Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b115ef66-583a-4acb-a59c-9856cdc82440","c_author":"Balla István ","category":"kultura","description":"Nyolcvanéves lett a Neoton zenekar, majd később a Magneoton kiadó alapítója. Nevéhez olyan dalok kötődnek, mint a Santa Maria, a 220 felett, vagy a Kell hogy várj!, később kiadóvezetőként pedig olyan előadókat futtatott be, mint Zámbó Jimmy, a Rapülők vagy a Tátrai Band. Milyen viszonyban volt Erdős Péterrel? Mi köze a Black Sabbath-nak a Neotonhoz? Kibékült-e már Csepregi Éváékkal? Interjú Pásztor Lászlóval.","shortLead":"Nyolcvanéves lett a Neoton zenekar, majd később a Magneoton kiadó alapítója. Nevéhez olyan dalok kötődnek, mint a Santa...","id":"20250614_Pasztor-Laszlo-Neoton-Erdos-Peter-Csepregi-Eva-magneoton-interju-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b115ef66-583a-4acb-a59c-9856cdc82440.jpg","index":0,"item":"aad403df-ea22-434c-b79f-d0f6b6a48c83","keywords":null,"link":"/kultura/20250614_Pasztor-Laszlo-Neoton-Erdos-Peter-Csepregi-Eva-magneoton-interju-ebx","timestamp":"2025. június. 14. 20:00","title":"„Be kell valljam, Zámbó Jimmyt majdnem elszalasztottuk, miattam” – interjú Pásztor Lászlóval","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"df1170de-45b7-4f89-bd0c-ce40a750c095","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A fehér zsákokban elhelyezett holttestek szállításában a Vöröskereszt is segíthetett. ","shortLead":"A fehér zsákokban elhelyezett holttestek szállításában a Vöröskereszt is segíthetett. ","id":"20250613_fogolycsere-holttest-ukrana-oroszorszag-haboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/df1170de-45b7-4f89-bd0c-ce40a750c095.jpg","index":0,"item":"b1283844-6205-49b2-b261-2e2525f59dca","keywords":null,"link":"/vilag/20250613_fogolycsere-holttest-ukrana-oroszorszag-haboru","timestamp":"2025. június. 13. 20:55","title":"Oroszország 1200 katona holttestét adta át Ukrajnának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8dc0604b-9c9e-4acd-bbce-d33f41d8adc0","c_author":"Sághy Erna","category":"360","description":"Fotókönyv és guide sajátos keveréke Toroczkai Csaba fotográfus és Grasl Bernadett művészettörténész közös vállalkozása, amely a legnagyobb japán sziget, Honsú felfedezésére invitál.","shortLead":"Fotókönyv és guide sajátos keveréke Toroczkai Csaba fotográfus és Grasl Bernadett művészettörténész közös vállalkozása...","id":"20250614_hvg-Japan-szinei-Toroczkai-Csaba-Grasl-Bernadett-kiallitas-konyv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8dc0604b-9c9e-4acd-bbce-d33f41d8adc0.jpg","index":0,"item":"3fa63478-5a7d-4d50-8930-fcc2fc745872","keywords":null,"link":"/360/20250614_hvg-Japan-szinei-Toroczkai-Csaba-Grasl-Bernadett-kiallitas-konyv","timestamp":"2025. június. 14. 14:15","title":"Ezt a különleges könyvet és fotókiállítást látva rácsodálkozhatunk Japán színeire","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12c629c9-e957-4ae3-8cfb-1fc69ee9d4ed","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"Az elektromos autózás fejlődésével ma már nem számít különlegességnek az elektromos áruszállítók használata. Az alábbiakban bemutatjuk, hogy miért nem helytállóak a villanyhajtású járművekkel kapcsolatos fenntartások – már ebben a szegmensben sem. ","shortLead":"Az elektromos autózás fejlődésével ma már nem számít különlegességnek az elektromos áruszállítók használata...","id":"20250520_fordmagyarorszag_elektrifikacio_flotta_elektromos_haszongepjarmu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12c629c9-e957-4ae3-8cfb-1fc69ee9d4ed.jpg","index":0,"item":"8762f0c3-3db7-483b-8c51-1573a3dff78b","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250520_fordmagyarorszag_elektrifikacio_flotta_elektromos_haszongepjarmu","timestamp":"2025. június. 15. 