szerző:
Tetszett a cikk?

A legendás versenyautó Nicola Larini nevével fémjelzett példányát a gyártó Milánó melletti múzeumában fotóztuk körbe.

A DTM ugyan még 2023-ban is él, de a Német Túraautó Világbajnokság talán sosem volt olyan népszerű, mint a 90-es években.

Pontosan ekkor, egész konkrétan 1993 és 1996 között versenyzett a pályákon az Alfa Romeo 155 V6 TI is, melynek 2,5 literes lökettérforgatú 60 fokos hengerszögű V6-os erőforrása mintegy 490 lóerős teljesítményt produkál.

A legendás versenyautó Nicola Larini nevével fémjelzett példányát a gyártó Milánó melletti múzeumában fotóztuk körbe.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

A közel 500 lóerő turbó nélkül, viszont igen magas, percenként akár 11500-as fordulatszám mellett érhető el, ami meg is teszi a hatását.

Az alábbi felvételen Silvano Laschino terelgeti az alig 1060 kilogramm tömegű és 300 km/h végsebességű DTM-masinát az olasz Hillclimb bajnokságban:

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
Az Alfa Romeo jelenlegi legizgalmasabb sorozatgyártású motorját a Giulia és a Stelvio sportos QV kiviteleibe szerelik, konkrétan ezt a 2,9 literes V6-os biturbó egységet:
László Ferenc

A 90 fokos hengerszögű benzinmotor 6500-as fordulatszámon adja le 510 lóerős legnagyobb teljesítményét, a kereken 600 Nm 2500-tól hívható le.

A Giulia GTA és GTAm verzióiban ugyanez a motor 520-540 lóerőt ad le, utóbbiból nemrégiben Magyarországra is érkezett egy 80 millió forintos példány.

Fiat Alfa Romeo Kelet-Pest

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!