Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9db73130-6886-458d-a170-2df2eb2cd3a5","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"A kormány szerint most nem annyira fontos a kaszinók játékosainak védelme.","shortLead":"A kormány szerint most nem annyira fontos a kaszinók játékosainak védelme.","id":"20250228_jatekosvedelem-haborus-veszelyhelyzet-kormanyrendelet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9db73130-6886-458d-a170-2df2eb2cd3a5.jpg","index":0,"item":"d1080360-2e89-4c1c-b440-b1bad4af463b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250228_jatekosvedelem-haborus-veszelyhelyzet-kormanyrendelet","timestamp":"2025. február. 28. 09:58","title":"Háborús veszélyben nem kell játékosvédelem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"99d275a8-dfca-44ce-8479-b738780c5833","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy egyszerű és olcsó módszert dolgoztak ki a Fudan Egyetem kutatói, amely ha beválik, jelentősen csökkenhet az akkumulátorhulladék.","shortLead":"Egy egyszerű és olcsó módszert dolgoztak ki a Fudan Egyetem kutatói, amely ha beválik, jelentősen csökkenhet...","id":"20250227_akkumulatortechnologia-kinai-fejlesztes-1500-helyett-15000-toltesi-ciklus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/99d275a8-dfca-44ce-8479-b738780c5833.jpg","index":0,"item":"b387557d-7d19-434e-b238-706a6c7cb7c7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250227_akkumulatortechnologia-kinai-fejlesztes-1500-helyett-15000-toltesi-ciklus","timestamp":"2025. február. 27. 19:03","title":"Áttörés jöhet az akkumulátoroknál: kínai kutatók megoldották, hogy 1500 helyett akár 12 000 töltést is simán bírjanak a telepek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f38f42f6-f18f-4718-9f44-2fd2cdd6d958","c_author":"Németh András","category":"360","description":"Három évvel ezelőtt új, általános offenzívával folytatta a 2014-ben megkezdett háborúját Ukrajna ellen Vlagyimir Putyin orosz államfő. A konfliktus legfontosabb mérföldkövei.","shortLead":"Három évvel ezelőtt új, általános offenzívával folytatta a 2014-ben megkezdett háborúját Ukrajna ellen Vlagyimir Putyin...","id":"20250228_hvg-Putyin-haboruja-kronologia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f38f42f6-f18f-4718-9f44-2fd2cdd6d958.jpg","index":0,"item":"51efb0f2-ddd5-4dfd-8e63-a343897397a3","keywords":null,"link":"/360/20250228_hvg-Putyin-haboruja-kronologia","timestamp":"2025. február. 28. 14:05","title":"Putyin háborújának kronológiája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"21382811-f7e1-4530-85ef-0df59d166a92","c_author":"Kovács Gábor","category":"360","description":"Matolcsy György 12 év után búcsúzik a jegybanktól. Első ciklusában a kormányzati gazdaságpolitika szekerét tolta, a másodikban a kigyulladt szekeret oltotta kisebb-nagyobb hibákkal, nagy árat fizetve.","shortLead":"Matolcsy György 12 év után búcsúzik a jegybanktól. Első ciklusában a kormányzati gazdaságpolitika szekerét tolta...","id":"20250228_hvg-matolcsy-gyorgy-mnb-elnok-janusarcu-gyorgy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21382811-f7e1-4530-85ef-0df59d166a92.jpg","index":0,"item":"74538947-e648-4078-9c90-2efec9a23019","keywords":null,"link":"/360/20250228_hvg-matolcsy-gyorgy-mnb-elnok-janusarcu-gyorgy","timestamp":"2025. február. 28. 09:30","title":"Számvetés Matolcsy Györgyről: néhány hibáját sokáig emlegetni fogjuk, ahogy az Orbán elleni harcát is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8e9625be-8c91-46e6-be63-369154891abb","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Stellantis konszern sportos olasz márkája nehéz időket él át mostanság.","shortLead":"A Stellantis konszern sportos olasz márkája nehéz időket él át mostanság.","id":"20250227_beszakadtak-a-maserati-eladasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8e9625be-8c91-46e6-be63-369154891abb.jpg","index":0,"item":"c1fedfd5-957b-425f-8b3e-402d8a498077","keywords":null,"link":"/cegauto/20250227_beszakadtak-a-maserati-eladasok","timestamp":"2025. február. 