15:30","title":"A következő bő egy év döntő változásokat hozhat az elektromos autózásban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"79ad43cd-4b71-4b99-b491-ec3328325034","c_author":"Tiszai Balázs","category":"gazdasag","description":"Ha Teherán beváltaná a fenyegetését, és tényleg lezárná a Hormuzi-szorost, azzal nemcsak a globális olajpiacot állítaná a feje tetejére, de elvágná a világtól az egyik legnagyobb LNG-exportőrt, Katart is. A megtorlás potenciális célpontjaivá léptek elő Izrael tengeri gázmezői is, ez a két front együtt pedig óriási fenyegetést jelenthet az európai energiabiztonságra.","shortLead":"Ha Teherán beváltaná a fenyegetését, és tényleg lezárná a Hormuzi-szorost, azzal nemcsak a globális olajpiacot állítaná...","id":"20250614_Izrael-Iran-olaj-gaz-LNG-Hormuzi-szoros-blokad-tengeri-gazmezok-ellatasbiztonsag-kockazatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/79ad43cd-4b71-4b99-b491-ec3328325034.jpg","index":0,"item":"f948ba5d-3bcf-4fb3-9fac-61d9f08a700a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250614_Izrael-Iran-olaj-gaz-LNG-Hormuzi-szoros-blokad-tengeri-gazmezok-ellatasbiztonsag-kockazatok","timestamp":"2025. június. 14. 17:30","title":"Mindenki az olajat félti az izraeli-iráni csapásoktól, pedig a gázellátás is legalább annyira veszélybe került","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ea6a743-1872-43bf-8746-b9bc837a69b5","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Ahhoz, hogy a következő 40 évben és azon túl is fenntartsuk az elért eredményeket, a schengeni térséget folyamatosan meg kell újítani. Erre nincs titkos recept, de van három fontos terület, amelyen dolgoznunk kell – írja vendégcikkében Magnus Brunner.","shortLead":"Ahhoz, hogy a következő 40 évben és azon túl is fenntartsuk az elért eredményeket, a schengeni térséget folyamatosan...","id":"20250614_schengen-evfordulo-magnus-brunner","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ea6a743-1872-43bf-8746-b9bc837a69b5.jpg","index":0,"item":"0bc8799d-fc8f-43d7-b2f6-c5f14ffe5d63","keywords":null,"link":"/360/20250614_schengen-evfordulo-magnus-brunner","timestamp":"2025. június. 14. 10:45","title":"Még megalkotói sem számítottak ekkora sikerre: 40 éves a schengeni térség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"372e5f7a-bf3a-49e8-bb3d-090f22b8aa67","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hongkongi kutatók állítják, hogy az alvás közbeni memóriamanipuláció innovatív módon segíthet kezelni a traumákat és az érzelmi szorongásokat.","shortLead":"Hongkongi kutatók állítják, hogy az alvás közbeni memóriamanipuláció innovatív módon segíthet kezelni a traumákat és...","id":"20250614_alvas-kozbeni-pozitiv-emlekerosites-emlektorles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/372e5f7a-bf3a-49e8-bb3d-090f22b8aa67.jpg","index":0,"item":"2e0d1587-173c-42e6-9276-f052c34807df","keywords":null,"link":"/tudomany/20250614_alvas-kozbeni-pozitiv-emlekerosites-emlektorles","timestamp":"2025. június. 14. 08:03","title":"Emléktörlés alvás közben? Ez még jól jöhet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b33d4f01-4887-4693-ac3d-9dc88ceb9c9c","c_author":"Serdült Viktória","category":"itthon","description":"Paul Fox a III. Károly király születésnapja alkalmából rendezett fogadáson a közös sikerek és kulturális kapcsolatok mellett háborús pszichózisról, a politikai párbeszéd durvulásáról és az „átláthatósági” törvényről is beszélt. Szerinte a magyar kormány olyan határhoz érkezett, amit nem akar átlépni.","shortLead":"Paul Fox a III. Károly király születésnapja alkalmából rendezett fogadáson a közös sikerek és kulturális kapcsolatok...","id":"20250614_brit-nagykovet-Paul-Fox-bucsu-kritika-magyar-kormany-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b33d4f01-4887-4693-ac3d-9dc88ceb9c9c.jpg","index":0,"item":"eb173e89-97f8-4ec2-8823-175fbe13d541","keywords":null,"link":"/itthon/20250614_brit-nagykovet-Paul-Fox-bucsu-kritika-magyar-kormany-ebx","timestamp":"2025. június. 14. 12:08","title":"Határozott búcsúüzenetet küldött a brit nagykövet a magyar kormánynak: „A kisebbségeket démonizálják, a szomszédokat bűnözőként ábrázolják”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A dél-koreai gyártó ezúttal semmit sem finomkodott el, a merész vonalvezetés mellé minőségi utasteret és modern technikát csomagolt. De vajon milyen a gyakorlatban az elsőtől az utolsó csavarig teljesen új Hyundai Tucson?
