Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b6d264cc-e752-4abb-b159-70ab19f217b3","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A kormány 5,5 milliárd forinttal tolta meg a beruházást.","shortLead":"A kormány 5,5 milliárd forinttal tolta meg a beruházást.","id":"20250611_22-milliard-forintos-kutatasi-kozpontot-adott-at-a-Samsung-SDI","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b6d264cc-e752-4abb-b159-70ab19f217b3.jpg","index":0,"item":"def37b03-b896-447b-beaf-bce6ace1e75d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250611_22-milliard-forintos-kutatasi-kozpontot-adott-at-a-Samsung-SDI","timestamp":"2025. június. 11. 11:45","title":"22 milliárd forintos kutatási központot adott át a Samsung SDI akkugyár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8178ea5b-8253-4520-8086-d1e098ab8750","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Vadonatúj dizájn, panorámavetítős műszerfal, akár 900 kilométeres hatótáv, brutális töltési sebesség és AI által automatizált töltőfedél. Kipróbáltuk a az első magyar gyártású BMW-t, a bajor gyártónál új fejezetet nyitó Neue Klasse iX3-at.","shortLead":"Vadonatúj dizájn, panorámavetítős műszerfal, akár 900 kilométeres hatótáv, brutális töltési sebesség és AI által...","id":"20250611_exkluziv-menetproba-debreceni-bmw-ix3-neue-klasse-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8178ea5b-8253-4520-8086-d1e098ab8750.jpg","index":0,"item":"d555db90-12c4-4459-99dc-1d87e6d3855f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250611_exkluziv-menetproba-debreceni-bmw-ix3-neue-klasse-teszt-velemeny","timestamp":"2025. június. 11. 10:00","title":"Exkluzív: titokban vezettük a forradalmat indító első debreceni BMW-t","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"37c6b965-43a8-450a-b192-8ed0fef1a2cc","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Dobrev Klára májusban jelentette be, elválnak Gyurcsánnyal, utóbbi vagyonnyilatkozatában azonban még a közös ingatlanok és a közös cég is ugyanúgy szerepel, mint januárban.","shortLead":"Dobrev Klára májusban jelentette be, elválnak Gyurcsánnyal, utóbbi vagyonnyilatkozatában azonban még a közös ingatlanok...","id":"20250611_Gyurcsany-vagyonnyilatkozataban-meg-nem-latszik-a-valas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/37c6b965-43a8-450a-b192-8ed0fef1a2cc.jpg","index":0,"item":"27c0dcd7-c080-4583-891f-be6a00227d3a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250611_Gyurcsany-vagyonnyilatkozataban-meg-nem-latszik-a-valas","timestamp":"2025. június. 11. 20:43","title":"Gyurcsány vagyonnyilatkozatában még nem látszik a válás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cfd7d325-33b5-42af-b7fb-675353e75c14","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A focista egyedüli tulajdonosa kommunikációs vállalatának.","shortLead":"A focista egyedüli tulajdonosa kommunikációs vállalatának.","id":"20250612_szoboszlai-dominik-kommunikacios-ceg-profit-nyereseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cfd7d325-33b5-42af-b7fb-675353e75c14.jpg","index":0,"item":"79495d74-f512-4c0a-8c50-be06eecc7cdd","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250612_szoboszlai-dominik-kommunikacios-ceg-profit-nyereseg","timestamp":"2025. június. 12. 14:59","title":"Szoboszlai nemcsak a pályán, az üzleti életben is sikeres: cége 140 milliós profittal zárta első évét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a991663a-d80f-48f8-a7ec-be021a79b205","c_author":"BioTechUSA-cégcsoport ","category":"brandcontent","description":"A modern életmód számos olyan rejtett terhet ró a szervezetünkre, amelyeket nem mindig érzékelünk azonnal. Ahhoz, hogy hosszú távon is energikusak, kiegyensúlyozottak és egészségesek maradhassunk, elengedhetetlen, hogy ne csak a mozgásra és a kalóriákra figyeljünk oda – hanem a tudatos, célzott vitaminpótlásra is. ","shortLead":"A modern életmód számos olyan rejtett terhet ró a szervezetünkre, amelyeket nem mindig érzékelünk azonnal. Ahhoz...","id":"20250430_BiotechUSA-vitaminok-taplalekkiegeszito-multivitamin-tapanyagok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a991663a-d80f-48f8-a7ec-be021a79b205.jpg","index":0,"item":"6fbcb8da-4e7e-40f3-a3ca-d6ee30618b68","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250430_BiotechUSA-vitaminok-taplalekkiegeszito-multivitamin-tapanyagok","timestamp":"2025. június. 11. 