Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0d79c84f-c54c-442a-9b48-35d0dce01ed5","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Országos tájépítészt és országos főmérnököt is kinevezett az építési és közlekedési miniszter.","shortLead":"Országos tájépítészt és országos főmérnököt is kinevezett az építési és közlekedési miniszter.","id":"20250530_Balatoni-foepiteszt-es-fotajepiteszt-nevezett-ki-Lazar-Janos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0d79c84f-c54c-442a-9b48-35d0dce01ed5.jpg","index":0,"item":"d3bef135-4fce-4789-88bc-dc9710dc3e9e","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_Balatoni-foepiteszt-es-fotajepiteszt-nevezett-ki-Lazar-Janos","timestamp":"2025. május. 30. 21:42","title":"Balatoni főépítészt és főtájépítészt nevezett ki Lázár János","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24e19613-14ae-473a-bae6-bfcbead0dfd6","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A héten: a magyar elhárítás valamit nagyon benézhetett, a hatalom pedig bárkit elsöpörhet.","shortLead":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el...","id":"20250529_Uj-osellenseg-regi-szolamok-Elvitelre-kemugy-podcast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24e19613-14ae-473a-bae6-bfcbead0dfd6.jpg","index":0,"item":"3f1739ff-4e58-4eae-a029-e3179a125399","keywords":null,"link":"/itthon/20250529_Uj-osellenseg-regi-szolamok-Elvitelre-kemugy-podcast","timestamp":"2025. június. 01. 06:00","title":"Új ősellenség, régi szólamok │Elvitelre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2ab42cd6-3f8e-46e3-9c93-0597217758af","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Miközben a hivatalos vámadatok szerint 95 százalékkal visszaesett Oroszországban az Intel chipjeinek importja (működnek a szankciók), a processzorszállítások állítólag nemhogy visszaestek, hanem még növekedtek is (mégsem működnek a szankciók). A magyarázat a kerülőutakban keresendő.","shortLead":"Miközben a hivatalos vámadatok szerint 95 százalékkal visszaesett Oroszországban az Intel chipjeinek importja (működnek...","id":"20250601_amerikai-szankciok-megkerulese-orosz-mikroelektronika-intel-amd-chipek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ab42cd6-3f8e-46e3-9c93-0597217758af.jpg","index":0,"item":"ec8b8656-97de-49af-b3a8-1a6e43e2e33b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250601_amerikai-szankciok-megkerulese-orosz-mikroelektronika-intel-amd-chipek","timestamp":"2025. június. 01. 16:03","title":"Itt valami nem működik: a 95%-os szankciók ellenére lubickol Oroszország a legjobb chipekben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a1ab2077-cf59-469b-a037-e564601a9942","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hamarosan már GIF-eket is létre lehet majd hozni a Windows 11 beépített képernyőrögzítő alkalmazásában, a Képmetszőben.","shortLead":"Hamarosan már GIF-eket is létre lehet majd hozni a Windows 11 beépített képernyőrögzítő alkalmazásában, a Képmetszőben.","id":"20250530_microsoft-windows-11-kepmetszo-gif-letrehozas-uj-funkcio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a1ab2077-cf59-469b-a037-e564601a9942.jpg","index":0,"item":"142d288d-07e1-4354-9fd0-0da5f58db803","keywords":null,"link":"/tudomany/20250530_microsoft-windows-11-kepmetszo-gif-letrehozas-uj-funkcio","timestamp":"2025. május. 30. 22:03","title":"Imádni fogja: GIF-funkciót kap a Windows","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"33489783-2f4d-4876-8ab7-d61be02b77c3","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A Széchenyi István Hitelszövetkezet korábbi elnökét félmilliárdos kárt okozó hűtlen kezelésben találták bűnösnek. A korábbi ügyvezető is letöltendőt kapott, öt vádlottat felfüggesztettre ítéltek.","shortLead":"A Széchenyi István Hitelszövetkezet korábbi elnökét félmilliárdos kárt okozó hűtlen kezelésben találták bűnösnek...","id":"20250530_Harom-ev-letoltendot-kapott-Torocskei-Istvan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33489783-2f4d-4876-8ab7-d61be02b77c3.jpg","index":0,"item":"40d50417-be78-4706-b8c2-efc886887529","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_Harom-ev-letoltendot-kapott-Torocskei-Istvan","timestamp":"2025. május. 