A Hyundai egész hamar, már 2004-ben felpattant az akkor még éppen csak induló SUV-divathullámra, az első Tucsonok idén már a 17. születésnapjukat ünneplik. A 2009-ben kijött második generáció ideiglenesen ix35 néven támadt, de aztán 2015-ben visszatért a Tucson elnevezés, amely mellett a most debütált negyedik nekifutás esetében is kitartottak a dél-koreaiak.
Középkategóriás divatterepjárókkal 2021-ben lassan már Dunát lehetne rekeszteni, így nincsenek egyszerű helyzetben a gyártók, ha igazán sikeres termékkel kívánnak megjelenni a piacon. A Hyundai viszont felvette a kesztyűt, pontosabban kézbe vette a ceruzát, a vonalzót, illetve a körzőt, és konkrétan egy ilyen formatervet vetett papírra:
László Ferenc
Egyedi
Míg az előd egy a széles közízlésnek megfelelő, alapvetően konzervatív vonalvezetésű szabadidő-autó volt, addig az új Tucsonon sokkal merészebb design köszön vissza. Ilyen vagy ehhez hasonló frontrésszel eddig még nem nagyon találkozhattunk az iparágban:
László Ferenc
A több kisebb részre szabdalt első lámpa elemei alaphelyzetben láthatatlanul simulnak bele a méretes hűtőrácsba, a világítás bekapcsolását követően pedig egy semmi máshoz nem fogható lámparajzolatot kapunk. Ez akár öncélú művészkedés is lehetne, de ennél többről van szó: a nappali menetfény kiválóan látható a forgalomban és a fényszóró is remek hatékonysággal teszi a dolgát.
Az oldalnézet is sokkal több egyszerű alibizésnél. Ott vannak rögtön az egyenesre vágott tetejű kerékjárati ívek, amik felett alaposan megszabdalták a lemezeket, és akkor a hátul megvastagodó króm díszcsíkról és az egyedi felnikről még nem is tettünk említést. A hasmagasság 17 centiméter.
László Ferenc
A hátsó lámpákba némi Mustang életérzést is bele lehet látni, és jól mutat a lámpatesteket összekötő fénycsík. A hátsó lökhárítót gyémántszerű motívum ékesíti és ma ritkaságszámba megy, hogy nem kamu, hanem rendes kipufogóvégződést kapunk.
Érdekesség, hogy a hátsó embléma üvegből van, illetve nagyon finom megoldás, hogy az ablaktörlő lapátot a felső légterelő alá rejtették. A remek összképbe egyedül talán a túl mélyre, a lökhárítóba került irányjelzők rondítanak bele.
László Ferenc
Milyen belül?
Az előző Tucsonhoz képest minimálisan nőttek a méretek: a hossz 2,5, a szélesség 1,5, a magasság 0,5, a tengelytáv pedig 1 centiméterrel gyarapodott. Utóbbi mindössze 1 centiméterrel marad el a nagy rivális Toyota RAV4 értékétől, úgy, hogy közben a japán SUV 10 centiméterrel hosszabb.
A helykínálat korrekt, mind elöl, mind hátul. A második sorban helyet foglalók lábtere 2,6 centiméterrel nőtt, és a fejtérre sem lehet panaszunk. A csomagtartó 626 literes, az ülések lehajtását követően pedig akár 1795 liternyi cókmók is transzportálható a Tucsonnal. A padlólap alatt kis tárolórekeszeket és defektjavító szettet találunk.
László Ferenc
A külsőhöz hasonlóan a beltér is merészen újító szándékú, nem mellesleg pedig kiváló minőségű. Le merjük írni, hogy az új Hyundaiban helyet foglalva olyan minőségérzetünk támadt, mint egy Mercedesben, és ez azért nem kis szó. És nemcsak a minőség, hanem a design is nagyon rendben van, a műszerfalon és az ajtók felső részén végigfutó motívum mintha körbeölelne bennünket.
Alapáron egy 4,2 és egy 8 colos kijelző jár. A jól felszerelt tesztautóban a digitális műszeregység 10,25 colos képátlójú és a középső érintőpanel is ekkora felületen várja ujjaink érkezését. A kijelzők felbontását és a felhasználói felület igényességét nemcsak a Toyoták, hanem a sokkal drágább Lexusok is megirigyelhetik.
László Ferenc
Az indirekt befúvású klímarendszer csendben, hatékonyan és szinte észrevétlenül teszi a dolgát, és az autó egyes egyéb funkcióihoz hasonlóan akár hangparancsok révén is vezérelhető. Az infotainment rendszer gombnyomásra képes egy kávézó vagy akár egy esős nap hangulatát varázsolni az utastérbe, melyben nemcsak a remek minőségű 8 hangszórós hifi, hanem a 64 színű és 10 fényerőszintű hangulatvilágítás is a segítségére van.