15:30","title":"Mi már nem olyan minőségű zöldségeket eszünk, mint a nagyszüleink","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f4388f57-a1f0-4ef6-a042-8fcf00f463d4","c_author":"Balizs Benedek ","category":"elet","description":"Elsősorban mentális gondokkal küzd a magyar válogatott, amely két nyögvenyelős mérkőzéssel hangolt a szeptemberi világbajnoki selejtezőkre. ","shortLead":"Elsősorban mentális gondokkal küzd a magyar válogatott, amely két nyögvenyelős mérkőzéssel hangolt a szeptemberi...","id":"20250611_magyar-labdarugo-valogatott-vilagbajnoki-selejtezo-felkeszulesi-merkozesek-svedorszag-azerbajdzsan-marco-rossi-szoboszlai-dominik-elemzes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f4388f57-a1f0-4ef6-a042-8fcf00f463d4.jpg","index":0,"item":"b5bf4a0f-9ec5-4e11-aaf0-bb3f46730aff","keywords":null,"link":"/elet/20250611_magyar-labdarugo-valogatott-vilagbajnoki-selejtezo-felkeszulesi-merkozesek-svedorszag-azerbajdzsan-marco-rossi-szoboszlai-dominik-elemzes-ebx","timestamp":"2025. június. 11. 13:15","title":"Párhuzamos univerzumok között lebeg a magyar futballtársadalom, Marco Rossi pofozott vissza mindenkit a valóságba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed1d7e97-5ad3-4ffb-b50e-9b111599a81c","c_author":"One Magyarország","category":"brandcontent","description":"A digitalizáció korában egy vállalkozás sikerének egyik kulcsa a technológiai háttér – ennek központi eleme pedig a megbízható, gyors és stabil internetkapcsolat. Legyen szó kis családi vállalkozásról vagy növekedés előtt álló középvállalatról, a gigabites internet mára nem luxus, hanem alapvető üzleti igény. ","shortLead":"A digitalizáció korában egy vállalkozás sikerének egyik kulcsa a technológiai háttér – ennek központi eleme pedig...","id":"20250610_One-gigabit-internet-online-vallalkozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed1d7e97-5ad3-4ffb-b50e-9b111599a81c.jpg","index":0,"item":"714f1501-2481-4282-91ae-d058ac29f817","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250610_One-gigabit-internet-online-vallalkozas","timestamp":"2025. június. 12. 11:30","title":"Digitális gyorsítósáv: versenyelőny gigabites internettel?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed5b3839-42b4-48ae-8864-feda330eda7d","c_author":"Fábri György","category":"360","description":"Még a velejéig populista hatalom logikájával sem érthető, hogy mi többet akarhat még a Magyar Tudományos Akadémiától a politikai központ. Egy lehetőség azonban még mindig maradt a tudósok kezében. Fábri György docens, az intézmény korábbi kommunikációs igazgatójának véleménye.","shortLead":"Még a velejéig populista hatalom logikájával sem érthető, hogy mi többet akarhat még a Magyar Tudományos Akadémiától...","id":"20250612_Fabri-Gyorgy-akademia-felelosseg-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed5b3839-42b4-48ae-8864-feda330eda7d.jpg","index":0,"item":"8297092f-ff42-41ed-85b0-baac9128c38c","keywords":null,"link":"/360/20250612_Fabri-Gyorgy-akademia-felelosseg-velemeny","timestamp":"2025. június. 12. 12:43","title":"Mit tehet az MTA a suttyósodás korában, amikor politikává emelik a személyes sértettséget?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Mostantól már nem a BYD kínálja a legolcsóbb elektromos modellt hazánkban – megérkezett Budapestre a Leapmotor.
Szinte már nem telik el hét a nélkül, hogy egy újabb kínai autómárka ne bukkanna fel Magyarországon.
Erre a hétre a 2015-ben alapított és első autóját 2019-ben eladott Leapmotor jutott, mely elsőként egy rekordolcsó elektromos kisautóval támadja le a hazai piacot.
A Leapmotor T03 egy 3,62 méter hosszú, elsősorban városi használatra szánt villanyautó, mely 7,5 millió forintos árával 500 ezer forinttal olcsóbb az eddigi hazai árrekorder, a 37 centiméterrel hosszabb és 10 centiméterrel nagyobb tengelytávú BYD Dolphin Surf alapmodelljénél.
Leapmotor T03
László Ferenc
A hazai forgalmazó az Emil Frey Csoport
László Ferenc
Az 1,65 méter széles és 1,58 méter magas ötajtós és négyszemélyes modell nem teljesen új fejlesztés, a kínai piacon 5 éve debütált, és ez a picit ódivatú külsején is tetten érhető.
A frontrészt a méretes kerekded fényszórók és a nem létező hűtőrács közepén helyet foglaló töltőnyílás uralja, az oldalnézetet az emelkedő övvonal és a 15 colos kerekek határozzák meg, hátul pedig márkanévvel felvértezett fekete csík köti össze a kompakt lámpatesteket.
