Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"fdbe6638-48bc-4fe0-bdd8-a02f48a4f875","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ez a kiváló egészségi állapotnak örvendő Alfa Romeo Giulietta egészen a 80-as évek elejére tekeri vissza az idő kerekét.","shortLead":"Ez a kiváló egészségi állapotnak örvendő Alfa Romeo Giulietta egészen a 80-as évek elejére tekeri vissza az idő kerekét.","id":"20250318_hihetetlen-de-48-ezer-kilometerrel-var-uj-gazdara-ez-a-44-eves-alfa-romeo-giulietta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fdbe6638-48bc-4fe0-bdd8-a02f48a4f875.jpg","index":0,"item":"2bd961fc-58ab-4043-91c7-fc1205961cfe","keywords":null,"link":"/cegauto/20250318_hihetetlen-de-48-ezer-kilometerrel-var-uj-gazdara-ez-a-44-eves-alfa-romeo-giulietta","timestamp":"2025. március. 18. 07:59","title":"Hihetetlen, de alig 5 ezer kilométerrel vár új gazdára ez a 44 éves Alfa Romeo","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e14e427-90da-40ae-8674-a5d8294ddc9b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Immár az 1-es BMW is rendelhető Iconic Glow vesékkel.","shortLead":"Immár az 1-es BMW is rendelhető Iconic Glow vesékkel.","id":"20250318_mar-a-legkisebb-bmw-nek-is-vilagit-a-hutoracsa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e14e427-90da-40ae-8674-a5d8294ddc9b.jpg","index":0,"item":"3a5a5df8-54d9-440c-94bd-fdc504772f6a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250318_mar-a-legkisebb-bmw-nek-is-vilagit-a-hutoracsa","timestamp":"2025. március. 18. 07:21","title":"Már a legkisebb BMW-nek is világít a hűtőrácsa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cb25bf75-a126-4109-926d-f34f9badec3d","c_author":"HVG","category":"360","description":"Egy elektronikai alkatrészek és elemek nélkül működő, szárnyát mozgató robot megváltoztathatja a mentési műveleteket, a környezeti megfigyelést és az orvosbiológiai alkalmazásokat.","shortLead":"Egy elektronikai alkatrészek és elemek nélkül működő, szárnyát mozgató robot megváltoztathatja a mentési műveleteket...","id":"20250319_hvg-pompas-kiralylepke-robotszarny-orvostudomany-mentes-megfigyeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cb25bf75-a126-4109-926d-f34f9badec3d.jpg","index":0,"item":"d7e075ef-575f-4797-b12b-3aea964ea1be","keywords":null,"link":"/360/20250319_hvg-pompas-kiralylepke-robotszarny-orvostudomany-mentes-megfigyeles","timestamp":"2025. március. 19. 12:30","title":"A pompás királylepkétől ellesett recept egy sor dolgot megváltoztathat a világban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6502b512-bba9-41fe-853d-f7a59c410591","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Arra is kíváncsiak, hogy mit gondolnak a válaszadók Magyar Péter és a Pride viszonyáról.","shortLead":"Arra is kíváncsiak, hogy mit gondolnak a válaszadók Magyar Péter és a Pride viszonyáról.","id":"20250319_Orban-poloska-Magyar-Peter-Pride-kozvelemeny-kutatas-Fidesz-Amarone-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6502b512-bba9-41fe-853d-f7a59c410591.jpg","index":0,"item":"b55f8d40-7dd8-418d-bb1b-f3899391d80b","keywords":null,"link":"/itthon/20250319_Orban-poloska-Magyar-Peter-Pride-kozvelemeny-kutatas-Fidesz-Amarone-ebx","timestamp":"2025. március. 19. 13:48","title":"Orbán poloskázásáról és az ukrán maffiáról is kérdez a Fidesz-közeli közvélemény-kutató","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1428d8eb-9f56-4d84-9260-1d74fb47a8be","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"De mi lesz így az Alaptörvényben rögzíteni kívánt készpénzhasználattal?","shortLead":"De mi lesz így az Alaptörvényben rögzíteni kívánt készpénzhasználattal?","id":"20250319_nagy-marton-kotelezo-atm","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1428d8eb-9f56-4d84-9260-1d74fb47a8be.jpg","index":0,"item":"79ed6b77-c19a-4962-b638-cf48a6e79cd2","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250319_nagy-marton-kotelezo-atm","timestamp":"2025. március. 19. 09:16","title":"Nagy Márton legújabb kérését aligha tudják teljesíteni a bankok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1c58c4c6-f12b-4d5e-a994-9882a8f1bbcf","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A hiperautó brutális teljesítménye és szívó V12-es motorjának üvöltése garantáltan felejthetetlen élmény.","shortLead":"A hiperautó brutális teljesítménye és szívó V12-es motorjának üvöltése garantáltan felejthetetlen élmény.","id":"20250318_Pagani-Huayra-R-Evo-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c58c4c6-f12b-4d5e-a994-9882a8f1bbcf.jpg","index":0,"item":"eac64c68-d6e0-4ced-9e5b-7f50767354ad","keywords":null,"link":"/cegauto/20250318_Pagani-Huayra-R-Evo-video","timestamp":"2025. március. 18. 20:20","title":"Teljesen őrült hangja van az eddigi legextrémebb tizenkét hengeres Paganinak – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"89810cd7-a06b-4774-9b2a-0cc932cfbf99","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Shortolóké a világ!","shortLead":"Shortolóké a világ!","id":"20250319_tesla-shortolas-tozsde-hedge-fund","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/89810cd7-a06b-4774-9b2a-0cc932cfbf99.jpg","index":0,"item":"68e7e7cf-6929-462a-89b8-62107e674246","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250319_tesla-shortolas-tozsde-hedge-fund","timestamp":"2025. március. 19. 15:04","title":"Közel 6 ezer milliárd forintot kerestek azok, akik a Tesla bukására fogadtak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"46e41301-2d53-426b-a068-8af9b714a717","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Ideális konyhai segéd lehet az Atom nevű humanoid robotból, melynek képességeit egy egészséges reggeli elkészítésével mutatta be a Dobot Robotics.","shortLead":"Ideális konyhai segéd lehet az Atom nevű humanoid robotból, melynek képességeit egy egészséges reggeli elkészítésével...","id":"20250319_dobot-robotics-atom-humanoid-robot-sef-reggeli-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/46e41301-2d53-426b-a068-8af9b714a717.jpg","index":0,"item":"285fad54-ab8c-4e5c-a2e9-cd52836ea702","keywords":null,"link":"/tudomany/20250319_dobot-robotics-atom-humanoid-robot-sef-reggeli-video","timestamp":"2025. március. 19. 17:03","title":"Pirítóst készít reggelire, precízen tálal, és még mosolyog is a kínai robotséf – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az akkuipart nyilvánosan pártoló Nagy Márton állítólag a külföldi beruházások Magyarországra csábításáért felelős külügyminiszter szemére vetette, hogy túltolta az akkuiparosítást.
