtek meg a Pest megyei...","id":"20250407_Kiderult-hogy-miert-lett-tobb-szaz-ember-rosszul-Nagykoroson-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e071b351-a68f-4b9a-b52d-83ef6d8fc60a.jpg","index":0,"item":"11ac3917-5583-4eff-b6e6-cc4bba1ff9f6","keywords":null,"link":"/itthon/20250407_Kiderult-hogy-miert-lett-tobb-szaz-ember-rosszul-Nagykoroson-ebx","timestamp":"2025. április. 07. 05:32","title":"Kiderült, hogy miért lett több száz ember rosszul Nagykőrösön","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3a6453f5-b2e4-4cf6-bf61-dac9788148d5","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A „slágerlakótelepek” között idén a békásmegyeri a legkeresettebb.","shortLead":"A „slágerlakótelepek” között idén a békásmegyeri a legkeresettebb.","id":"20250407_duna-house-panellakas-kereslet-egymillios-negyzetmeterar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a6453f5-b2e4-4cf6-bf61-dac9788148d5.jpg","index":0,"item":"18838198-2dc6-4f45-a1cb-f600962c5f14","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250407_duna-house-panellakas-kereslet-egymillios-negyzetmeterar","timestamp":"2025. április. 07. 12:26","title":"Bezuhanást hozott a paneleknél az egymilliós lélektani határ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"14d586e3-ca8f-4a8c-8823-2d222be785b3","c_author":"Crystal Group","category":"brandchannel","description":"A két újkeletű vagyontervezési eszköz célja és előnye hasonló, de felépítésük eltérő. Mindkettő segítségével el lehet érni a vagyonvédelmi-, elkülönítési és tervezési célokat, sőt mi több, adózási szempontból is ugyanazok az előnyök illetik meg mindkét instrumentum használóit. Mégis vannak különbségek – ezeket járjuk körül szakértő segítségével.","shortLead":"A két újkeletű vagyontervezési eszköz célja és előnye hasonló, de felépítésük eltérő. Mindkettő segítségével el lehet...","id":"20250408_Bizalmi-vagyonkezeles-vagyonkezelo-alapitvany-Crystal-Worldwide","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/14d586e3-ca8f-4a8c-8823-2d222be785b3.jpg","index":0,"item":"516a9258-ff8d-4893-87f9-ad86b23e4952","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250408_Bizalmi-vagyonkezeles-vagyonkezelo-alapitvany-Crystal-Worldwide","timestamp":"2025. április. 08. 07:30","title":"Nem úri muri: ezt kell tudni a bizalmi vagyonkezelésről és a vagyonkezelő alapítványról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Crystal Worldwide Group","c_partnerlogo":"69277d6e-5ab7-4502-a807-c6177aed924b","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"0f5b5f52-d2eb-4373-af3b-5bb84814975e","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A Hamász válaszul tíz rakétát lőtt ki dél-izraeli városokra.","shortLead":"A Hamász válaszul tíz rakétát lőtt ki dél-izraeli városokra.","id":"20250407_izrael-hamasz-gazai-ovezet-legicsapas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f5b5f52-d2eb-4373-af3b-5bb84814975e.jpg","index":0,"item":"f62fbc41-dca6-4197-baaf-13f32ca1f4d8","keywords":null,"link":"/vilag/20250407_izrael-hamasz-gazai-ovezet-legicsapas","timestamp":"2025. április. 07. 10:19","title":"Több mint harmincan meghaltak, amikor Izrael légicsapásokat mért a Gázai övezetre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"45f5d731-e83b-4462-8d44-d890eb388c58","c_author":"Cikatridina","category":"brandchannel","description":"A fájdalmat szexuális aktus közben minden ötödik nő legalább egyszer átéli élete során. Mivel sokaknál szégyenérzettel társul, ezért az esetek többségében nem fordulnak orvoshoz. Összeszedtük a lehetséges okokat és a megoldási lehetőségeket.","shortLead":"A fájdalmat szexuális aktus közben minden ötödik nő legalább egyszer átéli élete során. Mivel sokaknál szégyenérzettel...","id":"20240617_cikatridina-szexualitas-fajdalmas-egyuttlet-endometriozis","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/45f5d731-e83b-4462-8d44-d890eb388c58.jpg","index":0,"item":"a17f4fcf-31b2-4394-98b5-f059dfa5870a","keywords":null,"link":"/brandchannel/20240617_cikatridina-szexualitas-fajdalmas-egyuttlet-endometriozis","timestamp":"2025. április. 07. 07:30","title":"Fájdalom együttlét közben: van megoldás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Cikatridina","c_partnerlogo":"4d2ec5e6-2050-4393-a8fc-55cabc0a743d","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"b613471b-da13-44ad-9046-dbd2052df08c","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A brit királyi pár hétfő délután landolt a Ciampino repülőtéren. Kamilla jól megválasztott öltözékben lépett olasz földre.","shortLead":"A brit királyi pár hétfő délután landolt a Ciampino repülőtéren. Kamilla jól megválasztott öltözékben lépett olasz...","id":"20250408_kamilla-kiralyne-kiralykek-ruha-magyarazat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b613471b-da13-44ad-9046-dbd2052df08c.jpg","index":0,"item":"50369af7-802e-4d98-a6b0-f5750d4f82fe","keywords":null,"link":"/elet/20250408_kamilla-kiralyne-kiralykek-ruha-magyarazat","timestamp":"2025. április. 08. 11:18","title":"Kamilla királykékben jött Rómába – miért pont ezt a színt választotta a királyné?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egyedi arcvonások, kupé crossover karosszéria, tisztán elektromos hajtáslánc és franciás kényelem. Megérkezett Magyarországra az elsőtől az utolsó csavarig teljesen új Citroën ë-C4, amit Budapesten gyorsan ki is próbáltunk.
