Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"56b7e2c3-f16c-4d97-a1c4-efdf1e7c2bb3","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A BMW első szuperpotens CS kombijaként jegyzett M3 CS Touring itthoni alapára bőven 55 millió forint felett alakul.","shortLead":"A BMW első szuperpotens CS kombijaként jegyzett M3 CS Touring itthoni alapára bőven 55 millió forint felett alakul.","id":"20250131_magyarorszagon-a-bmw-m3-cs-touring-sportkombi-550-loero","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/56b7e2c3-f16c-4d97-a1c4-efdf1e7c2bb3.jpg","index":0,"item":"7c0770c9-a805-4775-8906-b79799f23c57","keywords":null,"link":"/cegauto/20250131_magyarorszagon-a-bmw-m3-cs-touring-sportkombi-550-loero","timestamp":"2025. január. 31. 08:41","title":"20 extra lóerő 19,5 millió forintért: Magyarországon a BMW elképesztő új M3 CS sportkombija","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7be1d977-9576-4c2c-95ae-2475eb1c53cd","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Ha az infláció meghaladja a hat százalékot, a rendelet hatályát veszti.","shortLead":"Ha az infláció meghaladja a hat százalékot, a rendelet hatályát veszti.","id":"20250201_naperomu-kormany-rendelet-energiaugyi-miniszterium","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7be1d977-9576-4c2c-95ae-2475eb1c53cd.jpg","index":0,"item":"4c866dce-3a28-4e58-aa4f-7e309bb68c7e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250201_naperomu-kormany-rendelet-energiaugyi-miniszterium","timestamp":"2025. február. 01. 08:11","title":"2029-ig fagyasztotta be a kormány a naperőművektől átvett áram árát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"77044ffb-720d-4461-913c-b91d1a5e2417","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A miniszterelnök továbbra sem tehetős, Rogán Antal annál inkább. Bánki Erik vadásztrófeát nem, 526 millió tartozást viszont feltüntetett a vagyonnyilatkozatában. Lantos Csaba nem siet az 1,2 milliárdját behajtani másokon, Lázár János úgy vásárolgatott, hogy közben százmilliókat spórolt, Gulyás Gergely megnősült, Varga Mihály pedig vett egy lovat. Vagyonnyilatkozatok a Fidesztől a DK-n át az LMP-ig. ","shortLead":"A miniszterelnök továbbra sem tehetős, Rogán Antal annál inkább. Bánki Erik vadásztrófeát nem, 526 millió tartozást...","id":"20250201_Orban-Lazar-Pinte-vagyonnyilatkozat-megtakaritas-tartozas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/77044ffb-720d-4461-913c-b91d1a5e2417.jpg","index":0,"item":"3a9dd398-9a4c-4dcf-865e-2f46af566966","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250201_Orban-Lazar-Pinte-vagyonnyilatkozat-megtakaritas-tartozas-ebx","timestamp":"2025. február. 01. 08:40","title":"Orbántól Lázáron át Gyurcsányig turkáltunk a zsebekben: Nem ritka a félmilliárdos összeg a vagyonnyilatkozatokban, csak nem mindegy, hogy megtakarítás vagy tartozás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"529a72ec-b659-49c4-ba69-27e29dfc200c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A mezőgazdaság, az ipar és az építőipar teljesítménye is csökkent, az iparból hiányzik a külső kereslet, a külkereskedelmi mérleg gyengül. A növekedés motorja a fogyasztás lehet, amit mérsékelhet, hogy a vártnál kisebb mértékben emelkednek a bérek.","shortLead":"A mezőgazdaság, az ipar és az építőipar teljesítménye is csökkent, az iparból hiányzik a külső kereslet...","id":"20250130_Elemzok-gdp-lomha-kilabalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/529a72ec-b659-49c4-ba69-27e29dfc200c.jpg","index":0,"item":"110696b0-df2e-4f48-9702-310dbd346444","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250130_Elemzok-gdp-lomha-kilabalas","timestamp":"2025. január. 30. 15:09","title":"Elemzők a gyenge GDP-adatról: a kilábalás tempója lomha","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4cd4176b-0e76-4318-b1f2-b5f916b870f7","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A szombathelyi születésű Schäfer jelenleg a berlini Union középpályása.","shortLead":"A szombathelyi születésű Schäfer jelenleg a berlini Union középpályása.","id":"20250130_Schafer-Andras-valogatott-kozeppalyas-bevasarolta-magat-a-Szombathelyi-Haladasba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4cd4176b-0e76-4318-b1f2-b5f916b870f7.jpg","index":0,"item":"63eec2e4-c88d-4543-8a57-37ec769d53aa","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250130_Schafer-Andras-valogatott-kozeppalyas-bevasarolta-magat-a-Szombathelyi-Haladasba","timestamp":"2025. január. 30. 