Apró figyelmesség, hogy indexelés hatására a kormány mögötti kijelzőn automatikusan megjelenik az adott oldali kamera élőképe, ami minden korábbinál egyszerűbbé, biztonságosabbá teszi a sávváltást. Természetesen holttérfigyelőt is kapunk, ami kiszálláskor is képes figyelmeztetni az érkező veszélyre.
A panorámatető 375 ezer, az elektromos ülésállítás 115-230 ezer, a bőrszett 350 ezer, a hátsó ülésfűtés pedig 50 ezer forintba kerül. A kívülről, a kezünkben tartott kulccsal indítható távirányított parkolás 100 ezer forintos extra, és kipróbáltuk, tényleg működik.
László Ferenc
László Ferenc
Hibrid
A kínálatban hétféle hajtáslánc érhető el, melyek közös vonása az 1,6 literes belső égésű motor. Az alapot a 150 lóerős normál benzines, illetve a 115 lóerős normál dízel kivitel jelenti, ami felett ezek hasonlóan erős vagy kicsit erősebb 48 V-os lágyhibrid változatai találhatók.
A hozzánk érkezett Tucson egy öntöltő hibrid példány, melynek motorházteteje alatt egy 180 lóerős és 265 Nm-es 4 hengeres benzinmotor található, ami egy 60 lovas és 264 Nm-es villanymotor társaságát élvezi. A végeredmény 230 lóerő és 350 Nm, ami egy hatfokozatú automata váltón keresztül érkezik meg alaphelyzetben az első, 650 ezer forintos felár ellenében pedig a hátsó kerekekre is.
László Ferenc
Az 1 564 kilogrammos 2WD változat 8 másodperc alatt tudja le a 0–100-at és 193 km/h-nál szakad vége a gyorsulásának. Nem egy versenyautó, de ezt senki sem várja el attól a Tucsontól, melyet józanul vezetve simán hozható a 7 liter körüli fogyasztás. Mindez az 52 literes tankkal kombinálva 750 kilométer körüli hatótávot tesz lehetővé.
A hátsó ülés alá rejtett akkumulátor mindössze 1,49 kWh kapacitású, így a normál hibrid jelentősen könnyebb lehet a sokkal nagyobb teleppel szerelt PHEV kivitelnél. Utóbbi viszont cserébe hosszabb távokat is megtehet elektromos módban, a teljesítménye eléri a 265 lóerőt, és persze zöld rendszámot is viselhet magán.
László Ferenc
A hibrid esetében alapáras hagyományos automata váltónak köszönhetően a hibrid Tucson sokkal autószerűbb vezetési élményt biztosít, mint a fokozatmentes technikával szerelt autók.
A lágyhibrideket egyébként hétfokozatú duplakuplungos egységgel szerelik. A motor lehetne kicsit halkabb, a kormánymű és a fékrendszer SUV-szinten korrektnek mondható, az adaptív felfüggesztésre pedig megéri kifizetni a 300 ezer forintos felárat. A felnik 17, 18, 19 colos méretben rendelhetők.
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : egyedi design, általánosan kiváló minőség, tágas utas- és csomagtér, modern és jól használható technika, többféle hibrid hajtás.
–: a formaterv egyeseknek túl merész lehet, a motor lehetne picit halkabb, a fogyasztás pedig kicsit szerényebb, furcsa hátsó index.
A csehországi Nosovicében gyártott új Tucsonnal a Hyundai igen magasra helyezte a lécet, mind design, mind minőség, mind technika tekintetében. Negatívum szinte alig akad, és azokért messze kárpótol a napos oldalra sorolható tényezők garmadája.
Új Tucsonunk minimum 8 millió forint kifizetését követően lehet, ennyibe kerül a hatfokozatú kéziváltós, elsőkerék-hajtású 150 lovas normál benzines alapmodell. A hasonló kivitelű 115 lóerős dízel 9 millió forinton nyit, a lágyhibrid élvezetek pedig 9,3 millió forinttól kezdődnek.
Az öntöltő hibrid 10,5 millió forinton nyit, az általunk tesztelt jól felszerelt példány árcéduláján 14,4 millió forintos összeg olvasható. Az erősebb és zöld rendszámos plugin hibrid 13,9 forintos alapárral rendelkezik. A garancia 5 év kilométerkorlát nélkül, az akkumulátorra 8 év, illetve 160 ezer kilométeres jótállás vonatkozik.
A riválisok közül a 175 lovas fapados Toyota RAV4 9,4 millió forinttól indul, a 218 lóerős hibridért pedig minimum 11 millió forintot kérnek el. A Ford Kuga 190 lóerős hibrid változata 11,4 millió forinttól indul.