Egyelőre nincs Euro NCAP töréstesztje
László Ferenc
165 milliméter széles gumikon gördül
László Ferenc
Az egyetlen kivitelben, magas alapfelszereltséggel támadó T03 8 colos digitális műszeregységet és 10 colos infotainment kijelzőt vonultat fel. A Budapestre érkezett első példányok menüje még nem tud magyarul, de ígéret van a szoftver közeljövőbeli magyarítására.
A PRND menetirány-választókar mercisen a kormány mögött jobb oldalt található, a kompakt középkonzolon egy 12V-os és két ódivatú USB-A csatlakozó aljzatot helyeztek fel. A felhasznált anyagok minősége megfelel a kategóriaátlagnak.
Vezetni egyelőre még nem állt módunkban
László Ferenc
Puritán középkonzol
László Ferenc
Egy 184 centiméter magas sofőr mögött úgy fér el egy hasonló méretű utas, hogy a térde nekiér az első ülés háttámlájának, a feje felett pedig néhány centiméteres légrés található.
Kiegészítő első raktér (frunk) nincs, a normál csomagtartó 210-880 literes. Viszonyításképp, a minden irányban picit tágasabb BYD Dolphin Surf puttonyában 308-1037 liternyi cókmók fér el.
Nem túl nagy a csomagtér, de kisebb bevásárlásokhoz elegendő lehet
László Ferenc
Az első kerekeket egy 95 lóerős teljesítményű és 158 Nm nyomatékú villanymotor hajtja, mely 5 másodperces 0-50-es, illetve 12,7 másodperces 0-100-as gyorsulást biztosít az alig 1175 kilogrammos apróság számára.
A 37,3 kWh kapacitású akkumulátor 265 kilométeres WLTP-hatótávot tesz lehetővé. Viszonyításképp, a BYD már említett kisautójának 88 lovas és 30 kWh kapacitású alapmodellje 220 kilométert képes megtenni egy töltéssel.
Standard, Comfort és Sport módja is van a hajtásnak
László Ferenc
Elöl csatlakoztatható a töltő
László Ferenc
AC-n maximum 6,6 kW-tal tölthető a telep, mely DC-n legfeljebb 45 kW-ot képes felvenni, és ily módon 36 perc alatt tölthető fel 30-ról 80 százalékra.
A háromféle menet-üzemmód mellett említést érdemel többek közt az elektromos rögzítőfék, a hat légzsák, a három kamera és az öt radar, illetve a térérzeten javító alapáras 42 colos nyitható tetőablak.
Kézzel állítható ülések
László Ferenc
Hátul is ketten foglalhatnak helyet
László Ferenc
A Leapmotor T03-at néhány hónapig Lengyelországban szerelték össze, de most már ismét Kínából érkeznek hozzánk ezek a kocsik. Az újdonság első körben egyetlen Budapesti helyszínen, az Emil Frey M5 Centernél kapható és szervizelhető, de a tervek szerint a közeljövőben minden megyeszékhelyen meg fog jelenni a márka.
A garancia 5 év, illetve 100 ezer kilométer. Az akkumulátorra 8 év és 160 ezer kilométer garanciát vállalnak, illetve azt, hogy a garanciaidő lejártáig nem csökken 80 százalék alá az aksi kapacitása.
Korrekt minőségérzet
László Ferenc
Négy darab elektromos ablakemelő
László Ferenc
A főbb riválisok közül a négyüléses Dacia Spring 9,5 millió forint ellenében 65 lóerőt és 225 kilométeres hatótávot kínál.
A 10 millió forinton nyitó ötszemélyes Citroën ë-C3 (és Fiat Grande Panda) 113 lóerős és 320 kilométeres hatótávolságú, és várhatóan még az idén érkezik egy 82 lóerőt és 200 kilométeres hatótávot kínáló új ë-C3 alapmodell, melynek európai ára az ígéretek szerint 20 ezer euró (8 millió forint) alatt marad.
Végül, de nem utolsósorban a 10 millió forintos indulóárú négyüléses Hyundai Inster alapváltozata 97 lóerős teljesítményű és 305 kilométeres hatótávú.
Egyetlen felszereltségi szint létezik, csak a szín szabható személyre 180 ezer forint ellenében
László Ferenc
A Leapmotorban két évvel ezelőtt 20 százalékos részesedést vásárolt a Stellantis, melynek többségi tulajdonrésze van a két cég közös tulajdonában lévő, nemzetközi export tevékenységekkel foglalkozó leányvállalatában.
A mindössze 10 éve alapított kínai márka másik újdonságát, a középkategóriás divatterepjárók piacán hadrendbe állítandó, tisztán elektromos, illetve hatótávnövelő funkciós elektromos változatokban készülő C10-et külön cikkben mutatjuk be.
10 centivel hosszabb a 4 ajtós régi Smartnál és ugyanennyivel rövidebb a Dacia Springnél