szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A magas árat egyrészt az erősen limitált széria, másrészt a kevés megtett kilométer indokolja.

A legendás Peugeot 205 T16 Evolution mellett egy másik apró francia méregzsák is képviseltette magát a 80-as évek közepén megrendezett ralifutamokon. Ez pedig nem volt más, mint a B-csoportos Renault R5 Maxi Turbo, melyből a homologizációs előírások miatt utcai autókat is kellett készíteni.

Hat év alatt összesen 4 987 R5 Turbo készült, melyből 1 820 volt Turbo 1, illetve 3 167 Turbo 2 kivitelű.

Előbbi sorozatból származik a mellékelt fotókon is látható, július 19-én árverésre kerülő 1981-es példány, melynek értéke becslések szerint mintegy 35,7-53,6 millió forint. És amely remek állapotnak örvendő fekete autó eddig alig 36 ezer kilométert hagyott maga mögött.

Artcurial
Artcurial

Az 1397 köbcentiméteres soros négyhengeres motoron egy komoly Garrett T3 turbófeltöltő található, melynek köszönhetően egészen elképesztő vezetési élményt biztosít a szuperkönnyű Renault R5 Turbo.

Fontos, hogy a 160 lóerős motort ezúttal nem elöl, hanem közvetlenül az első ülések mögött, középre beépítve találjuk.

Artcurial
Artcurial

A később készült Turbo 2-esekbe 1432 köbcentis 185 lóerős motor került, mely 6,9 másodperces 0-100-as gyorsulást és 205 km/h-s végsebességet biztosít az 1 tonnánál könnyebb kisautónak.

Artcurial

 

Artcurial
Artcurial
Artcurial
Artcurial

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!