Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
2002-ben mutatkozott be a Hungaroringen, majd két évig a BAR (később Honda) csapatánál volt tesztpilóta. Mivel a japán gyári istálló a Super Agurinak is motorbeszállítója, nyomására a kisebbik istálló beültette Davidsont az egyik autójába. Év elején az SA-nál pénzügyi gondok miatt fizetős pilótát akartak a helyére ültetni, de a Honda nyomására megúszta és maradt. Nem sokáig, a csapat négy futam után kiszállt a Forma-1-ből, vele pedig a pilóta is.
A csapat nem sokkal megalakulása után már hatalmas sikert ünnepelhetett el az 1980-as konstruktőri és egyéni világbajoni cím megszerzésével. Az istálló 1992-ben emelkedett a csúcsra Nigel Mansellel, aki a Williams leghűségesebb pilótájának bizonyult. Több mint tíz éve nyertek vb-címet utoljára, most azonban Nico Rosberg megszerzésével - akit megtartani még nehezebb lesz - újra sikerülhet felzárkózni az élmezőnyhöz.
Az istálló 2006-ba alakult a nagy múltú BMW és a Sauber összevonásából. A csapat első Forma-1-es idényében a cél a dobogós konstruktőri helyezés volt. Ezt sikerült is kiharcolni, a McLaren kizárása pedig a második helyre röpítette őket. Idén már magasabbra helyezték a lécet, és az első versenyek után úgy tűnik, akár még a vártnál is eredményesebb idényt zárhatnak.
A maranellói központú olasz csapat nemcsak a legrégibb, de egyben a legnépszerűbb csapat is a Formula-1 világában. Tizenöt konstruktőri világbajnoki címükkel vezetik a sportág örökranglistáját, a klub legeredményesebb korszaka minden bizonnyal az istállóval öt világbajnoki címet szerzett Michael Schmacher és Jean Todt nevéhez köthető.
A csapat újoncként indul a Forma-1-ben, bár korábban már (1991-től) Jordan, Midland és Spyker nevek alatt is versenyzett. Vijay Mallya indiai tulajdonos a jelek szerint hosszabb távra tervez elődeinél, hiszen korábban a Toyotát támogatta, és deklaráltan komolyan veszi a szerepét. A csapat várhatóan a mezőny végén kullog majd, de végre kezdetét veheti a lassú építkezés és tapasztalatgyűjtés.
Az istálló előbb szerepelt a Forma-1-ben, mint kezdett személygékocsikat gyártani. A vállalkozás azonban nem bizonyult sikeresnek, és 1968-ban ki is szálltak a küzdelemből - egészen 2006-ig. Az addig eltelt időben - kisebb szünetekkel - motorbeszállítóként tevékenykedtek. A tavalyi szezonban a csapat maga alatt teljesített, idén Ross Brawn érkezésével elkezdődhet az érdemi munka. Az biztos, hogy a Honda idén előkelőbb helyen végez.
2005-ben a Red Bull felvásárolta a Minardit, hogy egy második számú csapatot hozzon létre a fiatal tehetségeknek. A tavalyi botrány óta azonban két istálló nem használhatja egyben az egyben ugyanazt a kasztnit. Bár a pilóták tehetségesek, és minden bizonnyal poontokat is szereznek majd, a Toro Rosso várhatóan továbbra is marad gyenge középcsapat.
A legkisebb kiscsapat. Nemcsak azért, mert sokáig a Forma-1 legszegényebb csapatának számított, hanem mert a motorszállító Honda is kihátrált mögüle. A Magna Grouppal kötött szerződés idén biztosítja az anyagi hátteret, a gyári japán istálló pedig a motort. Bár szó volt egy fizetős pilóta alkalmazásáról is, Davidson végül maradt az istállónál. A pénzügyi nehézségek miatt a csapat az első négy verseny után kénytelen volt kiszállni a Forma-1 2008-as küzdelmeiből.
A 2007-es világbajnoki küzdelmet a finn Kimi Räikkönen nyerte – vagy a brit Lewis Hamilton veszítette el. A Brazil Nagydíjon – a sorozat utolsó futamán – a Ferrari pilótája nemcsak a győzelmet szerezte meg, de riválisai pont úgy futottak célba a versenyben, hogy a végelszámolásnál a Jégember mögött végezzenek. Idén a két fő esélyesen kívül a vb-címre érdemben pályázhat Felipe Massa (Ferrari), Robert Kubica és Nick Heidfeld (mindkettő BMW Sauber) is.
Bár a Toyota csapatként csak 2002-től résztvevője a Száguldó Cirkusznak, motorbeszállítóként már korábban feltűnt. Nagy terveik vannak a jövőre nézve, s mivel anyagilag biztos lábakon álló istállóról van szó, van is esély ezek elérésre. A Toyota egyelőre azonban erős középcsapat, idén elsősorban a tapasztalt Jarno Trullitól számíthatunk bíztató eredményekre.
A Száguldó Cirkusz történetének második legeredményesebb csapata nyolc konstruktőri és tizenegy egyéni világbajnoki elsőséget számlál. A tavalyi év jól alakult volna a bajnokesélyes istálló számára, ha ki nem robban a kémbotrány, miszerint Ferraris adatokat találtak a csapat dolgozóinál. Pontjaikat elvették, majd izgalmas versenyben pilótáik is elbukták az egyéni vb-címet.
A Renault 1977-ben, motorbeszállítóként 1983-ban debütált a Forma-1-ben, de a csapat 1985-ben kiszállt a sorozatból. 2001-ben felvásárolta a Benettont, majd visszatért. 2005-ben és egy évvel később korábbi tesztpilótája, Fernando Alonso vezetésével egyéni és konstruktőri világbajnoki címet is szereztek. A spanyol pilóta 2007-es távozásával a franciák a középmezőnybe estek vissza, és ezen várhatóan Alonso idei visszatérése sem segít.
Az osztrák csapat nagy reményekkel vágott bele első Forma-1-es szezonjába, ám az autóknak a mgbízhatatlanság lett az egyik fő tulajdonsága. A siker kulcsa a Williams és McLaren egyköri sikeres mérnöke, Adrian Newey lehet, akinek eddigi eredményei önmagukért beszélnek. A Red Bull egyelőre stabil középcsapat, idén borítékolható a javulás, az áttörés viszont még nem.