27. 07:59","title":"Beszakadtak a Maserati-eladások","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a9e5f172-d7d8-4fa1-ad99-7e60ae174710","c_author":"Martini Noémi","category":"360","description":"Az Európába menekülő ukránok száma nő, a hazatérési kedvük azonban csökken. A Magyarországra kényszerült ukránok között egyre több a felnőtt férfi, de legnagyobb csoportjukat ma is a nők és a gyermekek alkotják. Az ő életüket megnehezíti a lakhatási válság és a megroppant egészségügy.","shortLead":"Az Európába menekülő ukránok száma nő, a hazatérési kedvük azonban csökken. A Magyarországra kényszerült ukránok között...","id":"20250227_felteteles_honvagy-ukran-menekultek-magyaroszagon-maradok-hazaterok-harom-eves-haboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a9e5f172-d7d8-4fa1-ad99-7e60ae174710.jpg","index":0,"item":"40d3180b-cc3f-462f-ac6c-81e4cfdb4edd","keywords":null,"link":"/360/20250227_felteteles_honvagy-ukran-menekultek-magyaroszagon-maradok-hazaterok-harom-eves-haboru","timestamp":"2025. február. 27. 14:37","title":"Kiszolgáltatott anyák tartják a frontot: több tízezer ukrán még évekig vagy végleg Magyarországon marad","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5613f75b-2588-455c-8908-fcc5d7cf735a","c_author":"Tiszai Balázs","category":"360","description":"Irreális feltételek és durva nyilatkozatháború után úgy tűnik, az USA kész megállapodni Ukrajnával az ország ásványi kincseiről, és cserébe a jövőben is adna valamiféle segítséget az orosz megszállás alatt álló országnak. De ezt Oroszország sem nézi tétlenül, Vlagyimir Putyin ráígért az ukrán ajánlatra, és külön embert állított az amerikai fejek elcsavarására – miközben még a Zelenszkij által vágyott biztonsági garanciák sorsa is ködös.","shortLead":"Irreális feltételek és durva nyilatkozatháború után úgy tűnik, az USA kész megállapodni Ukrajnával az ország ásványi...","id":"20250228_Donald-Trump-Volodimir-Zelenszkij-asvanykincs-ritkafoldfem-kritikus-asvanyok-megallapodas-USA-Ukrajna-Vlagyimir-Putyin-Kirill-Dmitrijev-Oroszorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5613f75b-2588-455c-8908-fcc5d7cf735a.jpg","index":0,"item":"066fd71b-c06b-4031-b27a-67503e1348bd","keywords":null,"link":"/360/20250228_Donald-Trump-Volodimir-Zelenszkij-asvanykincs-ritkafoldfem-kritikus-asvanyok-megallapodas-USA-Ukrajna-Vlagyimir-Putyin-Kirill-Dmitrijev-Oroszorszag","timestamp":"2025. február. 28. 11:55","title":"Putyin megtalálta az új intézőemberét, akivel kisiklatná Trump és Zelenszkij ásványmegállapodását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a696e852-b74f-4edd-95f0-f2b5f121d500","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A cég vezetője szerint az elektromos autók gyártása jelenleg közel sem olyan nyereséges, mint a belső égésű motorral szerelt modelleké.","shortLead":"A cég vezetője szerint az elektromos autók gyártása jelenleg közel sem olyan nyereséges, mint a belső égésű motorral...","id":"20250228_Jol-megy-a-Skodanak-megis-jelentos-leepitest-tervez","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a696e852-b74f-4edd-95f0-f2b5f121d500.jpg","index":0,"item":"d4998282-f4a4-4303-8496-17d189fc4335","keywords":null,"link":"/cegauto/20250228_Jol-megy-a-Skodanak-megis-jelentos-leepitest-tervez","timestamp":"2025. február. 28. 16:40","title":"Jól megy a Skodának, mégis jelentős leépítést tervez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A 90-es évek végén napvilágot látott Toyota GT-One egy egyetlen példányban készült brutális közúti versenyautó. Mutatjuk a felbecsülhetetlen értékű unikumot.
