Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e059b4e2-7521-4698-9b7c-338b6193fd69","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"Nincs logika abban, amit Donald Trump amerikai elnök tesz a vámpolitikájával, viszont bármit kiválthat vele – mondja Vigvári Gábor, a Budapesti Corvinus Egyetem világgazdasági tanszékének vezetője, aki szerint az a globalizáció, amit ismerünk, bármikor megfordulhat.","shortLead":"Nincs logika abban, amit Donald Trump amerikai elnök tesz a vámpolitikájával, viszont bármit kiválthat vele – mondja...","id":"20250410_hvg-vigvari-gabor-kozgazdasz-trump-vampolitika-vamhaboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e059b4e2-7521-4698-9b7c-338b6193fd69.jpg","index":0,"item":"2f623abc-4ecf-4cd5-bf62-93b53df69d18","keywords":null,"link":"/360/20250410_hvg-vigvari-gabor-kozgazdasz-trump-vampolitika-vamhaboru","timestamp":"2025. április. 10. 06:30","title":"„A háborútól kezdve a szép lassan átalakuló világgazdaságig bármi lehet Trump vámháborújából”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"057f2e54-c78d-41a8-a8c8-b140341d33e1","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Ksenia Karelinát egy orosz–német férfira cserélték ki, aki mikrochipeket csempészett Moszkvának.","shortLead":"Ksenia Karelinát egy orosz–német férfira cserélték ki, aki mikrochipeket csempészett Moszkvának.","id":"20250410_fogolycsere-orosz-balerina-csempesz-egyesult-allamok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/057f2e54-c78d-41a8-a8c8-b140341d33e1.jpg","index":0,"item":"b94574fc-d674-40fd-b960-494e15de641b","keywords":null,"link":"/vilag/20250410_fogolycsere-orosz-balerina-csempesz-egyesult-allamok","timestamp":"2025. április. 10. 13:02","title":"Fogolycserével szabadult egy orosz balerina, aki 12 évet kapott, mert 50 dollárral segítette Ukrajnát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4f694350-0106-4b72-a387-b34b3dc63b8c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A zuhanó dollárral szemben viszont tavaly október eleje óta nem látott szintre erősödött. Az S&P Global Ratings péntek esti hitelminősítése még megmozgathatja a forintot.","shortLead":"A zuhanó dollárral szemben viszont tavaly október eleje óta nem látott szintre erősödött. Az S&P Global Ratings...","id":"20250411_Kethavi-melyponton-a-forint-az-euroval-szemben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4f694350-0106-4b72-a387-b34b3dc63b8c.jpg","index":0,"item":"66ffedaf-ce62-4059-abe8-6e53a649a011","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250411_Kethavi-melyponton-a-forint-az-euroval-szemben","timestamp":"2025. április. 11. 13:08","title":"Kéthavi mélyponton a forint az euróval szemben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7805ccf6-9da3-4a01-b322-9d6f651c4201","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Eric Dane a jövő héten kezdi meg az Eufória harmadik évadának forgatását.","shortLead":"Eric Dane a jövő héten kezdi meg az Eufória harmadik évadának forgatását.","id":"20250411_gyogyithatatlan-betegseg-eric-dane-euforia-grace-klinika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7805ccf6-9da3-4a01-b322-9d6f651c4201.jpg","index":0,"item":"2e3cc614-b179-4506-bd8b-1d7e0fd4fb20","keywords":null,"link":"/kultura/20250411_gyogyithatatlan-betegseg-eric-dane-euforia-grace-klinika","timestamp":"2025. április. 11. 16:46","title":"Gyógyíthatatlan beteg az Eufória és a Grace Klinika sztárja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d9f967bd-68e8-415b-9a1b-5f95f28f5d4c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Év eleje óta pedig már 250 milliárdot tesz ki a veszteség, egy intézet szerint pedig most jön még csak a java.","shortLead":"Év eleje óta pedig már 250 milliárdot tesz ki a veszteség, egy intézet szerint pedig most jön még csak a java.","id":"20250411_legnagyobb-amerikai-nyugdijalapok-tozsde-bukas-donald-trump-vamok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d9f967bd-68e8-415b-9a1b-5f95f28f5d4c.jpg","index":0,"item":"3afde593-4950-4773-9f91-96efb8719d7f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250411_legnagyobb-amerikai-nyugdijalapok-tozsde-bukas-donald-trump-vamok","timestamp":"2025. április. 11. 12:04","title":"Öt nap alatt 170 milliárd dollárt buktak a legnagyobb amerikai nyugdíjalapok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c0845fb3-6c17-4ac0-bacd-695ee0cb9f25","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Mindössze kilenc hónappal a kezdés után leállították a Leapmotor T03 lengyelországi gyártását.","shortLead":"Mindössze kilenc hónappal a kezdés után leállították a Leapmotor T03 lengyelországi gyártását.","id":"20250410_Mattot-kapott-a-Stellantis-kinai-autoja-kibabraltak-vele-a-franciak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c0845fb3-6c17-4ac0-bacd-695ee0cb9f25.jpg","index":0,"item":"c0d3ebce-c12a-48b5-a8f8-686656fd1332","keywords":null,"link":"/cegauto/20250410_Mattot-kapott-a-Stellantis-kinai-autoja-kibabraltak-vele-a-franciak","timestamp":"2025. április. 10. 