Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2e14e005-d131-450f-a12f-63fd831bffe4","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A legdurvább az energiaipar exportárainak növekedése volt, több mint 25 százalék.","shortLead":"A legdurvább az energiaipar exportárainak növekedése volt, több mint 25 százalék.","id":"20250530_ipari-termeloi-arak-aprilis-KSH","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2e14e005-d131-450f-a12f-63fd831bffe4.jpg","index":0,"item":"e7ae3fb3-887f-4fbd-80e4-22b47e0cf9cd","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_ipari-termeloi-arak-aprilis-KSH","timestamp":"2025. május. 30. 08:57","title":"Romló forint, növekvő gyártási költségek: éves szinten majdnem 8 százalékkal nőttek az ipari termelői árak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0a68177-f549-4189-93e5-aa328a7c7d26","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Tisza Párt elnöke megosztotta azt is, hogyan reformálnák meg a gyermekvédelmet, ha hatalomra kerülnének. ","shortLead":"A Tisza Párt elnöke megosztotta azt is, hogyan reformálnák meg a gyermekvédelmet, ha hatalomra kerülnének. ","id":"20250531_magyar-peter-tisza-part-orban-kormany-kegyelmi-botrany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0a68177-f549-4189-93e5-aa328a7c7d26.jpg","index":0,"item":"19aa5d68-d018-412c-9da0-64148610f206","keywords":null,"link":"/itthon/20250531_magyar-peter-tisza-part-orban-kormany-kegyelmi-botrany","timestamp":"2025. május. 31. 14:33","title":"Magyar Péter új kegyelmi botrányként jellemezte a letartóztatott javítóintézeti vezető ügyét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"edb793d1-c807-4175-a0d3-dfd9a687f943","c_author":"Nagy Gábor","category":"360","description":"Fehér farmerek elleni nem létező népirtásra hivatkozva leckéztette Cyril Ramaphosa dél-afrikai elnököt Donald Trump.","shortLead":"Fehér farmerek elleni nem létező népirtásra hivatkozva leckéztette Cyril Ramaphosa dél-afrikai elnököt Donald Trump.","id":"20250531_trump-es-delafrika-amerikai-menedek-fehereknek-hazugsagok-leoltottak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/edb793d1-c807-4175-a0d3-dfd9a687f943.jpg","index":0,"item":"ea252872-e24c-4203-b97d-269dd6d0139f","keywords":null,"link":"/360/20250531_trump-es-delafrika-amerikai-menedek-fehereknek-hazugsagok-leoltottak","timestamp":"2025. május. 31. 10:53","title":"Trump megzelenszkijezte az ovális irodában a dél-afrikai elnököt is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a35c7cbd-2b4e-45a0-ae40-d5b02f4ac9ee","c_author":"Parászka Boróka","category":"360","description":"Voltunk, mint ti, lesztek, mint mi: ez ma a törvény a Duna folyása mentén. Vagy felhúzzuk egymást a lék fölé, vagy lerántjuk egymást a mélybe. Vélemény.","shortLead":"Voltunk, mint ti, lesztek, mint mi: ez ma a törvény a Duna folyása mentén. Vagy felhúzzuk egymást a lék fölé, vagy...","id":"20250530_hvg-Paraszka-Boroka-Kusstorveny-taposoakna","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a35c7cbd-2b4e-45a0-ae40-d5b02f4ac9ee.jpg","index":0,"item":"028ba5a5-33c7-46dc-9c58-de7effae1e2c","keywords":null,"link":"/360/20250530_hvg-Paraszka-Boroka-Kusstorveny-taposoakna","timestamp":"2025. május. 30. 08:00","title":"Parászka Boróka: Magyarország, a térségi taposóakna","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7fed0f4a-b6a0-490b-bfdb-63eedbc023c7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egy jobb helyen lévő garázs kincset ér. ","shortLead":"Egy jobb helyen lévő garázs kincset ér. ","id":"20250530_tobbet-er-egy-garazs-mint-egy-auto-megugrottak-az-arak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7fed0f4a-b6a0-490b-bfdb-63eedbc023c7.jpg","index":0,"item":"b5648258-3954-4559-88f6-0dc40e5b9e09","keywords":null,"link":"/cegauto/20250530_tobbet-er-egy-garazs-mint-egy-auto-megugrottak-az-arak","timestamp":"2025. május. 30. 08:25","title":"Néhol már többet ér egy garázs, mint egy autó – durván megugrottak az árak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ca7f84c4-22b0-4bc6-9601-0ed78776489a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Garancsi István 14, Habony Árpád 7 milliárd forinthoz jutott hozzá.","shortLead":"Garancsi István 14, Habony Árpád 7 milliárd forinthoz jutott hozzá.","id":"20250530_garancsi-habony-kaszino-beszamolo-nyereseg-osztalek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ca7f84c4-22b0-4bc6-9601-0ed78776489a.jpg","index":0,"item":"1b39d26a-4a38-46db-92cd-3296b93f5799","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_garancsi-habony-kaszino-beszamolo-nyereseg-osztalek","timestamp":"2025. május. 