szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Nem állnak jól a dolgok az olasz márkánál.

A Maserati bejelentette, hogy törli az MC20 Folgore elektromos szupersportkocsi projektjét, amelyet eredetileg a 2020-as MC20 bemutatásakor ígértek. A döntés mögött pénzügyi megszorítások és piaci igények állnak: a vállalat 1,5 milliárd euróval csökkentett befektetései miatt több modell fejlesztését is leállította.

A Maserati közleménye szerint a luxussportautók vásárlói még mindig előnyben részesítik a nagy teljesítményű belső égésű motorokat, például a Nettuno V6-ot, és nem mutatnak elegendő érdeklődést a teljesen elektromos alternatívák iránt. Ehelyett a vállalat az MC20 GT2 Stradale gyártására koncentrál, amely idén nyáron lesz elérhető az észak-amerikai piacon.

A Maserati pénzügyi helyzete jelentős kihívásokkal küzd: 2024-ben eladásai 57 százalékkal csökkentek, és 260 millió eurós veszteséget könyvelt el, szemben a 2023-as 141 millió eurós nyereséggel. A márka ugyan továbbra is elkötelezett az elektromos járművek fejlesztése iránt – például a Grecale, GranTurismo és GranCabrio Folgore modellek révén –, de a jelenlegi piaci viszonyokhoz igazodva óvatos stratégiát követ.

A Maserati vezetősége hangsúlyozza, hogy 2025 kulcsfontosságú év lesz a márka számára, hiszen új modellek bevezetését és kereskedelmi stratégiák átalakítását tervezik, miközben az ikonikus háromágú szigony embléma 100 éves jubileumát is ünneplik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!