Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"510206cf-c139-4ddf-8d61-20e4000cd318","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A zürichi műegyetem mérnökei egy speciális rendszert építettek a már meglévő ANYmal nevű robotnak, ami így képes pontosan visszaadni a neki ütött tollaslabdát.","shortLead":"A zürichi műegyetem mérnökei egy speciális rendszert építettek a már meglévő ANYmal nevű robotnak, ami így képes...","id":"20250530_tollaslabda-robot-anymal-d","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/510206cf-c139-4ddf-8d61-20e4000cd318.jpg","index":0,"item":"cbfea473-6dfd-40f6-88c8-df179a3c9d40","keywords":null,"link":"/tudomany/20250530_tollaslabda-robot-anymal-d","timestamp":"2025. május. 30. 14:03","title":"Látott már tollaslabdázó robotot? Mutatunk egyet – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1b77876d-0b62-431c-857b-9aad05c84f58","c_author":"MTI","category":"gazdasag","description":"Júniustól a késési biztosítás is megérkezik az új alkalmazásba.","shortLead":"Júniustól a késési biztosítás is megérkezik az új alkalmazásba.","id":"20250530_mav-applikacio-vonatjegy-buszjegy-vasarlas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1b77876d-0b62-431c-857b-9aad05c84f58.jpg","index":0,"item":"7be68428-f528-4fb2-97f9-3c188a5f688a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_mav-applikacio-vonatjegy-buszjegy-vasarlas","timestamp":"2025. május. 30. 11:06","title":"Fejlesztés a MÁV appjában: már vonat- és buszjegyet is lehet benne venni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e827ff52-e13d-4c3f-a950-b85e0e3bac29","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Jóval többen fizetnek mobillal vagy okosórával, mint korábban, egy év alatt több mint 50 százalékkal bővült a forgalom – derül ki a K&h csütörtökön közzétett adatokból. A különböző alternatívák közül a K&H-nál is az Apple Pay-fizetés a leggyakoribb.","shortLead":"Jóval többen fizetnek mobillal vagy okosórával, mint korábban, egy év alatt több mint 50 százalékkal bővült a forgalom...","id":"20250529_kh-bank-okoseszkozos-fizetes-telefon-ora-apple-pay-google-pay-garmin-xiaomi-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e827ff52-e13d-4c3f-a950-b85e0e3bac29.jpg","index":0,"item":"23f57998-3d57-4933-a62f-b14ad87b4961","keywords":null,"link":"/tudomany/20250529_kh-bank-okoseszkozos-fizetes-telefon-ora-apple-pay-google-pay-garmin-xiaomi-ebx","timestamp":"2025. május. 29. 22:03","title":"Kiadták a magyar adatokat arról, hányan fizetnek bankkártya nélkül bankkártyával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3cea0a97-96aa-43fd-8b2c-d6c4e663021d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Komoly átalakulás előtt áll a streaming. A korábban dinamikusan fejlődő szegmens a jelek szerint a csúcs közelében pörög. A felhasználók egyre inkább azokhoz a szolgáltatókhoz fordulnak, amelyek csomagban, könnyen kezelhető egységes felületen és kedvezményes áron biztosítanak hozzáférést kedvenc tartalmaikhoz. A Deloitte tanácsadó cég számba veszi, hogy a piaci szereplők milyen megoldásokat választhatnak és hogy kik lehetnek a folyamat nyertesei.","shortLead":"Komoly átalakulás előtt áll a streaming. A korábban dinamikusan fejlődő szegmens a jelek szerint a csúcs közelében...","id":"20250531_streaming-csomagok-elofizetes-aggregatorok-deloitte-elemzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3cea0a97-96aa-43fd-8b2c-d6c4e663021d.jpg","index":0,"item":"6325f8ab-1dfe-4818-8893-35bf8eba12ff","keywords":null,"link":"/tudomany/20250531_streaming-csomagok-elofizetes-aggregatorok-deloitte-elemzes","timestamp":"2025. május. 31. 08:03","title":"Átalakul a Netflix, az HBO Max meg a Disney+: visszatér a régi kábeltévés fizetési rendszer, akkora lett mára a káosz a streamingben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eeb1554a-9587-49b4-b616-2a72d20d92bd","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Egy év alatt a harmincadára esett vissza a Pió-21 Kft. nyeresége.","shortLead":"Egy év alatt a harmincadára esett vissza a Pió-21 Kft. nyeresége.","id":"20250530_schmidt-ungar-pio21-beszamolo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eeb1554a-9587-49b4-b616-2a72d20d92bd.jpg","index":0,"item":"94b3ba42-3cae-4370-80dd-54db474911ea","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_schmidt-ungar-pio21-beszamolo","timestamp":"2025. május. 