A Citroën 2004-ben a Xsara utódjaként dobta piacra az első C4-est, melynek nem titkoltan olyan nagyágyú riválisokkal kellett felvennie a harcot, mint például a Golf, az Astra vagy a Focus. 2010-ben aztán kijött a második generáció, amely 2014-ben a Cactus "személyében" egy szabadidőautós testvérmodellt is kapott, és aztán 2018-ban mindkét típus eltűnt a süllyesztőben.
Nem véletlen, hogy a tisztán elektromos MX-30 is említésre került, ugyanis a hagyományos hajtásláncú C4-ből villanyautó változat is érkezett, és mi most egy ilyen zöld rendszámos modellt mutatunk be részletesen.
László Ferenc
Egyedi formaterv
A szépség megítélése ugyebár meglehetősen szubjektív dolog, így az új C4 külseje felett sem törnénk pálcát. A frontrész viszonylag kaotikusnak mondható a maga osztott kisebb-nagyobb fényszóró-elemeivel és különböző betéteivel, illetve az összevissza kaszabolt hátsó lámpa, valamint a spoilerszerű képződmény miatt a hátsó fertály sem mondható egyszerűnek.
Talán nem járunk messze az igazságtól, ha azt állítjuk, hogy a tervezőknek az oldalnézetet sikerült leginkább eltalálniuk. Az enyhén emelkedő övvonal és a kupésan lejtő tető szinte csak úgy vezeti a szemünket, ezenkívül az oldalra vasalt kerékjárati ívek és a karosszéria bátor benyomódásai, kitüremkedései is jól állnak a C4-esnek.
László Ferenc
A 156 milliméteres hasmagasság nagyobb az átlagnál, de messze nem egy kőkemény SUV-ról, hanem sokkal inkább egy kompakt crossoverről van szó. A PSA-konszern, illetve most már Stellantis arra a CMP-platformra építette a modellt, melyre a Peugeot 208 és az Opel Corsa is épül. A C4 tehát kisautó alapokra építkezik, de a moduláris platformot ez esetben a legnagyobbra méretezték.
Elöl kiválóan el lehet férni és a lehetőségekhez képest hátul is korrekt a helykínálat, bár az átlagnál magasabbak már panaszkodhatnak a fejtérre. A csomagtartó 380 literes, ami a kompakt kategóriában átlagosnak mondható.
Aki ennél nagyobb puttonyra vágyik, annak a cég kínálatán belül inkább az 580 literes csomagtartójú C5 Aircross felé kell kacsintgatnia. Utóbbi SUV egyébként 14 centiméterrel hosszabb a C4-nél, de például a tengelytávja csak 6 centiméterrel nagyobb.
László Ferenc
Francia hangulatban
A kellemes fogású, nagyon könnyen tekerhető, az útról kevés visszajelzéssel szolgáló kormány mögött egy relatíve kicsi, 5 colos digitális műszeregység található. A HUD nem a szélvédőre, hanem egy kis átlátszó lapkára vetít, a középső érintőkijelző 10 colos képátlójú.
A különböző funkciók minden korábbinál könnyebben elérhetők, ugyanis a klímarendszer végre dedikált kezelőszerveket kapott, ezenkívül a jobboldali tekerőgombbal nemcsak a sofőr, hanem az utasa is bármikor egyszerűen állíthatja a hangerőt. A hifi hangminősége viszont elmarad a várakozásainktól.
László Ferenc
Az utastérben tizenhat kisebb-nagyob rekeszt, illetve tárolóhelyet találunk, egyedi újdonság az első utasülés előtti tablettartó, melyet úgy alakítottak ki, hogy adott esetben ne zavarja a légzsák működését.