30. 19:01","title":"Három év letöltendőt kapott Töröcskei István","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0c36c6a6-94dc-40f9-9874-8d487fd69e73","c_author":"Nemes Nikolett","category":"360","description":"Számos vezető még mindig abban hisz, hogy inkább a félelem ereje motivál, holott a pszichológiai biztonság az, amivel fokozható a teljesítmény a munkahelyeken, sőt ez a tartós üzleti siker alapja – állítja Amy C. Edmondson, a Harvard Üzleti Iskolájának professzora. Mi az a pszichológiai biztonság, hogyan teremthető meg, és mennyire van jelen a magyar munkahelyeken?","shortLead":"Számos vezető még mindig abban hisz, hogy inkább a félelem ereje motivál, holott a pszichológiai biztonság az, amivel...","id":"20250530_Pszichologiai-biztonsag-a-munkahelyen-hibazas-kerdezes-teljesitmeny-bizalom-Amy-C-Edmondson","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0c36c6a6-94dc-40f9-9874-8d487fd69e73.jpg","index":0,"item":"4838e9fc-0577-45c3-8fa9-223912a5e0b3","keywords":null,"link":"/360/20250530_Pszichologiai-biztonsag-a-munkahelyen-hibazas-kerdezes-teljesitmeny-bizalom-Amy-C-Edmondson","timestamp":"2025. május. 30. 19:06","title":"„Nem akarjuk, hogy tudatlannak higgyenek? Ne kérdezzünk!” – kiégés ellen a hibázás kultúrájára lenne szükség a magyar munkahelyeken","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"458669a2-8f1f-4895-93ea-24df7953e664","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A köztársasági elnök a Facebookon kívánta a legjobbakat Orbán Viktornak.","shortLead":"A köztársasági elnök a Facebookon kívánta a legjobbakat Orbán Viktornak.","id":"20250531_sulyok-tamas-orban-viktor-szuletesnapi-koszontes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/458669a2-8f1f-4895-93ea-24df7953e664.jpg","index":0,"item":"93fab72c-a8ce-4ff1-9901-84746ca98042","keywords":null,"link":"/itthon/20250531_sulyok-tamas-orban-viktor-szuletesnapi-koszontes","timestamp":"2025. május. 31. 15:15","title":"Az államfő hajóskapitányhoz hasonlította Orbánt születésnapi köszöntőjében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1cfb410d-b66b-4c9a-839e-b57dfc884ba5","c_author":"Sztupa Melitta Boglárka","category":"kultura","description":"Katalógusból kiválasztott egyenorr, kilófaló galandféreg, amputált testrészek – A csúf mostohatestvér főhőse mindent megtesz, hogy a herceg Hamupipőkével szemben őt válassza. A film pedig minden eszközt bevet, hogy nézőjét sokkolja, de az együttérzését kivívnia nem sikerül. Kritika.","shortLead":"Katalógusból kiválasztott egyenorr, kilófaló galandféreg, amputált testrészek – A csúf mostohatestvér főhőse mindent...","id":"20250530_a-csuf-mostohatestver-filmkritika-Szenvtelen-szenvedes-a-szepsegert-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1cfb410d-b66b-4c9a-839e-b57dfc884ba5.jpg","index":0,"item":"ba021006-58da-4c9a-9c00-dc898074ec4f","keywords":null,"link":"/kultura/20250530_a-csuf-mostohatestver-filmkritika-Szenvtelen-szenvedes-a-szepsegert-ebx","timestamp":"2025. május. 30. 20:00","title":"Szenvtelen szenvedés a szépségért – megnéztük az év legundorítóbb filmjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Pörgeti a Facebook-hirdetéseket, küldi a hírleveleket, mégsem jönnek a vásárlók? Jobb, ha tudja, nem mindegy hova érkeznek látogatói. A figyelem olyan kincs, amit nem kaphat meg vásárlóitól anélkül, hogy azonnal egyértelművé ne tenné, mit szeretne pontosan. Erre pedig nem elég egy weboldal.
