HVG Extra Business
HVG Extra Business
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az Y generáció fogyasztási szokásai hamarosan eddig prosperáló iparágakat és márkákat dönthetnek romba – hívja fel a figyelmet a Business Insider.

E preferenciák komplex folyamatok következtében fejlődtek ki, de minden bizonnyal meghatározó hatással volt rájuk a közelmúlt pénzügyi válsága, amelyben az Y-osok felnőttek. Napjaink fiataljai, egyben a közeljövő markáns fogyasztói

- nem néznek tévét, inkább letöltenek vagy streamelik a filmeket,

- nem fordítanak sok figyelmet a pénzügyi biztonságra, többek között, mert látták, hogyan úszhatnak el akár néhány nap alatt is a megtakarítások,

- nem becsülik a tulajdont, inkább megosztják egymás között a javaikat,

- elismerik és támogatják viszont a felelősen működő vállalkozásokat.

Öt dolog, amiben a fiatalok megváltoztathatják a munka világát

Az 1995 után született Z generáció tagjai mostanában rajzanak ki a munkaerő-piacra, igényeik a vállalati struktúrát is érintő változásokat sejtetnek. Kérdés, hogy a cégek felkészültek-e a legfiatalabb munkavállalók fogadására és megtartására.

Ennek következtében a Business Insider szerint veszélybe kerülhetnek olyan ipari tevékenységek, mint például az olajkitermelés, a banki szolgáltatások, a sörgyártás vagy épp a papírszalvéta-gyártás, valamint csökken az érdeklődés olyan, korábbi generációk által kedvelt szórakozási lehetőségek iránt, mint például a motorozás, a fitnesztermezés vagy a golfozás.

A Business Insider felsorol néhány példát azon cégek közül, amelyek már most érzik a váltást. Ilyenek többek között az étteremláncok, a fiatalok szeretnek ugyanis otthon főzni, rendelni vagy gyorséttermekben enni. De könnyen bajban találhatják magukat a kultikus motorok gyártásában utazó Harley-Davidson, a luxustáskákat gyártó Michael Kors, valamint a Macyhez és a Searshez hasonló nagyáruházak. Az Y-osok előnyben részesítik ugyanis az online elérhető, olcsóbb ruhákat áruló áruházakat, és inkább gyorsabban pörgetik ruhakészletüket.

9 tipp arra, hogy uralmunk alá hajtsuk a világot

Gamechangereknek nevezzük azokat vállalatokat, amelyek nem pusztán jobb terméket, szolgáltatást szeretnének nyújtani, hanem a piacokat - és ezen keresztül az egész világot - igazítanák saját víziójukhoz. Cikkünkben Peter Fisk üzleti tanácsadó meglátásain keresztül bemutatjuk, milyen gondolkodásbeli változtatások repíthetnek a csúcsra egy céget.

Hasonló témákkal a HVG Extra Business magazinban is találkozhat. A téli lapszám középpontjában a tudásmegosztás és a mentorálás témája áll. Interjúkkal, portrécikkekkel, szakértői anyagokkal próbáljuk bemutatni az életen át tartó tanulás egyik módját, amely megkülönböztethető képességeket kölcsönözhet nekünk. Arról is szót ejtünk, hogy a tudásmegosztás és a mentorálás a minőségi emberi kapcsolatok kialakításában is rendkívüli jelentőséggel bír.

Keresse a magazint az újságárusoknál, vagy rendelje meg kedvezménnyel! Ha pedig érdeklik a gazdasági, üzleti témák, lájkolja a HVG Extra Business Facebook-oldalát!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

48 tűzesethez vonultak ki a tűzoltók karácsony első napján

48 tűzesethez vonultak ki a tűzoltók karácsony első napján

Meghalt két síelő, akiket lavina sodort el az osztrák Alpokban

Meghalt két síelő, akiket lavina sodort el az osztrák Alpokban

Évszázadokon át császárok és királyok szava nélkül nem dőlhetett el, ki legyen a katolikus egyház legfőbb pásztora

Évszázadokon át császárok és királyok szava nélkül nem dőlhetett el, ki legyen a katolikus egyház legfőbb pásztora

A legkisebb méregzsáktól a begombázott unikumig – az év tesztautói 2024-ben

A legkisebb méregzsáktól a begombázott unikumig – az év tesztautói 2024-ben