30. 15:14","title":"Több osztalékot tudott Garancsi István és Habony Árpád kivenni a kaszinócégükből, mint amennyi a nyereség volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"62d02c7c-47dd-441e-8c63-2f75263d41d9","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Azt nem tudni, hogy miért most adtak ki drámai hangú közleményt, amikor régóta köztudott dologról van szó.","shortLead":"Azt nem tudni, hogy miért most adtak ki drámai hangú közleményt, amikor régóta köztudott dologról van szó.","id":"20250529_orosz-hirszerzes-szerbia-ukrajna-loszer-szallitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/62d02c7c-47dd-441e-8c63-2f75263d41d9.jpg","index":0,"item":"3dc0ae94-43cd-48e8-8cc4-b352777761b7","keywords":null,"link":"/vilag/20250529_orosz-hirszerzes-szerbia-ukrajna-loszer-szallitas","timestamp":"2025. május. 29. 21:20","title":"Ráeszmélt az orosz hírszerzés, hogy a testvéri szerbek lőszert szállítanak Ukrajnának, és nagyon kiakadt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7420b10e-7482-4c62-9f11-32c22347fb4a","c_author":"Farkas Zoltán","category":"gazdasag","description":"A jegybank közzétette éves jelentését, az ingatlanos cégben közel 50 milliárd forintos értékvesztést számoltak el.","shortLead":"A jegybank közzétette éves jelentését, az ingatlanos cégben közel 50 milliárd forintos értékvesztést számoltak el.","id":"20250531_Az-MNB-ingatlanos-cege-473-milliard-forintot-bukott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7420b10e-7482-4c62-9f11-32c22347fb4a.jpg","index":0,"item":"bccc7d37-c27e-4e89-b819-5a3b96ec0898","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Az-MNB-ingatlanos-cege-473-milliard-forintot-bukott","timestamp":"2025. május. 31. 09:14","title":"Az MNB ingatlanos cége 47,3 milliárd forintot bukott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A vállalatok és az online befolyásolók közötti, marketingcélú együttműködések egyre népszerűbbek. Mindenki számára meggyőzőbb, ha céges közlemény helyett kedvenc vloggere mutatja be, miért érdemes valamelyik tévécsatornát nézni, vagy miként újíthatja fel a lakását hitelből.
HBO: Egyre nagyobb kihívás újat mutatni
A mozicsatorna az online felületét, az HBO GO-t hirdette tavaly influencerkampányban. Ez a marketingeszköz még az HBO életében is új, nehéz összehasonlítani más típusú korábbiakkal. „A legnagyobb feladatot az jelentette, hogy megtaláljuk ezeknek az együttműködéseknek a kampánybeli pozícióját mind az időzítésben, mind pedig a költségvetésben” – avat be a kampány kihívásaiba Riczu Tibor marketingvezető. Az HBO-nak nem mindig a legismertebb véleményvezérekre volt szüksége, sőt egyes sorozatoknál kifejezetten a mikroinfluencerekre fókuszált. Az együttműködést könnyítette, hogy az HBO-val a megmondóemberek szeretnek együtt dolgozni, nem kis részben azért is, mert szabadságot enged nekik. Azt a csatornánál is érezték, hogy egyre nagyobb kihívás újat mutatni ebben a műfajban úgy, hogy közben a tartalomgyártók stílusa megmaradjon. A cég sikeresnek ítéli együttműködését az HBO GO bevezetésében segédkező Fluor Tomival, az HBO GO Kids menüjét népszerűsítő Ördög Nórával, valamint a Trónok harca tévésorozatot hirdető Kovács Zsolti Hunboxinggal. A csatornánál ezt az eszközt nem általános marketingmegoldásként, hanem kifejezetten csak a topsorozatoknál alkalmazzák.
OTP Bank: Profi hozzáállásért cserébe szabadság
„Három éve vagyunk aktívak ezen a területen. Az online megoldásoknak köszönhetően remekül mérhető a kampányok teljesítménye, és menet közben is tudunk finomhangolásokat végezni” – mondja az influencerkampányokról Dolezsai Gergely, az OTP marketingkommunikációs vezetője, aki szerint az új eszköz egyre nagyobb szeletet hasít ki a cég marketingköltségvetéséből. A banknál figyelnek arra, hogy a partnerük hiteles legyen. Csak akkor csapnak egymás kezébe, ha kölcsönösen komfortosnak érzik a közös munkát. „Fontos az is, hogy kellő szabadságot tudjunk adni az influencernek, ő pedig a szükséges profizmussal kezelje a márkánkat” – teszi hozzá Dolezsai Gergely. A témákat tekintve volt már szó sikeres fiatalok karriertörténeteiről, valamint pénzügyi tudatosságról is. „Egyik kampányunkban Csorba Anita tértervezővel dolgoztunk együtt, aki kifejezetten rossz állapotú kőbányai panellakást álmodott újra. Egy sorozat keretében mutatta be, hogyan lehet egy lakást egyedi megoldásokkal korszerű otthonná alakítani” – fűzi hozzá a szakember. A cég partnerei között volt még Marsalkó Dávid, Farkas Franciska és Verrasztó Dávid is, akik a sikerig vezető út buktatóiról meséltek a fiataloknak.
