szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Ausztriában új gazdára váró régi M5-öst az elmúlt 3 évtizedben nem sokat használták.

A BMW-nél az 1988 és 1996 közötti volt a harmadik generációs, E34-es kódjelű 5-ös BMW időszaka. A több mint 1,33 millió példányban gyártott középkategóriás szedán/kombi csúcsmodellje könnyen kikövetkeztethető módon az M5-ös volt.

A jó állapotú E34-es M5-ösök ma már olyan ritkák mint a fehér hollók, mi azonban találtunk egy éppen új gazdára váró ilyen autót, melyért ráadásul nem is kell messzire utaznunk:

Classicdriver
Classicdriver

Ez a kiváló egészségnek örvendő Sebring szürke fényezésű példány 1989-ben hagyta el a gyártósort, és azóta mindössze 28 ezer kilométert hagyott maga mögött. A július 3-án árverésre kerülő kocsi értékét 40-55 ezer euróra (14-19,3 millió forint) becslik.

Classicdriver

A motorháztető alatt egy 3 535 köbcentiméteres soros 6 hengeres 24 szelepes szívó benzinmotor található, mely egy ötfokozatú kéziváltón keresztül adja le 315 lóerős teljesítményét, illetve 360 Nm-es nyomatékát a hátsó kerekekre.

Classicdriver

A 0-ról 100-ra 6,3 másodperc alatt felgyorsuló eredeti állapotú sportszedán elektronikusan korlátozott végsebessége 250 km/h.

Classicdriver
Classicdriver

Az M5-öst 1992 után már 3,8 literes motorral szerelték, és ez a 340 lovas, 400 Nm-es kivitel már 5,9 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100-as tempóra. A kombi változatból, az M5 Touringból mindössze 891 példány készült.

Classicdriver

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!