18:08","title":"Schäfer András válogatott középpályás bevásárolta magát a Szombathelyi Haladásba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"019fb1de-f813-44dc-9a4b-321fd386f749","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Érkeznek az állampapírok utáni kifizetések, ez pedig láthatóan egyre jobban foglalkoztatja az embereket.","shortLead":"Érkeznek az állampapírok utáni kifizetések, ez pedig láthatóan egyre jobban foglalkoztatja az embereket.","id":"20250130_google-trends-nagy-marton-allampapir-kamatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/019fb1de-f813-44dc-9a4b-321fd386f749.jpg","index":0,"item":"dd04b2aa-7960-4652-af70-663a0b4e03a9","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250130_google-trends-nagy-marton-allampapir-kamatok","timestamp":"2025. január. 30. 15:43","title":"Már látszik, mennyire érdekli a magyarokat az őrület, amit Nagy Márton ígért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c74a295e-3f5f-4594-b41c-e2831bc3f565","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az útszakaszt teljes szélességében lezárták.","shortLead":"Az útszakaszt teljes szélességében lezárták.","id":"20250130_Osszeutkozott-egy-kisteherauto-es-egy-furgon-Szigetszentmiklos-hataraban-egy-ember-meghalt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c74a295e-3f5f-4594-b41c-e2831bc3f565.jpg","index":0,"item":"98e842c0-34c4-40ca-baf0-9459b1e08450","keywords":null,"link":"/itthon/20250130_Osszeutkozott-egy-kisteherauto-es-egy-furgon-Szigetszentmiklos-hataraban-egy-ember-meghalt","timestamp":"2025. január. 30. 20:41","title":"Összeütközött egy kisteherautó és egy furgon Szigetszentmiklós határában, egy ember meghalt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4e18d90e-20d2-4b35-909b-545e6036103b","c_author":"Kasza János","category":"tudomany","description":"Már megindították a washingtoni repülőgép-katasztrófa vizsgálatát, ami 16 év után az első súlyos, kereskedelmi járatot érintő baleset az Egyesült Államokban. Szakértők szerint emberi hiba, valamint a reptér nehéz megközelíthetősége egyaránt szerepet játszhatott a tragédiában.","shortLead":"Már megindították a washingtoni repülőgép-katasztrófa vizsgálatát, ami 16 év után az első súlyos, kereskedelmi járatot...","id":"20250130_repulogep-baleset-washington-utasszallito-helikopter-utkozes-tragedia-okok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4e18d90e-20d2-4b35-909b-545e6036103b.jpg","index":0,"item":"b392b89c-74af-4416-834a-6e7725c44234","keywords":null,"link":"/tudomany/20250130_repulogep-baleset-washington-utasszallito-helikopter-utkozes-tragedia-okok","timestamp":"2025. január. 30. 13:46","title":"Mégis hogyan ütközhet össze egy utasszállító repülő egy katonai helikopterrel? Sok a kérdés a washingtoni baleset körül","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Vezető tudósításban számolt be csütörtökön valamennyi országos német napilap a Daimler magyarországi beruházásáról, s több újság külön kommentárban is foglalkozott a kecskeméti új Mercedes-gyár felépítésével. A német sajtó hosszú idő óta nem foglalkozott olyan terjedelemben Magyarországgal, mint a beruházáshoz kapcsolódó csütörtöki beszámolókban.
A-Merci a jelenlegi megjelenésében. Az utóda már Kecskeméten készül
Németország legtekintélyesebb gazdasági, illetve pénzügyi napilapja, a Handelsblatt első oldalán „A Daimler felfedezi a Keletet” címmel tudósított a stuttgarti konszern döntéséről, a tudósítás közepén hatalmas útjelző táblával, amely Stuttgarttól Kecskemét felé mutatja az irányt. Az újság vállalati forrásokra hivatkozva beszámolt arról, hogy Magyarország olyan lengyelországi és romániai helyszíneket vert meg, amelyeket a cég szintén górcső alá vett. Kiemelte, hogy a Mercedes volt az utolsó olyan nagy német autógyár, amelynek nem volt saját gyára Kelet-Európában, ahol konkurensei, mint például az Audi, a BMW és a VW már régóta jelen vannak. A régió nagy értékesítési piacnak és a költségek szempontjából kedvező gyártási helyszínnek számít – mutatott rá a lap.
A Handelsblatt szakértőket idézve úgy értékelte: a magyarországi, illetve a kecskeméti helyszín kiválasztásában a jó infrastruktúra, a szakképzett munkaerő jelenléte, továbbá a mérsékelt munkabérek játszottak döntő szerepet. Ezen túlmenően pedig az a tény, hogy a Daimler fontos beszállítói, mindenekelőtt a Bosch több üzemmel már jelen vannak Magyarországon.
A tudósításhoz mellékelt terjedelmes kommentárban a Handelsblatt hangsúlyozta: kevesen számoltak azzal, hogy Magyarország az új üzemért folytatott versenyben megelőzi Lengyelországot és Romániát. Az újság szerint a döntés különösen a favoritként kezelt Románia számára jelent csapást.
