szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az American Airlines  már 145 ezer forinttól elvisz minket New Yorkba és a Delta is...

Krisztina O'Brien
Az American Airlines  már 145 ezer forinttól elvisz minket New Yorkba és a Delta is körülbelül ennyiért kínál jegyeket. A stresszmentes vásárlás trükkje abban rejlik, hogy mindent előre lefoglalunk, és mindenről gondoskodunk utazásunk előtt. Ha bármit elfelejtünk, az azt jelenti, hogy a vásárlás drága óráit kell elfecsérelni apró-cseprő ügyintézésre. Hogy ez semmiképpen se fordulhasson elő, részletes kalauzt készítettünk egy amerikai kiruccanáshoz, amely alapján olvasóink sikerrel szervezhetik meg a vásárlótúrát.

Ahol éjszakázhatunk
Az olcsó és jó minőségű hotelek hetekkel a karácsonyi vásárló szezon előtt dugig foglaltak, ennek ellenére nem lehetetlen megfelelőt találni. A legjobb oldal, ahol a keresést elkezdhetjük a Wired New York, ahol az összes fontosabb helyi hotelt megtaláljuk, és a vendégek véleményét is elolvashatjuk az ellátással kapcsolatban. Akinek a szállás atmoszférája nagyon fontos, a www.citylightsbedandbreakfast.com oldalon helyi lakosok által kínált, „szoba kiadó” típusú hirdetések között is böngészhet. Erre azért nem esküszünk a kultúrák, a nációk és az egész kozmopolita kavalkád miatt, de tiszta lepedő, és biztonságos elhelyezés mindenkit megillet, aki kifizeti az éjszakánkénti 13-15 ezer forintos szállásdíjat. Lehet, hogy ez soknak tűnik, de az ár sokkal barátságosabb a hotelekhez képest, és betekintést nyerhetünk az amerikai nagyvárosi életbe is. 

Creative Commons

Ha elég bátor valaki, akkor saját maga is kereshet privát szállást a www.askanewyorker.com weboldalon, közvetítők nélkül, de legalább magyarokat is találhatunk itt. New Yorkban annyi a magyar, hogy külön katolikus misét is tartanak magyar nyelven néhány kerületben. Az ott lakók nagyon kedvesek, és egy kis hazai munícióért szívesen segítségünkre vannak bármiben. Ha gyerekekkel vagyunk, és még maradt jártányi erőnk a vásárlás után, a 12 éven aluliaknak varázslatos élmény lehet a Natural History Museum-ban való éjszakázás, 129 dollárért. Olcsóbb mint egy hotel, és remek szórakozás, főleg annak, aki látta az Éjszaka a múzeumban című filmet, és bizonyára kiengeszteli a srácokat, miután órákat gyalogoltak és álldogáltak különböző boltokban, amíg mi a ruhák között válogattunk. 

Ahol ehetünk egy falatot
Amikor az ember elveszik a nagybevásárlás nyüzsgésében, és mással sincs elfoglalva, csak hogy megtalálja a megfelelő színű topánkát az éppen két perce kifizetett táskájához, az ennivaló másodlagos lesz számára. Ám az éhség akkor is ott lesz a nyomunkban, főleg mert Amerikában minden második bolt ennivalót árul, az illatok pedig ellenállhatatlanok. Ennek ellenére nem kell a vásárlásra szánt időnket étteremben való ücsörgésre pazarolni, bőven akad minőségi talponálló, ahol bekaphatunk valamit. Nyugodtan felejtsük el az itthonról ismert gyorséttermi láncokat, azoknál sokkal finomabb ételekkel ismerkedhetünk meg (kicsit nagyobb kínálatból), ráadásul teljes weboldalak vannak arra, hogy pontosan tudjuk, hova kell menni egy kis gasztronómiai élményért. Amerikában közkedvelt a pizza, a Sliceny weboldalon megtalálhatjuk az utunkba eső összes minőségi pizza-szeletet áruló talponállót, de ha mégis a klasszikus amerikai hamburgerre vágyunk, a www.williamsburger.com weboldal lehet segítségünkre.

