Garázsból indult, ma 26 milliárd a bevétele – magyar sikertörténetek

Garázsból indult, ma 26 milliárd a bevétele – magyar sikertörténetek

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
HVG

Ha valaki azt gondolná, hogy Magyarországról nem indulhatnak sikeres vállalkozások, az téved. Íme az elmúlt évek öt legsikeresebb startupja.

 Az elmúlt időben számos nagyreményű mikrovállalkozás indult igazán remek ötletekkel. A semmiből. A HVG  gyűjtéséből válogattunk. 

CryptTalk

Majdnem bedőltek, amikor a kormány a terrortörvénnyel ellehetetlenítette a hívástikosító szolgáltatást, mert a felhasználók CryptTalk- hívásait egyáltalán nem lehetett lehallgatni. A cég ma már több mint harminc országban működik és több mint 10 ezer felhasználója van és évente sikerül megdupláznia az árbevételét.

StatzUp

A cég netes játékok fejlesztésre specializálódott. A  felhasználószám mára mintegy másfél millióra nőtt és  ma már az amerikai kontinensen is terjeszkednek.  A 60 millió forintot a sartupba fektető OTP-Day One Magvető részesedését nemrég felvásárolt a Cashline-csoprt, óriási hozamot termelve az eladónak.

Netpincér

A magyar ételrendelés Google-ja egyetim kollégiumi szolgáltatásból nőtte ki magát. 1999-ben még 12 millió forint volt az éves forgalmuk, tavaly pedig már elérte a 750 milliót. Tizenöt évnyi piacvezetői pozíció után a berlini Foodpanda vásárolta fel a céget.

Distinction

A 2010-ban alapított mobilszoftverfejlesztő-startup, 2012-ben már 100 millió forint fölötti árbevételt termelt és olyan nemzetközi nagyágyúknak dolgoztak, minta Red Bull, a Skyascanner vagy az Audi.  2104-ben a Skyscanner felvásárolta a céget és a ma már 32 főt alkalmazó vállalkozás bevétele tavaly megugrotta az egymilliárd forintot.

"Nem kell mindig jól dönteni, elég a hibákból tanulni"

Komoly kihívás egy céget a semmiből felépíteni és világszinten is meghatározó szereplővé tenni, de még nagyobb erőpróba a csúcson kiszállni és az egészet újrakezdeni. Balogh Péter az NNG felépítése után most arra vállalkozik, hogy a háttérből 10 hasonló sikersztorit segítsen felépíteni, miközben a nagyvállalati csőlátást elhagyva,a startuperektől tanulja újra a munkaörömöt és a lelkesedést.

Nav N Go

Az NNG a 2000- es évek közepén indult és mára globálisan jegyzett névvé vált. Itthon piacvezető a kézi navigációs eszközök piacán.  A cég a válság után az autóiparra fókuszált. Ma már több autóipari világcég új modellje is NNG-szoftverrel fut. Az NNG árbevétele tavaly meghaladta a 26 milliárd forintot.

Oszkó Péter: Félreértés ne legyen, ez nem jótékonykodás!

Az oktatási rendszer nem képez elég önálló gondolkodású vállalkozót - ez a hazai start up világ legnagyobb baja. Pedig ötletből, cégkezdemények hatékony fejlesztésekből már nincs hiány, és erre a multinacionális nagyvállalati szektorból is felfigyeltek. Oszkó Pétert a Telenor Accelerate program elindítása kapcsán kérdeztük.

 

Hozzászólások