László Ferenc
A felhasznált anyagok közepes minőségűek, mindenesetre a különböző trendi betéteken érződik, hogy a tervezők igyekeztek egy kis francia életstílust vinni a plasztik unalomba. Az ülések minimális oldaltartásúak és az 1,5 centiméteres felső szivacsrétegnek köszönhetően nagyon kényelmesek.
Nemcsak az ülések puhák, hanem a felfüggesztés is, még ha talán annyira nem is, mint a C5 Aircross esetében. A progresszív hidraulikus ütközőelemes futómű remekül elnyeli az úthibákat, kis túlzással élve olyan érzésünk lehet a C4-esben, mintha egy varázsszőnyegen utaznánk.
László Ferenc
László Ferenc
Hajtóerő
A kormánytól jobbra lévő indítógombbal kelthető életre a motor, az előre-hátramenet a középkonzolon lévő menetirányválasztóval kapcsolható. Utóbbi teljesen megújult, sokkal kisebb lett, viszont mintha a működése néha kicsit lassú lenne. Üzemmódokból a következők állnak rendelkezésre: normál, eco és sport.
Az általunk kipróbált Citroën ë-C4 orrában egy 136 lóerős teljesítményű, illetve 260 Nm nyomatékú villanymotor található, ami, ha nem is sportos vehemenciával, de alapvetően dinamikusan mozgatja az 1 540 kilogrammos autót. A 0-100-as sprint 9,7 másodperc alatt tudható le, az elektronikusan korlátozott végsebesség 150 km/h.
László Ferenc
László Ferenc
A korábbi PSA modellekből már jól ismert elektromos hajtáslánc egy bruttó 50 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri az energiát. A hivatalos WLTP-hatótáv 350 kilométer, ami szokás szerint erősen optimista. Egyelőre csak rövid vezetési tapasztalatokat szereztünk, mindenesetre úgy gondoljuk, hogy télen 250, nyáron 300 kilométer lehet a gyakorlati maximális hatótáv.
Az otthon 31 óra-, gyorstöltővel akár kevesebb, mint 1 óra alatt teljesen feltölthető akkumulátorra 8 év, illetve 160 ezer kilométer garanciát vállal a gyártó.
A normál C4-eseket az 1,2 literes 3 hengeres turbós benzinmotor 130, illetve 155 lóerős változatával szerelik, ezenkívül pedig egy 130 lóerőre képes 1,5 literes 4 hengeres turbódízel egység is elérhető a kínálatban. A kéziváltó 6-, az automata 8 fokozattal rendelkezik, a belsőégésű motoros C4-esek kiviteltől függően 240-340 kilogrammal könnyebbek az ë-C4-nél.
László Ferenc
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : egyedi formaterv, kényelemre hangolt futómű és ülések, praktikus utastér, szinte hangtalan suhanás.
–: nincs hibrid, kemény műanyagok az utastérben, a csomagtartó lehetne nagyobb, a hifi nem szól túl szépen.
A 20-féle vezetéstámogató rendszerrel felvértezett Citroën C4 egy egyedi megjelenésű kompakt crossover, amely elsősorban azok körében arathat sikert, akik szeretik az extravagáns formájú és kényelemre hangolt autókat. A Citroën ë-C4 pedig ennek a modellnek a lokálisan zéró károsanyag-kibocsátású, zöld rendszámos változata. A két világ között egyelőre nem lesz átmenet, vagyis a cég nem rövid távon tervez hibrid C4-est piacra dobni.
A Citroën C4 130 lóerős benzinmotorral és 6 fokozatú kéziváltóval szerelt alapmodellje 7,1 millió forintba kerül, az ugyanilyen erős dízelverzió automata váltóval 8,3 millió forinton nyit, az ë-C4 pedig minimum 10,8 millió forint ellenében vezethető haza. Összehasonlításképp, az eggyel nagyobb méretkategóriában támadó Citroën C5 Aircross alapára 7,4 millió forint.
A benzines riválisok közül a Kia Xceed 120 benzines lóerővel 6,1 millió forinton nyit, a 122 hibrid lóerőt felvonultató Toyota C-HR pedig minimum 9,3 millió forintba kerül. A 122 lovas benzinmotorral szerelt Mazda CX-30 8,1 millió forintos alapárral bír, a tisztán elektromos, de az ë-C4-nél szerényebb hatótávú Mazda MX-30 alapára pedig 10,4 millió forint.
Ha már unjuk a német autók rideg tökéletességét és a japán modellek sok esetben lélektelen karakterét, akkor érdemes lehet belevágni egy francia kalandba. Például egy kompakt SUV kategóriás Citroennel.
Végre egy divatterepjáró, ami nem szürkül bele a SUV-ok mindent elárasztó tengerébe. Ráadásul nem felesleges keménykedéssel, sokkal inkább kényelemre hangolva próbál meg pénztárcanyitogatásra csábítani.