Kezdőlap vs. landing page
Ha fizetett hirdetésből, közösségi oldalakon elhelyezett reklámokból, vagy hírlevélből cége honlapjára irányítja vásárlóit, tudnia kell, hogy kampányának meg kell küzdenie a figyelemért. Az oldalon megjelenő összes kattintható felület – tehát a többi interaktív gomb, szöveg és feliratkozó doboz szabályosan ön ellen dolgozhat. A kezdőlapon túl sok “zavaró” tényezőt találhatunk, ami elviheti a fókuszt: a különböző menüpontoktól kezdve, a közösségi oldalak gombjain át, a többi ajánlatot hirdető bannerekig. Ezzel szemben egy ügyesen elkészített landing page nem tartalmaz olyan információkat, ami elterelhetné látogatónk figyelmét, ezért egyetlen interaktív elemmel rendelkezik – a CTA (call to action – aktivizáló) gombbal. Például, ha a kampány célja az, hogy vásároljanak a promóciós termékből, úgy a “Megvásárolom” feliratú gomb lehet a megfelelő választás. De hogyan néz ez ki a gyakorlatban?
Mi is az a landing page?
A landing page egy marketing célokra létrehozott egyoldalas webpage, amivel a látogató először találkozik. A kampány típusától függően különböző célokból érkezhet forgalom a landing oldalra, általában online vagy offline reklámok kapcsán.
Íme, néhány kampány cél, amit egy landing page támogathat:
• Vásárlásra ösztönzés.
• A látogatók átirányítása egy következő oldalra egy linken keresztül.
• Adatbekérés, adatgyűjtés az oldal látogatóitól, későbbi megkeresés céljából, adjon meg elérhetőségeket (telefon, e-mail cím).
• Megosztásra ösztönzés.
• Visszajelzés kérése termékünkről vagy szolgáltatásunkról.
A hatásos landing page felépítése 5 lépésben
A landing oldal szerepe kiemelten fontos, hiszen már az oldalon töltött rövid idő után eldől, hogy meg tudjuk-e ragadni a látogató figyelmét, mielőtt átkattint egy másik oldalra.
1. Az ütős főcím, vagyis a “headline”
Célja a figyelem felkeltése és fenntartása vagy megtartása. Ideális esetben ez egy rövid, tömör és “ütős” cím, ami azonnal egyértelművé teszi, mit szeretnénk a látogatótól. A túl hosszú, vagy összezavaró mondatok szinte felszólítanak, hogy inkább zárjuk be az oldalt.
2. Az őszinte kép, a “Hero Shot”
Ez a feltűnő, általában nagyméretű kép, esetleg beágyazott videó arra hivatott, hogy vizuálisan definiálja a termékét, vagy szolgáltatását. Most ne a szokásos, jól mutató, de valójában semmitmondó reklámképekre gondoljon. Releváns képekkel akár 40 százalékkal növelheti oldala konverzióját, ezért a legjobb, ha használat közben mutatja meg.
3. Mutassa meg az előnyösebb oldalát
Mostanra már sikerült megragadni a figyelmet, itt az ideje, hogy válaszoljon látogatói fő kérdésére: “Miért jó ez nekem?”. Fejtse ki pár mondatban, milyen előnyökkel jár önt választani, mik az erősségei, és mi különbözteti meg versenytársaitól. Emelje ki azokat a jellemzőket, melyek egyedivé teszik vállalkozását, mint például a jobb minőség, a gyors kiszállítás, vagy a rugalmas időbeosztás. Használjon felsorolást, hogy könnyebben olvashatóak legyenek a pontok. A látogatók 79 százaléka elsőre csak felületesen fogja átfutni az oldalt, ahelyett hogy szóról szóra végigolvasná. Abban az esetben fog tovább maradni, ha így talál valami számára hasznos dolgot.
