szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A közlekedési szakember szerint akadnának fontosabb ügyek, amikről beszélni kellene, mint a Lázár által elővezetett politikai bolhacirkusz.

„Miniszter úr, annyira ócska válasz lett ez, hogy az még Önhöz is méltatlan – pedig ez a léc eleve nincs túl magasan – írta Vitézy Dávid a Facebookon Lázár János kijelentésére reagálva.

A közlekedési és építési miniszter ugyanis azzal reagált Vitézynek a vasútvonalak bezárásához vezető törvényjavaslatra vonatkozó kritikájára, hogy „Vitézy úrnak az a baja, hogy nem lesz Pride, ettől olyan ideges”.

Ugyan Lázár ezt nem tekintette „buzizásnak”, bár részletesebben ezt nem fejtette ki, így nem derült ki, hogy minek tekintette.

Vitézy Dávid közölte, hogy megérti, ha Lázár szívesebben beszél a Pride-ról, mint a lerobbanó vonatokról, de üdvös volna, ha a politikai bolhacirkusz helyett a miniszter a munkájával foglalkozna.

A közlekedési szakember szerint az alábbi ügyekről kellene beszélni:

  • Mikor válaszol Lázár a 60 napja neki küldött hivatalos levélre Rákosrendező kapcsán? Meddig szabotálja felelős miniszterként, hivatali kötelességeit súlyosan megszegve, Rákosrendező kapcsán az együttműködést a Fővárossal?
  • Tegye világossá, vállalja-e azokat a közlekedési beruházásokat Budapest felé, amit szerződésben az arabok felé vállalt.
  • Ha már Maxi-Dubaj: mikor ad számot arról, hogy az arab befektetők Divatcsarnokban történt ingatlanbérlése révén az épület korábbi tulajdonosaként mennyivel gazdagodott személyesen? Drágábban tudta továbbadni az ingatlant ezt követően? Nem tartja összeférhetetlennek a történteket?
  • A Lázár indítványára hétfőn elfogadott törvény újabb vasútvonal-bezárásokat és járatritkításokat irányoz elő. Mely vidéki vasútvonalak bezárását tervezi, és hol szeretné „megszüntetni a párhuzamosságokat”? Mely relációkban tervezi napi 2-re csökkenteni a járatok számát a törvényben foglalt új szolgáltatási előírások szerint?
  • Mikor hajlandó végre újraindítani az általa leállított fontos budapesti és agglomerációs beruházásokat, például a HÉV-ek felújítását és járműcseréjét, a P+R-ek építését, a lajosmizsei vagy a veresegyházi elővárosi vonalak fejlesztését, a Budai Fonódó hosszabbítását, a Szegedi úti felüljáró építését, a Népliget vasútállomás építését?
  • Most, amikor az elveszett uniós pénzekért való felelősség a kormány fő témája lett, vállalja-e a felelősséget, hogy Magyarország azért bukott el már elnyert uniós forrásokat, mert három éve számos beruházást (pl. CEF-forrásból elnyert forrásokat a Nyugati pályaudvar fejlesztésére) személyesen leállított, és a pénzt inkább visszaküldte Brüsszelbe? Erre Hódmezővásárhelyen milyen szót használnak, ez nem „hazaárulás”?

Ha már a buzizás Lázár reakciója, legalább vállalja fel

Kommunikációs fordulat lett az homofób kétértelműsködés a NER-ben akkor, amikor elfogytak az érvek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!