Krisztina O'Brien

Ahol végre vásárolhatunk
New York Fifith Avenue-jét senkinek sem kell bemutatni: a maga nemében teljesen egyedülálló, boltokkal megpakolt, több kilométer hosszú utca. A legmenőbb boltok természetesen a Central Parkhoz közeli részen vannak, de ha speciális márkát keresünk, jobb, ha megnézzük a bolt címét, és elhelyezkedését, mert igen komoly távolságokról van szó. Persze nem kell az összes boltnak bedőlni, a legtöbb arra szakosodott, hogy rásózzon valamit a turistákra, természetesen dupla áron, ez főleg a műszaki cikkekre érvényes. Van néhány bevásárló központ is a környékén, amivel jobban járunk, főleg ha szakad az eső, vagy ha nem szeretünk sokat gyalogolni. 

A legjobb bevásárlóhelyek New Yorkban:

    - Manhattan Mall, a 6th Ave és a 33 utcánál
    - Queens Center 90-15 Queens Blvd, a Macy's és a JC Penny mellett
    - Staten Island Mall, amely a 2655 Richmond Avenuen található
    - South Street Seaport, amely amolyan izgalmas piac-féle vásárlást ígér, és a 12 Fulton Streeten található
    - Takashimaya, meghökkentően kifinomult változata az ázsiai piacnak, a 693 Fifth Ave és az 54. utca közelében
    - Kings Plaza Shopping Center & Marina 5100 Kings Plaza, ez nem Manhattanban hanem Brooklynban van
    - Garment District, egy kerületnyi területű áruház, a 6th- 8th Avenue és a 30th -40th utca között  található

A boltok nyitvatartása hasonló a magyarokéhoz, de sok külvárosi bolt vasárnap zárva tart. Ha a Macy’s áruházban vásárolunk, az adók miatt a külföldieknek engedmény jár, ehhez persze az útlevél felmutatása szükséges.  A www.topbutton.com weboldal pedig kifejezetten arra szakosodott, hogy megsúgja nekünk, mikor és hol vannak leárazások New York-ban, ezért mindenképpen pillantsunk rá, mielőtt elindulunk valamelyik irányba. 

Creative Commons

Legendás amerikai márkák
Ezzel a felsorolással a címkék közötti eligazodást szeretnénk megkönnyíteni, így főleg a divatos felsőruházatra koncentráltunk. Néhány már bizonyára ismerős a magyar közönségnek is, mint például a már klasszikusnak számító Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, a Levi's, a GUESS, a XoXo, a Roxy, The North Face, a Nautica és a Nike (ez rendkívül olcsó Amerikában). Aztán ott vannak a sztárok márkái, amelyekért önmagában érdemes nézelődni. A díva stílus képviselőinek ott a Justsweet (Jennifer Lopez), aztán a férfias Marc Ecko (és az Avirex, amely szintén Ecko), a Paris Hilton, a raszta stílusú L.A.M.B. Gwen Stefanitól, a rapper király J-Z márkája a Rocawear, vagy akár Karen Scott.

Az olyan tervezők, mint Oscar de la Renta és Donna Karan, a Gucci, a Prada, a Channel, a Christian Laboutin, a Jimmy Choo, a Christian Dior, az Armani, a D&G és megannyi megszámlálhatatlan divatmárka is mind megtalálható a fentebb említett helyeken, és persze meg kell említenünk az általunk leginkább elérhető árú hálózatokat, amelyből talán a legszuperebb az Abercrombie & Fitch, a Nine West és a French Connection. De ott van az Alfani, a kimondhatatlan nevű BCBG Max Azria, a Baby Phat (amely a hip-hop-ot próbálja trendivé tenni a fiatalok, és a nagy méretű ruhákat hordó emberek körében is), és a Kensie (a régi és az új divatok kombinációival). 

Persze nagyzolásnak tűnhet azt állítani, hogy most már simán megéri New York menő boltjaiban ruházkodni, de abban szinte biztosak vagyunk, hogy aki egyszer is kipróbálja, amit ez a város kínál, mindig visszatérő vásárló lesz, legalább évente egyszer, főleg így Karácsony előtt.

Krisztina O'Brien

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!