Tetszett a cikk?

Mostantól már nem a BYD kínálja a legolcsóbb elektromos modellt hazánkban – megérkezett Budapestre a Leapmotor.

Szinte már nem telik el hét a nélkül, hogy egy újabb kínai autómárka ne bukkanna fel Magyarországon.

Erre a hétre a 2015-ben alapított és első autóját 2019-ben eladott Leapmotor jutott, mely elsőként egy rekordolcsó elektromos kisautóval támadja le a hazai piacot.

A Leapmotor T03 egy 3,62 méter hosszú, elsősorban városi használatra szánt villanyautó, mely 7,5 millió forintos árával 500 ezer forinttal olcsóbb az eddigi hazai árrekorder, a 37 centiméterrel hosszabb és 10 centiméterrel nagyobb tengelytávú BYD Dolphin Surf alapmodelljénél.

Leapmotor T03
László Ferenc
A hazai forgalmazó az Emil Frey Csoport
László Ferenc

Az 1,65 méter széles és 1,58 méter magas ötajtós és négyszemélyes modell nem teljesen új fejlesztés, a kínai piacon 5 éve debütált, és ez a picit ódivatú külsején is tetten érhető.

A frontrészt a méretes kerekded fényszórók és a nem létező hűtőrács közepén helyet foglaló töltőnyílás uralja, az oldalnézetet az emelkedő övvonal és a 15 colos kerekek határozzák meg, hátul pedig márkanévvel felvértezett fekete csík köti össze a kompakt lámpatesteket.

Egyelőre nincs Euro NCAP töréstesztje
László Ferenc
165 milliméter széles gumikon gördül
László Ferenc

Az egyetlen kivitelben, magas alapfelszereltséggel támadó T03 8 colos digitális műszeregységet és 10 colos infotainment kijelzőt vonultat fel. A Budapestre érkezett első példányok menüje még nem tud magyarul, de ígéret van a szoftver közeljövőbeli magyarítására.

A PRND menetirány-választókar mercisen a kormány mögött jobb oldalt található, a kompakt középkonzolon egy 12V-os és két ódivatú USB-A csatlakozó aljzatot helyeztek fel. A felhasznált anyagok minősége megfelel a kategóriaátlagnak.

Vezetni egyelőre még nem állt módunkban
László Ferenc
Puritán középkonzol
László Ferenc

Egy 184 centiméter magas sofőr mögött úgy fér el egy hasonló méretű utas, hogy a térde nekiér az első ülés háttámlájának, a feje felett pedig néhány centiméteres légrés található.

Kiegészítő első raktér (frunk) nincs, a normál csomagtartó 210-880 literes. Viszonyításképp, a minden irányban picit tágasabb BYD Dolphin Surf puttonyában 308-1037 liternyi cókmók fér el.

Nem túl nagy a csomagtér, de kisebb bevásárlásokhoz elegendő lehet
László Ferenc

Az első kerekeket egy 95 lóerős teljesítményű és 158 Nm nyomatékú villanymotor hajtja, mely 5 másodperces 0-50-es, illetve 12,7 másodperces 0-100-as gyorsulást biztosít az alig 1175 kilogrammos apróság számára.

A 37,3 kWh kapacitású akkumulátor 265 kilométeres WLTP-hatótávot tesz lehetővé. Viszonyításképp, a BYD már említett kisautójának 88 lovas és 30 kWh kapacitású alapmodellje 220 kilométert képes megtenni egy töltéssel.

Standard, Comfort és Sport módja is van a hajtásnak
László Ferenc
Elöl csatlakoztatható a töltő
László Ferenc

AC-n maximum 6,6 kW-tal tölthető a telep, mely DC-n legfeljebb 45 kW-ot képes felvenni, és ily módon 36 perc alatt tölthető fel 30-ról 80 százalékra.

A háromféle menet-üzemmód mellett említést érdemel többek közt az elektromos rögzítőfék, a hat légzsák, a három kamera és az öt radar, illetve a térérzeten javító alapáras 42 colos nyitható tetőablak.

Kézzel állítható ülések
László Ferenc
Hátul is ketten foglalhatnak helyet
László Ferenc

A Leapmotor T03-at néhány hónapig Lengyelországban szerelték össze, de most már ismét Kínából érkeznek hozzánk ezek a kocsik. Az újdonság első körben egyetlen Budapesti helyszínen, az Emil Frey M5 Centernél kapható és szervizelhető, de a tervek szerint a közeljövőben minden megyeszékhelyen meg fog jelenni a márka.

A garancia 5 év, illetve 100 ezer kilométer. Az akkumulátorra 8 év és 160 ezer kilométer garanciát vállalnak, illetve azt, hogy a garanciaidő lejártáig nem csökken 80 százalék alá az aksi kapacitása.

Korrekt minőségérzet
László Ferenc
Négy darab elektromos ablakemelő
László Ferenc

A főbb riválisok közül a négyüléses Dacia Spring 9,5 millió forint ellenében 65 lóerőt és 225 kilométeres hatótávot kínál.

A 10 millió forinton nyitó ötszemélyes Citroën ë-C3 (és Fiat Grande Panda) 113 lóerős és 320 kilométeres hatótávolságú, és várhatóan még az idén érkezik egy 82 lóerőt és 200 kilométeres hatótávot kínáló új ë-C3 alapmodell, melynek európai ára az ígéretek szerint 20 ezer euró (8 millió forint) alatt marad.

Végül, de nem utolsósorban a 10 millió forintos indulóárú négyüléses Hyundai Inster alapváltozata 97 lóerős teljesítményű és 305 kilométeres hatótávú.

Egyetlen felszereltségi szint létezik, csak a szín szabható személyre 180 ezer forint ellenében
László Ferenc

A Leapmotorban két évvel ezelőtt 20 százalékos részesedést vásárolt a Stellantis, melynek többségi tulajdonrésze van a két cég közös tulajdonában lévő, nemzetközi export tevékenységekkel foglalkozó leányvállalatában.

A mindössze 10 éve alapított kínai márka másik újdonságát, a középkategóriás divatterepjárók piacán hadrendbe állítandó, tisztán elektromos, illetve hatótávnövelő funkciós elektromos változatokban készülő C10-et külön cikkben mutatjuk be.

10 centivel hosszabb a 4 ajtós régi Smartnál és ugyanennyivel rövidebb a Dacia Springnél
László Ferenc
Leapmotor T03
László Ferenc
Leapmotor T03
László Ferenc
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!