30. 11:12","title":"Ebben az évtizedben először lett egymilliárdnál kisebb Schmidt Mária és az Ungár testvérek egyik családi cégének profitja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"060ac266-3827-40db-8871-bdfc347aa095","c_author":"Lengyel Tibor","category":"gazdasag","description":"Úgy tűnik, Orbán Viktor Ukrajna-ellenes napot tart: reggel így indított a Kossuth rádióban, néhány órával később pedig ugyanezt adta elő az MKIK gyűlésén is. Elsorolta, hogy 2022 óta mi mindenben segítette a kormány a vállalkozásokat, és csupa jót ígért 2026 utánra is – ha ők maradnak. Ha nem, akkor viszont világvége, gazdasági hanyatlás, GMO-s élelmiszerek és adóemelés jön.","shortLead":"Úgy tűnik, Orbán Viktor Ukrajna-ellenes napot tart: reggel így indított a Kossuth rádióban, néhány órával később pedig...","id":"20250530_Orban-az-iparkamara-gyulesen-agitalt-Ukrajna-ellen-es-mar-2026-utanra-is-megigert-mindent-a-vallalkozoknak-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/060ac266-3827-40db-8871-bdfc347aa095.jpg","index":0,"item":"dc9aa156-dbd6-46f3-868c-710de17b3337","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_Orban-az-iparkamara-gyulesen-agitalt-Ukrajna-ellen-es-mar-2026-utanra-is-megigert-mindent-a-vallalkozoknak-ebx","timestamp":"2025. május. 30. 12:32","title":"Orbán az iparkamara gyűlésén agitált Ukrajna ellen, és már 2026 utánra is megígért mindent a vállalkozóknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3ae7913b-fb4d-4b10-941f-16f72c3d203c","c_author":"MTI","category":"elet","description":"Kell Morrist csak megfigyelésre vitték kórházba.","shortLead":"Kell Morrist csak megfigyelésre vitték kórházba.","id":"20250530_alaszka-gleccser-sziklaomlas-tulelo-turista","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3ae7913b-fb4d-4b10-941f-16f72c3d203c.jpg","index":0,"item":"088345e6-0e61-4e2a-9805-c8676d5d80f3","keywords":null,"link":"/elet/20250530_alaszka-gleccser-sziklaomlas-tulelo-turista","timestamp":"2025. május. 30. 10:39","title":"Rázuhant egy 320 kilós szikla, de a haja szála sem görbült egy alaszkai turistának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ff1d1894-fbac-4ba6-a08f-776fd37d33fb","c_author":"Tornyos Kata","category":"elet","description":"Bár már nem gyártanak szórakoztató, figyelemfelkeltő reklámokat, amelyek cigarettavásárlásra buzdítanak, a közösségi médiában mégis pozitív színben tüntetik fel a színes, ízes elektromos cigiket, ez pedig egy új generációnak nyithat ajtót a dohányzáshoz. A helyzet azonban nem kilátástalan, világszinten fokozatosan csökken a nikotinfüggők száma.","shortLead":"Bár már nem gyártanak szórakoztató, figyelemfelkeltő reklámokat, amelyek cigarettavásárlásra buzdítanak, a közösségi...","id":"20250523_cigaretta-dohanyzas-fust-cigi-nepszeru-influenszer-leszokas-fustmentes-dohanyzasmentes-vilagnap","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff1d1894-fbac-4ba6-a08f-776fd37d33fb.jpg","index":0,"item":"199419da-0314-42b1-a3b6-bfbbbb609d3e","keywords":null,"link":"/elet/20250523_cigaretta-dohanyzas-fust-cigi-nepszeru-influenszer-leszokas-fustmentes-dohanyzasmentes-vilagnap","timestamp":"2025. május. 31. 06:00","title":"Nagy erőkkel küzd a világ a dohányzás ellen, az e-cigiket népszerűsítő influenszerek viszont keresztbe tehetnek a füstmentes világnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egy közel félmillió kilométert futott egykori német taxi kombi E-osztállyal indultunk a 2025-ös Csillagtúrán, mely rangos oldtimer rendezvény jellemzően méregdrága csillogó autókat felvonultató mezőnye ezúttal Tokaj környékét vette célkeresztbe.
Idén egy teljesen más kategóriás járgánnyal, egy 30 éves kombi E-osztállyal indultunk a kétévente megrendezett versenyen: az 5 hengeres szívó dízel autót és a vezetési tudást Szörényi András (vezess.hu) biztosította, szerkesztőségünk pedig a navigátori feladatok végrehajtásáról gondoskodott.
A nulladik nap délutánja a regisztrációval, az itiner átvételével, a rajtszám felragasztásával és az időmérős gyakorlással zajlott abban a most megújult budapesti kereskedésben, melynek elképesztő felhozatalú oldtimer gyűjteményében többek közt egy általunk korábban már alaposan kivesézett Vörös Disznó is fellelhető.
