szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az autók alapvető biztonsági tesztjei mellett egyre fontosabbak a valós körülmények között végzett károsanyag-kibocsátási tesztek is.

A Green NCAP egy olyan nonprofit szervezet, amely a járművek tényleges károsanyag-kibocsátását méri. Az autók értékelését nyolc európai ország laboratóriumában végzik, a szervezetet pedig környezetvéldelmi intézmények, állami támogatások és autóklubok bevételeiből tartják fent.

A szervezet időről-időre értékeli a legfrissebb piacra került modelleket és hasonlóan a jól ismert Euro NCAP töréstesztekhez, csillagok alapján szemléltetik, hogy milyen mértékben felel meg a jármű ténylegesen az elvárásoknak. Három összetevőt vizsgálnak az emissziós méréseknél. Az első, hogy milyen mértékben bocsát ki üvegházhatást okozó gázokat (szén-dioxid, metán vagy dinitorgén-oxid) az autó. A második vizsgálati elem a légszennyezettség szempontból fontos anyagok (a finompor-részecskék, a nitrogén-oxid és a szén-monoxid) jelenléte. A harmadik összetevő pedig a jármű valós energiafogyasztása.

A Green NCAP most közzétette legfrissebb vizsgálati eredményeit, amelyben már olyan autó is szerepelt, mint a hidrogén üzemű Hyundai Nexo, valamint a Volkswagen elektromos újdonsága az ID.3. Nem meglepő módon az üzemanyagcellás autó és a villanyautó maximális pontszámokkal végeztek az élen.

A listán most is jól látszik, hogy az elektromos autók behozhatatlan előnye mellett a hagyományos technológiájú autók is lehetnek összességében igen tiszták. Erre példa most éppen a Skoda Octavia 2.0 TDI motoros változata, amelyben már dupla AdBlue-rendszer van, ami egyéb utókezelő-eljárásokkal 80 százalékkal csökkenti a korábbihoz képest a nitrogén-oxidok kibocsátását.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Trend ellen mennek: nőtt az amerikai autók átlagos fogyasztása

Miközben a világszintű törekvések éppen a fogyasztás- és károsanyag-csökkentésről szólnak, egy felmérés szerint a valóság mást mutat. Ráadásul az autógyártók Amerikában is, hogy papíron megfeleljenek a kibocsátási céloknak, nagy mennyiségben vásárolnak más gyártóktól szabad károsanyag-kibocsátási kvótákat.