szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem lassul a lejtőn az európai újautó-piac. Az elmúlt év utolsó hónapjában 6,4 százalékkal kelt el kevesebb autó, mint egy évvel korábban.

A tavalyi évben 1,7 százalékkal szűkült az európai autópiac − ezzel 2011 már a negyedik egymás követő olyan év volt, amelynek során kevesebb járművet adtak el, mint a megelőző évben  − derül ki az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) a NAPI Gazdaság által ismertetett adataiból. A nagy nyugat-európai országok közül csak Németországban bővültek az eladások, közel kilenc százalékkal. Franciaországban több mint kettő, Nagy-Britanniában 4,4, Olaszországban 11, Spanyolországban 17,7 százalékkal estek az eladások.

A legnagyobb európai autógyártó, a Volkswagen megerősítette vezető pizícióját, egy százalékponttal, 23 százalék fölé növelte piaci részesedését, míg a Peugeot-Citroëné, a Renault-é és a FIAT-é csökkent, az Opel és Ford minimális lemorzsolódást szenvedett el. A két koreai márka, a Hyundai és a Kia együtt 670 ezer autót értékesít, amivel a Daimlert és a Toyotát megelőzve a 8. helyen állhatnának. A Suzuki eladásai közel 10 százalékkal, 166,5 ezer autóra estek Európában.

Németországban 3,173 millió, Franciaországban 2,251 millió, Nagy-Britanniában pedig 1,941 millió új autót adtak el 2011-ben. A visegrádi országok közül Lengyelországban több mint 12 százalékkal csökkentek az értékesítések, Csehországban 2,4, Szlovákiában 6,5, Magyarországon 3,7 százalékkal bővült a piac. Ötmillió lakosú szomszédunknál így is jóval több − 68 ezer autó − kelt el, mint a 45 ezres magyar piacon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!