Heves vitába torkollott az Orbán-kormány egyik ülése tavasz közepén. A tanácskozáson a kormány két ambiciózus és a nyilvánosság előtt is sokat szereplő tagja, Nagy Márton és Szijjártó Péter feszült egymásnak – írja a Direkt36névtelen forrásra hivatkozva a Nagy Márton pályáját bemutató cikkében.
A vita azzal indult, hogy a gazdaságfejlesztésért felelős Nagy szóba hozta azokat az áprilisban publikált adatokat, amelyek szerint az év elején egész Európában jelentősen visszaesett az elektromos autók eladása. Mivel a magyarországi akkumulátorgyárakban az elektromos autókhoz szükséges akkumulátorokat gyártanak, a keresletcsökkenés Magyarországon is éreztette hatását, és tavasztól a hazai akkumulátorgyárak termelése bezuhant.
Az összes visszaeső feldolgozóipari alág közül a villamos berendezés gyártása esett a legnagyobbat júniusban, ezen belül az akkugyártás 31 százalékkal zsugorodott. A járműgyártás 12 százalékkal csökkent. Az ipar összességében 3,7 százalékkal esett. A feldolgozóipar rendelésállománya június végén 28 százalékkal volt kisebb, mint egy évvel korábban.
Nagy a kormányülésen azt kezdte el pedzegetni, a magyar kormány jól tette-e, hogy emellett a technológia mellett kötelezte el magát. A miniszter ezzel arra utalt, hogy a Szijjártó vezette Külgazdasági és Külügyminisztérium az elektromos autók iránti növekvő keresletben bízva az elmúlt években egymás után tárgyalta le és jelentette be az újabb akkumulátorgyár-építési projekteket.
Állítólag Nagy meglehetősen „vehemensen” vetette Szijjártó szemére, hogy a külügy rosszul mérte fel a helyzetet, és az akkumulátorgyártással „nem jó lóra” tett. A forrás szerint Szijjártó nem jött zavarba, beleállt a vitába, és megpróbálta félresöpörni Nagy érveit. Azzal vágott vissza, a piac általában úgy működik, hogy a kezdeti fellendülést visszaesés követi, az eladások azonban szerinte később vissza fognak állni egy magasabb szintre.
A kormányülésen jelenlévő miniszterelnök nem szólt hozzá a vitához, csupán érdeklődve hallgatta két minisztere összecsapását.
A történet alapvetően hihető, Nagy Mártonról köztudott, hogy rendkívül ambiciózus, a stílusa pedig hagy maga után kívánnivalókat, különösen, ha nem a főnökeiről van szó.
Csúnyán nekiment Matolcsy György az egykori helyettesének.
Nagy Márton nyilvánosan elkötelezettnek tűnik az akkuipart középpontba helyező gazdaságfejlesztés mellett, de elképzelhető, hogy valóban túlzásnak tartja. Az biztos, hogy az autó- és akkuipari beruházások nyakló nélküli Magyarországra csábítása már azelőtt elkezdődött, hogy Nagy bekerült volna a kormányba, illetve a miniszterelnök mellé került volna tanácsadóként.
Pekingben tárgyalt egy sor akkumulátor-újrahasznosító céggel a nemzetgazdasági miniszter, “megismerésük és lehetséges magyarországi befektetéseik megvizsgálása céljából”. Vagyis arról igyekezett őket meggyőzni, hogy telepítsenek üzemeket Magyarországra, “lehetőséget teremtve a használt akkumulátorok nagy mennyiségű újrahasznosítására”. Az újrahasznosítás egyébként uniós kötelezettség.
Az is nyilvánvaló továbbá, hogy jelen állás szerint az akkugyártás nem motorja, hanem fékje a magyar iparnak és exportnak. Véleményes, hogy ez a jövőben hogyan fog alakulni, egyelőre úgy tűnik, hogy az elektromos autózás korábban várt rohamos terjedése érdeklődés és állami támogatások hiányában elmarad.
Napról napra, döntésről döntésre adjuk fel az elveinket, miközben azon alkudozunk, hogy világméretű visszafordíthatatlan katasztrófa vár ránk, vagy csak az emberiség nagyját érintő súlyos katasztrófa lesz a vége.