07:34","title":"Máris megbukott a Stellantis európai gyártású kínai autója: kibabráltak vele a franciák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"748c0538-6a5d-4839-8bbb-9cbbaa7c0828","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ez a szalonállapotú régi Mercedes SL 500 egyenesen a rendszerváltás korába repít vissza bennünket.","shortLead":"Ez a szalonállapotú régi Mercedes SL 500 egyenesen a rendszerváltás korába repít vissza bennünket.","id":"20250411_35-eves-megis-bejaratosan-uj-mercedes-sl-t-kinalnak-eladasra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/748c0538-6a5d-4839-8bbb-9cbbaa7c0828.jpg","index":0,"item":"9f959bcf-3aae-45aa-931c-934db6381214","keywords":null,"link":"/cegauto/20250411_35-eves-megis-bejaratosan-uj-mercedes-sl-t-kinalnak-eladasra","timestamp":"2025. április. 11. 06:41","title":"35 éves, mégis bejáratósan új Mercedes SL-t kínálnak eladásra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a6bce436-f38b-4d15-a6ab-7820342c3342","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A kormánymédia nagyon felkapta a Tisza egyik EP-képviselőjének a felszólalását, amiben az uniós források visszatartásáról beszél. Erre reagált Magyar Péter. ","shortLead":"A kormánymédia nagyon felkapta a Tisza egyik EP-képviselőjének a felszólalását, amiben az uniós források...","id":"20250410_magyar-peter-tisza-orban-korrupcio-eu-tamogatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a6bce436-f38b-4d15-a6ab-7820342c3342.jpg","index":0,"item":"6d5caa9d-a2bf-4451-82ce-deb2dcdeb5ef","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_magyar-peter-tisza-orban-korrupcio-eu-tamogatas","timestamp":"2025. április. 10. 14:04","title":"Magyar Péter: Nem a Tisza Párt, hanem „az Orbán-kormány ipari méretű korrupciója miatt nem érkezik meg” az uniós pénz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A 90-es évek végén napvilágot látott Toyota GT-One egy egyetlen példányban készült brutális közúti versenyautó. Mutatjuk a felbecsülhetetlen értékű unikumot.
Néhány évvel ezelőtt az Egyesült Államokban járva botlottunk bele a legritkább Nissanba, mely nem más, mint a 24 órás Le Mans-i viadalra fejlesztett 90-es évekbeli GT versenyautó homologizációs célból egyetlen példányban készített utcai verziója.
Az 1997-ben debütált Nissan R390 GT1 egy kétszemélyes közúti versenyautó:
Nissan R390 GT1
László Ferenc
Nissan R390 GT1
László Ferenc
Nemrégiben pedig Kölnben jártunk, a Toyota német főhadiszállásán, ahol egymás közelében találtunk egy példányt a japán gyártó 90-es évek végén készült Le Mans-i versenyautójából, és annak igazi unikumnak tekinthető utcai változatából.
Ez a jelenlegi Toyota Gazoo Racing Europe jogelődje, a Toyota Motorsport GmbH első Le Mans-i versenyautója, a 630 lóerős és 650 Nm-es 3,6 literes biturbó V8-assal szerelt TS020, melyből ötöt készítettek:
Toyota GT-One
László Ferenc
És így fest a közúti használatra alkalmas, rendszámot viselő kivitel, a 4,8 méter hosszú és alig több, mint 1,1 méter magas GT-One:
Toyota GT-One
László Ferenc
Toyota GT-One
László Ferenc
A Toyota GT-One 1998-ban látta meg a napvilágot és ez az egyetlen példány készült belőle. Az eddig csak egy publikus kiállításon szerepelt kocsiban mindössze 25 kilométer van, melyből 10 kilométert csak ide-oda tologatták a szerelők.
Nem csoda, hogy az elmúlt 26 évben lényegében nem is használták a GT-One-t, hiszen egyrészt felbecsülhetetlen az értéke, másrészt igen macerás a használata, mert minden beindítás után olajat kell cserélni benne.
Toyota GT-One
László Ferenc
Toyota GT-One
László Ferenc
A 3,6 literes biturbó V8-as erőforrás körülbelül 550 lóerőre lett visszafojtva, de még így is valamivel 4 másodperc alatti 0-100-as gyorsulás hozható, a végsebesség pedig 320 km/h magasságában mozog.
Az utcai verzió 1,1 tonnát nyom a mérlegen, vagyis lényegesen nehezebb a 920 kilogrammos versenyautónál, mely 3 másodperces 0-100-as szintidővel és 350 km/h-s végsebességgel büszkélkedhet.
Toyota GT-One
László Ferenc
Toyota GT-One
László Ferenc
A módosított futómű a versenyautóénál némileg nagyobb hasmagasságot biztosít, ezenkívül karbon helyett acél féktárcsákat alkalmaztak, és lényegesen kisebb, 60 literes üzemanyagtartályt szereltek a kocsiba.
A sofőr és utasa a felfelé nyíló ajtókon keresztül szállhat be az utastérbe, melyben két bőrrel bevont és a Lotus Eliseből származó kagylóülésre, valamint egy háromágú kis sportkormányra lehetünk figyelmesek, amely mögött egy kis digitális műszeregység figyel.
Toyota GT-One
László Ferenc
Toyota GT-One
László Ferenc
A kézifékkar középen, a hatfokozatú váltó karja jobb oldalt található, és a műszerfal közepén nemcsak a szellőzés kezelőszerveit, hanem egy szivargyújtót is elhelyeztek a fejlesztők.
A 18 colos felnik közül az elsőkön 255, a hátsókon 345 milliméter széles Michelin gumik feszülnek, a bőven 500 lóerő feletti teljesítmény azonban csak a hátsókra érkezik meg a középre szerelt motorból.
A GT-One az utcai használatra is alkalmas kipufogó és a hangszigetelés miatt némileg halkabb az alapját adó versenyautónál, de lopakodni egész biztos nem lehet vele.