Magyarország – mint a lap fogalmazott – népgazdasági szempontból sem állt feltétlenül az első helyen. Ennek kapcsán az újság beszámolt a baloldali kormány belpolitikai nehézségeiről, s ezzel összefüggésben arról, hogy a Gyurcsány-kormány a gazdasági reformterv leállítására kényszerült. S a Handelsblatt szerint a makrogazdasági adatok sem éppen a magyarországi helyszín mellett szóltak. Mindennek ellenére a Daimler Kecskemét mellett döntött, s ennek a stuttgarti cég számára megvoltak az okai. Ezzel összefüggésben a lap hangoztatta: Magyarország mellett estek latba azok az autógyártás területén szerzett tapasztalatok, amelyekre az ország a vasfüggöny lebontása óta eltelt csaknem 20 évben tett szert. A kommentár kiemelte továbbá a beszállítók jelenlétét, a munkaerő képzettségének magas szintjét, ami a luxusautók gyártása szempontjából szavatolja a jó minőséget, s ez különösen fontos a Daimler számára.
Gazdasági részének első oldalán ugyancsak vezető tudósításban számolt be a döntésről a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ). A legnagyobb példányszámú konzervatív politikai napilap két külön kommentárt is mellékelt a tudósításhoz. Az elsőben kiemelte, hogy csillaggal ellátott Mercedes autók egyfajta statusszimbólumként nem vesztették el nimbuszukat, a konkurencia ugyanakkor jóval keményebbé vált, s ebből a szempontból a költségek alakulása különös súllyal esik latba. A stuttgarti autógyár azonban nem csupán költségszempontok alapján ítélt – írta a FAZ, hangsúlyozva: Magyarországnak virágzó autóipara és ezzel együtt jó beszállítói struktúrája és munkaereje van, ami döntő a minőségi igények kielégítése szempontjából.
Másik – jóval terjedelmesebb – kommentárjának címében a konzervatív újság kiemelte: a beruházók hűek maradnak Magyarországhoz. A FAZ úgy értékelte: a belpolitikai zavarok, s a csaknem két év óta tartó pangás ellenére Magyarországnak sikerült megőriznie azt a szerepet, amelyet beruházási célországként korábban is betöltött. Az ország – Csehországgal és Lengyelországgal együtt – még mindig fő beruházási helyszínnek számít a régióban – hangsúlyozta a lap.
Az ugyancsak konzervatív Die Welt beszámolójában azt emelte ki: a Kecskemét melletti döntésnek több oka volt. Ezek sorában az újság „a munkaerő képzettségének magas szintjét, a jó közúti és vasúti hálózatot, a magyarországi gazdasági és politikai stabilitást, valamint mindenekelőtt az alacsony bérköltségeket” említette.
A Financial Times Deutschland tudósításában emlékeztetett arra, hogy az autóipar már régóta aktív Magyarországon. A helyszín kiválasztásával kapcsolatban a tekintélyes üzleti, s egyben politikai napilap egyebek között a kedvező bérköltségeket, továbbá a jó közlekedési összeköttetéseket említette.
Külön tudósításban számolt be a Daimler magyarországi beruházásáról a liberális Süddeutsche Zeitung, s két berlini napilap, a Der Tagesspiegel, valamint a Berliner Zeitung.
A Mercedes-Benz új gyár építését tervezi Kecskeméten, Magyarországon - áll a stuttgarti gyártó közleményében. Az üzem 800 millió eurós beruházással épül, és ha készen lesz, 2500 dolgozót foglalkoztat majd.
Német médiaértesülések szerint Lengyelország és Románia mellett Magyarország is felmerült a német Daimler új kelet-európai üzemének lehetséges helyszíneként: a cég vezetése kedden tárgyal az új üzem elhelyezéséről, amelyben a Mercedes új generációs A- és B-osztályának járműveit gyártanák.
A Mercedes-Benz gépkocsikat gyártó német Daimler csoport Romániát választotta új kelet-európai gyárának helyszínéül - jelentette be Constantin Stroe, a romániai autógyártók egyesületének (ACAROM) elnöke.
Magyarország történetének legnagyobb zöldmezős beruházása a német Daimler-Benz új üzemének építése, amelyhez a cég a befektetőknek adott szokásos támogatási csomagot kapja. Ez a beruházáshoz adó jellegű kedvezményt, képzési támogatást, illetve készpénzt tartalmaz – mondta Gyurcsány Ferenc.
Akár Miskolcra is telepítheti egyik gyártóbázisát a német Mercedes konszern – írja az Észak-Magyarország. A legnagyobb gond a szakképzett munkaerő hiánya.
Hiába a jó kormányfői fizetés, ha az ember ingyen pártelnök és magas az infláció. Nem csoda, ha Orbán nemhogy félretenni nem tudott, csak költött – 4,3 milliót – a feleségével közös számlájáról.