A szorgos előkészületek
László Ferenc
A cikk szerzője, a Mercedes E 250 Diesel és a jármű tulajdonosa, Szörényi András
László Ferenc
A 420 lovas 300 SEL 6.8 AMG 1971-ben egyenesen sokkolta a riválisokat
László Ferenc
A mintegy száz, zömében OT rendszámú patinás autót felvonultató mezőny péntek reggel Fótról rajtolt el, és az első nap 300 kilométert tett meg a tokaji célig, szombaton pedig további 200 kilométer autózás következett Miskolc környékén.
A legtöbb veterán versenyhez hasonlóan a Mercedes Csillagtúra sem az őrült tempóról, hanem a közlekedési szabályok betartása melletti, gyönyörű tájakon történő élményautózásról szól.
A navigátor a vaskos itinert lapozgatva megállás nélkül duruzsolja a sofőrnek, hogy mikor, merre, hány óra, és közben gyerekek seregétől övezett pecsételő pontokon, történelmi helyszíneken található pihenőhelyeken és úgynevezett 1/100-as időmérő szakaszokon kell áthaladni.
Az itinerben minden részletesen fel van tüntetve, de így is könnyű hibázni
László Ferenc
A legfiatalabb rajongók
László Ferenc
Pacsi után jöhet a pecsét
László Ferenc
Az 1/100-as etapok adják a verseny savát-borsát, ilyenkor néhány 10 vagy 100 méteres szakaszokon kell lehetőség szerint tűpontosan, jellemzően 10-20 másodperc körüli idő alatt áthaladni.
Minden egyes századmásodperc büntetőpontokkal jár, a győztes pedig az a páros, aki a legkevesebb ilyen pontot nyeli be.
Idén az 1991-es évjáratú 500 E-t terelgető Marosi György és Marosiné Vince Ágota diadalmaskodott, akik a két nap során összesen alig 1,89 másodpercnyi büntetőpontot gyűjtöttek be.
Századmásodpercek döntenek
László Ferenc
A győztes páros
László Ferenc
A mezőny javát a változatos évjáratú gyönyörű SL kupék és kabriók tették ki, az egyetlen kombival és egyben az egyetlen 7 üléses kocsival mi indultunk.
Félmillió kilométer ide vagy oda, a messze nem OT állapotú S124-es kiválóan és megbízhatóan tette a dolgát, ráadásul a fénykorában 113 lóerőt tudott ötfokozatú kéziváltós kocsi 7-8 literes fogyasztására sem lehetett panaszunk.
Eger főterén is áthaladtunk
László Ferenc
Az eredményeinkről pedig röviden és szépen fogalmazva csak annyit, hogy számunkra nem igazán a győzelem, hanem sokkal inkább a részvétel és a célba érkezés volt a fontos.
A kombi 124-es egyébként idén ünnepli negyvenedik születésnapját, a hatalmas csomagterű praktikus modell az 1985-ös Frankfurti Autószalonon mutatkozott be.
Útközben az egyik pecsételőpontnál
László Ferenc
Egyszerre akár heten is utazhatnak benne
László Ferenc
A 124-es sorozat kicsúcsosodása az általunk a közelmúltban rendesen meghajtott E 500 volt, mely öltönyös bokszoló kategóriás igazi sleeper szedánból a mostani Csillagtúrán két példány is képviseltette magát.
A normál kivitelnél finoman szélesebb, ültetett sportfutóműves és a Porsche segítségével készült különlegességet egy 326 lóerős 5 literes szívó V8-as benzinmotor hajtja.
Beszédesek a kiszélesített kerékjárati ívek
László Ferenc
6 másodperc körüli 0-100, 250-es végsebesség
László Ferenc
A 2025-ös mezőny két legöregebb Mercedese 1954-ben látta meg a napvilágot, az egyik egy W120-as 180D, a másik pedig egy W198-as 300 SL Gullwing volt.
A mostani Csillagtúrán indult 300 SL a tulajdonos elmondása szerint egyike annak a 29 példánynak, melynek karosszériája alumíniumból készült. A normál kivitelnél 80 kilogrammal könnyebb alumínium kasztnis 300 SL-ek árcéduláján mintegy 7-9 millió eurós összeg szerepel.
A Szerencsi Rákóczi-várban is jártunk
László Ferenc
A Gullwing utastere
László Ferenc
Így fest a kupé, de roadster verzió is készült belőle
László Ferenc
A 3 literes 6 hengeres szívómotor 215 lóereje mai mércével mérve már kevés a számháborúzáshoz, de a váltó áttételezésétől függően 7-9 másodperces 0-100-as gyorsulás, illetve az akár 260 km/h végsebesség még a gyártás után 70 évvel is tiszteletet parancsol.