EXTREME DIGITAL: Célzott kampányok
A webáruház körülbelül öt éve ismerte fel, hogy az influencerkampányoknak nagy jövőjük lesz Magyarországon is. „A 25 év alatti vásárlókat vloggerekkel, influencerekkel lehet jól megszólítani, ennek a korosztálynak a tagjai ugyanis nagyobb arányban néznek online videós tartalmakat, mint hagyományos tévéműsorokat” – mutat rá Várkonyi Balázs, az Extreme Digital alapító ügyvezetője. Várkonyi szerint idehaza körülbelül öt éve jelentek meg nagyobb számban azok a vloggerek, akik heti, kétheti rendszerességgel készítettek videókat a YouTube-ra. A márka együttműködött már Dancsó Péterrel és Hajnóczy Somával, egy egész sorozatot készített a The VR-rel, illetve a facebookos influencerek közül Tibi atyával és Dukai Reginával is többször dolgozott. „A magyar piac elég kicsi, korlátozott számban állnak rendelkezésre nagy elérésű vloggerek. Az Extreme Digital esetében azonban az elhasználódás nem okoz problémát, mivel mindig célzottan, egy-egy kampányban (például Black Friday vagy karácsony) működünk együtt véleményvezérekkel” – meséli Várkonyi. A márka legsikeresebb együttműködése a 2017-es Black Friday-kampány volt, amelynek forgatásához Dancsó Péter bármilyen terméket kölcsönkérhetett a webáruházból. Élt is lehetőséggel, és a postaládától kezdve a zenelejátszón át a ledes izzóig mindenféle terméket kiválogatott; az ebből készült videót közel 370 ezren nézték meg. Hasonló nagyságrendű letöltése volt Hajnóczy Soma Black Friday alkalmából forgatott bűvészvideójának is.
PEPSICO: Komplexebb márkaüzenetek
„Fogyasztóink számára az influencerek véleménye meghatározó. Hajlandók tőlük hosszabb és komplexebb márkaüzeneteket is elfogadni, ami izgalmas kampányok megvalósítását teszi lehetővé” – meséli Buzder-Lantos Nikoletta, a FáÜ Zrt. (PepsiCo Magyarország) marketingvezetője. A cég 2016-ban kezdett influencerekkel dolgozni, a 2017-es Pepsi Vloggerőpróbát – amely hazai kreatívszakmai elismeréseket is bezsebelt – pedig teljes egészében az influencerek világa inspirálta. A cég más területeken is együttműködött influencerekkel: a Lay’s chips focis kampányában egy promócióhoz szervesen kapcsolódó „szurkolásmérőt” tesztelhettek az influencerek, a Lipton Green kampány bevezető szakaszában pedig instagramos celebek is jelentős szerepet kaptak. 2018-ban többek között Istenes Bence, Csobot Adél, SP, Lakatos Márk, Lola és a Videómánia lesz a márka partnere. „A jó influencertartalom hasznos kiegészítője a márkakommunikációnak, és összességében hozzájárul a márkák építéséhez. Arra azonban még nem volt példa, hogy kampányüzenetünket kizárólag influencereken keresztül juttattuk volna el” – mutat rá Buzder-Lantos Nikoletta.
Mitől válik elsöprően népszerűvé egy száz dollárba kerülő szendvics, és miért osztja meg több mint 200 millió ember egy első ránézésre unalmas turmixgép videóját? Jonah Berger marketingprofesszor egy évtizede kutatja, vajon miért terjednek bizonyos ötletek jobban másoknál. Ragályos! című könyvében bemutatja a ragályosság törvényszerűségeit.
Az énmárka egyenlő azzal, amit mások mondanak rólunk, amikor kilépünk a szobából – legalábbis Jeff Bezos, az Amazon alapítója szerint. Cikkünkben három online megmondóembert kérdezünk meg arról, hogyan építik saját brandjüket az online világban.
A digitális képek ma már önálló kommunikációs formát jelentenek, a használatukra vonatkozó illemszabályok azonban még nem születtek meg. A sértődések elkerülése érdekében fogadjon meg néhány tanácsot egy profitól!