szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A médiaszegmensben az idén 74,6 milliárdos csökkenés valószínű.

A média- és kommunikációs piacon átlagosan 38 százalékos visszaesést várnak az iparági szereplők az idén - közölte a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a társszövetségeivel közös közleményében csütörtökön az MTI-vel.

Gulyás János MRSZ-elnök hangsúlyozta, az iparág összes szereplőjét súlyosan érinti a koronavírus-járvány okozta válság.

Az MRSZ Barométer kutatása szerint a teljes kommunikációs piac 82 százaléka vár visszaesést 2020-ban, a csökkenés mértékét átlagosan 38 százalékra becsülik.

A felmérés szerint a médiaszegmensben az idén 74,6 milliárdos csökkenés valószínű, azaz a médiatorta 2020-ban akár 170,48 milliárdos méretűre apadhat.

A teljes kommunikációs piac - amely tartalmazza a média területet is - a kutatásban részt vevő piaci szereplők prognózisa alapján a 2019-es 467,96 milliárdról 2020-ban 306,86 milliárdosra zsugorodhat.

A médiatorta tavaly 245,08 milliárd forintot tett ki, a legnagyobb szeletet továbbra is digitális média hasítja ki (41,45 százalék), a  második legnagyobb szelet a televízióé (26,55 százalék), a harmadik helyet a sajtó foglalja el (16,83 százalék).

A 2019-es médiatorta a 2018-as reklámtortában szereplő szegmensek adatainak viszonylatában 9,73 százalékot nőtt, valamennyi szegmens növekedést tudott felmutatni 3,45-16,12 százalék között. A legnagyobb növekedés 2019-ben a digitális reklámpiacon következett be (16,12 százalék).

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!