Néhány évvel ezelőtt az Egyesült Államokban járva botlottunk bele a legritkább Nissanba, mely nem más, mint a 24 órás Le Mans-i viadalra fejlesztett 90-es évekbeli GT versenyautó homologizációs célból egyetlen példányban készített utcai verziója.
Az 1997-ben debütált Nissan R390 GT1 egy kétszemélyes közúti versenyautó:
Nissan R390 GT1
László Ferenc
Nissan R390 GT1
László Ferenc
Nemrégiben pedig Kölnben jártunk, a Toyota német főhadiszállásán, ahol egymás közelében találtunk egy példányt a japán gyártó 90-es évek végén készült Le Mans-i versenyautójából, és annak igazi unikumnak tekinthető utcai változatából.
Ez a jelenlegi Toyota Gazoo Racing Europe jogelődje, a Toyota Motorsport GmbH első Le Mans-i versenyautója, a 630 lóerős és 650 Nm-es 3,6 literes biturbó V8-assal szerelt TS020, melyből ötöt készítettek:
Toyota GT-One
László Ferenc
És így fest a közúti használatra alkalmas, rendszámot viselő kivitel, a 4,8 méter hosszú és alig több, mint 1,1 méter magas GT-One:
Toyota GT-One
László Ferenc
Toyota GT-One
László Ferenc
A Toyota GT-One 1998-ban látta meg a napvilágot és ez az egyetlen példány készült belőle. Az eddig csak egy publikus kiállításon szerepelt kocsiban mindössze 25 kilométer van, melyből 10 kilométert csak ide-oda tologatták a szerelők.
Nem csoda, hogy az elmúlt 26 évben lényegében nem is használták a GT-One-t, hiszen egyrészt felbecsülhetetlen az értéke, másrészt igen macerás a használata, mert minden beindítás után olajat kell cserélni benne.
Toyota GT-One
László Ferenc
Toyota GT-One
László Ferenc
A 3,6 literes biturbó V8-as erőforrás körülbelül 550 lóerőre lett visszafojtva, de még így is valamivel 4 másodperc alatti 0-100-as gyorsulás hozható, a végsebesség pedig 320 km/h magasságában mozog.
Az utcai verzió 1,1 tonnát nyom a mérlegen, vagyis lényegesen nehezebb a 920 kilogrammos versenyautónál, mely 3 másodperces 0-100-as szintidővel és 350 km/h-s végsebességgel büszkélkedhet.
Toyota GT-One
László Ferenc
Toyota GT-One
László Ferenc
A módosított futómű a versenyautóénál némileg nagyobb hasmagasságot biztosít, ezenkívül karbon helyett acél féktárcsákat alkalmaztak, és lényegesen kisebb, 60 literes üzemanyagtartályt szereltek a kocsiba.
A sofőr és utasa a felfelé nyíló ajtókon keresztül szállhat be az utastérbe, melyben két bőrrel bevont és a Lotus Eliseből származó kagylóülésre, valamint egy háromágú kis sportkormányra lehetünk figyelmesek, amely mögött egy kis digitális műszeregység figyel.
Toyota GT-One
László Ferenc
Toyota GT-One
László Ferenc
A kézifékkar középen, a hatfokozatú váltó karja jobb oldalt található, és a műszerfal közepén nemcsak a szellőzés kezelőszerveit, hanem egy szivargyújtót is elhelyeztek a fejlesztők.
A 18 colos felnik közül az elsőkön 255, a hátsókon 345 milliméter széles Michelin gumik feszülnek, a bőven 500 lóerő feletti teljesítmény azonban csak a hátsókra érkezik meg a középre szerelt motorból.
A GT-One az utcai használatra is alkalmas kipufogó és a hangszigetelés miatt némileg halkabb az alapját adó versenyautónál, de lopakodni egész biztos nem lehet vele.
Nemcsak, hogy sikertelenül zárult a Trump-Zelenszkij csúcstalálkozó Washingtonban, hanem olyan jeleneteket hoztak össze a vezetők, amelyek egészen példátlanok a diplomáciában.