4. A visszajelzések ereje: a társadalmi megerősítés
Korábbi ügyfeleitől vagy vásárlóitól, kérjen írásban visszajelzést. Legyen az egy meggyőző ajánló szöveg, vagy rövid véleményezés elhelyezve az oldalon, amely hitelességet kölcsönöz cégének. Az emberek szívesebben kattintanak, ha látják, hogy előttük már sokan kipróbálták a terméket, és pozitív benyomásuk volt. Az ajánlatok hitelessége főleg azon múlik, hogy kitől olvassák. Igyekezzen a lehető leghitelesebben megmutatni az adott személyt releváns információk megadásával, mint például név, életkor, foglalkozás. Ha pedig fényképet is tesz az idézett vélemények mellé, még emberközelibbé válnak a leírt mondatok. Hasonló adatok nélkül csak olcsó és hamis reklámfogásnak fog tűnni minden mondat.
5. Most már kattinthat!
A landing page egyik legfontosabb eleme, az aktivizáló gomb. Fontos, hogy jól láthatóan elkülönüljön az oldal többi részétől, mivel ez vezet a kampány céljának megvalósításához, például, hogy a látogató vásároljon. Hasznos lehet, ha a gomb szövege, a látogató szemszögét tükrözi, mint például: “Feliratkozom”, vagy “Ajánlatot kérek”.
A szerzőkről
A cikket az Artisan Marketing szakértői írták, akik agilis marketingre specializálódtak. Agilis marketinggel, például tudományosan mért kreatívokkal és matematikára alapozott döntésekkel átlagosan 35-45 százalékkal lehet csökkenteni egy kampány költségeit. Magyarországon is egyre többen alkalmazzák, például a Vodafone, Árukereső.hu, Szallas.hu és a McDaniel College Budapest.
Kész az oldal, de még nem dőlhet hátra!
A konverzió a harmóniában rejlik. Ez a kapocs köti össze a forrást, vagyis a kattintható reklámokat, és az oldalra érkezés élményét. Egyszerűbben, ha ez a két dolog összhangban van, akkor látogatónk azonnal tudni fogja, hogy azt az információt találja az oldalon, ami érdekli, tehát amiért eredetileg kattintott. Ezért erre a két dologra jobb, ha odafigyel:
1. Passzoló üzenetek
Alakítsa összeillővé hirdetésének és landing oldalának szövegét. Kár lenne összezavarni látogatóit pluszinformációkkal. Kommunikálja a kampány fő célját minden lehetséges felületen.
2. Passzoló design
Landing oldalának design-ja köszönjön vissza az oldalt reklámozó bannereken, hirdetési eszközökön, így biztosan tudni fogják a kattintók, hogy jó helyre érkeztek.
Passzol az üzenet, harmonizál a design, letisztult az oldal, de végeredményben, honnan tudhatjuk, hogy elérte-e a megfelelő hatást?
A landing page mérőszámai
Amennyiben mérni szeretnénk az oldalunk teljesítményét, akkor számos analitikai mutatószám közül választhatunk (visszafordulási arány, oldalon töltött idő, oldal/munkamenet stb.). Viszont fontos, hogy ezeket mindig a helyén kezeljük. Például nem mondhatnánk azt, hogy általánosságban egy bizonyos értéktől jónak mondható egy visszafordulási arány. Vizsgáljuk mindig az adott oldalhoz igazodóan az adatokat. Ha a landing page-ünk csak egy pár mondatos információt tartalmaz egy témában, és nem célunk, hogy tovább kattintsanak, akkor nem a visszafordulási arányt, vagy az oldal/munkamenet mutatót a legcélszerűbb vizsgálnunk. Érdemes lehet előtte tesztelni, hogy átlagosan mennyi időbe telik végigolvasni az összes oldalon található információt, és ha ebből arra a következtetésre jutunk, hogy átlagosan 1 perc 10 másodperc körüli az átlagos oldalon töltött idő (megfelelő látogatószám esetén), akkor már elégedettek lehetünk.