szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Minden B2B vállalatnak el kell gondolkodnia négy dolgon, mielőtt Facebook rajongói oldalt indítana.

Van-e értelme Facebook rajongói oldalt készítenie egy cégnek, ha nem Cisco, Intel vagy IBM a neve, más szóval, ha nem szerepel a Fortune 500 B2B cégek között? Lehetséges, hogy van, de négy kérdésre mindenképpen válaszolni kell, mielőtt belevágnának. Az ogilvypr összegyűjtötte, mire kell ilyenkor figyelni.

Ki a célcsoport?

Tudta-e ön, hogy az átlagos Facebook-felhasználó 26 éves, és a közösségi oldal használói között nagyobb arányban vannak nők (57%)? A SocialMediaToday.com adatai ugyanis ezt mutatják. A LinkedIn átlagos felhasználója viszont 46 éves a Marketing.LinkedIn.com adata szerint. Fontos tudni, kik az ügyfelek, és merre járnak a közösségi térben.

Mi az oldal elsődleges célja?

Szakmai hozzáértését szeretné alátámasztani egy informatív oldallal? Toborzás? Általános információk a cégről? Ügyfélszolgálat? Az ön célközönsége használja a Facebookot, vagy más forrásokból tájékozódik? A rajongói oldalaknak elenyésző hányadát (11,9%) dedikálták termékeknek, nagy részüknek a szórakoztatás a célja a TechCrunch/Sysomos információja szerint.

Tud érdekes, egyedi tartalmat kínálni?

Képes-e folyamatosan érdekes és egyedi híreket gyártani, olyan különleges tartalmat, amire rajongó bázist lehet építeni? A Facebook-felhasználók átlagosan havonta negyvenszer is meglátogatják a Facebookot, alkalmanként durván 23 percet töltenek ott, és érdekes, értékes, gyakori frissítést várnak a SocialMediaToday.com információja szerint. Ha gondot okoz, mit is írjon az oldalon, talán másik platformot kellene választania - amely nem ennyire tartalomfüggő. A Facebook Press Room szerint az átlagos Facebook-felhasználó 80 oldal rajongója, csoport tagja vagy esemény résztvevője. Ez azt jelenti, hogy éles a verseny, és csak a kiváló tartalmakkal előálló, professzionális oldalak gyűjtenek sok rajongót.

Van-e kampány a Facebook-oldal mögött?

Támogatja-e nagyobb kampány vagy kezdeményezés a Facebook-oldalt? Pusztán egy Facebook-oldalt népszerűsíteni nagy kihívás, főleg egy olyan cégnek, amelyik nincs nap mint nap az emberek szeme előtt. Gondolja át, hogyan fogja népszerűsíteni az oldalt, ha elindítja. 

AP
Mielőtt a közösségi oldalon kampányol, tisztáznia kell, segít-e a kampány a céljai elérésében. Ha a Facebook nem lendíti előre az ügyét, meggondolandó, érdemes-e időt és energiát ölni bele.

Ha viszont átgondolta a fenti kérdéseket, és úgy dönt, belevág, lebegjen a szeme előtt a sok pozitív példa: számtalan cég folytat sikeres pr- és kommunikációs kampányt a világ legnagyobb közösségi oldalán, csak jól át kell gondolni és meg kell tervezni a lépéseket.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Karrier

Nem mindegy, mit ad ki magáról a Facebookon, ha állást keres

Az amerikai munkáltatók eddig is alaposan utánanéztek az állásaikra pályázók előéletének, van-e priusza, hogy áll a hitelekkel, sőt, a Google vagy LinkedIn segítségét is igénybe vették. A legújabb fejlemény, hogy az alkalmazáshoz egyes cégek esetében sikeresen át kell menni egy közösségi média háttérvizsgálaton is.

hvg.hu Tech

Ügyes trükkel húzta ki telefonszámunkat a Facebook

Kattintson a Facebook-profilján a jobb felső sarokban levő Edit Friends feliratra, majd a bal oldalon a Contacts feliratra. Meg fog lepődni, micsoda lista fogadja: a Facebook egy ügyes trükkel felülíratta a felhasználókkal az eredeti biztonsági beállításokat. Még gazdagabb a lista, ha a felhasználó szinkronizálta a Facebook-profilját az iPhone vagy Android okostelefonjával.

hvg.hu Tech

Facebook-hack: mi történt?

Óvadék ellenében szabadlábra bocsátották azt a férfit, aki a vád szerint megpróbálta meghackelni a Facebookot. Kérdés, mennyire jutott közel a céljához.

hvg.hu Tech

Négy év börtön uszító Facebook-oldalakért

Két férfit négy-négy év börtönre ítéltek, mert a londonihoz hasonló zavargásokra felbujtó Facebook-csoportot hoztak létre. Magára az akcióra végül nem került sor.

hvg.hu Tech

A Facebook a "hat lépés távolság"-elméletet teszteli

Matematikusok, szociológusok és a fizikusok már régóta próbálják a sejtést igazolni vagy cáfolni. A Yahoo és a Facebook is csatlakozott hozzájuk, hogy kiderítsék, igaz-e: bárki kapcsolatba kerülhet bárkivel egy ötelemű ismeretségi láncon keresztül.   

hvg.hu Napi merítés

November 5-én vége a Facebooknak?

A héten több IT-szaklap is beszámolt arról, hogy az Anonymous hackercsoport egy videón keresztül adta hírül: “megöli a Facebookot” november 5-én, mert az nem tartja tiszteletben a felhasználók személyiségi jogait. Az üzenet hitelességében azonban többen kételkednek - olvasható az Urban Legends blogon.