szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

A vállalat bemutatta a szórakoztatóipari szakemberek számára készült...

A vállalat bemutatta a szórakoztatóipari szakemberek számára készült Autodesk 3ds Max 2009 szoftvert és az építészek, tervezők és látványtervező szakembereknek fejlesztett 3ds Max Design 2009 terméket. A szoftver mindkét verziója új renderelési képességekkel rendelkezik, magasabb szinten képes együttműködni az iparági termékekkel, például a Revit szoftverrel, és további időtakarékos animációs és térképészeti munkafolyamat-eszközöket kínál. A 3ds Max Design 2009 termék emellett világításszimulációs és -elemző technológiákat is tartalmaz.

„Minden terv mögött rejlik egy történet” – magyarázta Marc Petit, az Autodesk Media & Entertainment alelnöke. „A szórakoztatóipari technológia lehetővé teszi a tervező szakemberek számára, hogy felfedezzék az ötleteket, jóváhagyják a koncepciókat és bemutassák a tervezési alapokat a megvalósulás előtt megtapasztalható tervek segítségével” – folytatta Marc Petit.

„Az Autodesk 3ds Max most két változatban jelenik meg, annak érdekében, hogy jobban megfeleljen a szórakoztatóipari és látványtervező ügyfelek igényeinek” – tette hozzá Petit. „A 3ds Max 2009 és a 3ds Max Design 2009 az igényeknek megfelelő online élményt, felhasználói felületet és alkalmazásbeállításokat, gyakorlatokat, mintákat biztosít az egyes felhasználóknak. Az új megoldások leegyszerűsítik a tanulási folyamatot és megkönnyítik a tervezők munkáját, amikor a számukra fontos információkat keresik."

Fontosabb új szolgáltatások
Az Autodesk 3ds Max 2009 fontosabb szolgáltatásai között szerepel az új Reveal renderelő eszközkészlet, amely leegyszerűsíti az interaktív munkafolyamatokat, valamint a ProMaterials anyagelemtár, amellyel valósághű módon szimulálhatók a felületek. Az új verzióban a sok területen továbbfejlesztett biped modellezőeszközök mellett egy új UV-szerkesztőeszköz is elérhető. Az OBJ és az Autodesk FBX fájlformátumok továbbfejlesztett importálása és exportálása jelentős mértékben fejleszti az együttműködést az Autodesk Mudbox, az Autodesk Maya, az Autodesk MotionBuilder szoftverekkel, valamint az egyéb fejlesztőktől származó alkalmazásokkal. Emellett az új Recognize jelenetbetöltő technológia nagyban javítja a Revit Architecture 2009 szoftverrel kialakított munkafolyamatokat.

„Az Autodesk 3ds Max sosem hagyott bennünket cserben, és a specializált verziókkal most még erősebb és megbízhatóbb lett” – mondta Yunus „Light” Balcioglu műszaki igazgató. „A 3ds Max 2009 olyan új szolgáltatásokat tartalmaz, amelyek révén sokkal hatékonyabb és kreatívabb lehetek. Az új biped-fejlesztések megkönnyítik a négylábú lények felépítését, a Reveal renderelés meggyorsítja a sok ismétléssel járó kísérletezést, az átdolgozott OBJ-importálás pedig minden eddiginél egyszerűbbé teszi a 3ds Max és a Mudbox közötti adatátvitelt” – fejtette ki Yunus „Light” Balcioglu.

A 3ds Max Design 2009 a szoftverfejlesztő eszközök (SDK) kivételével az Autodesk 3ds Max 2009 összes szolgáltatását tartalmazza. Az SDK egy olyan fejlesztői eszközkészlet, amelyet a szórakoztatóipari piacokon a szoftver gyártási folyamatba való integrálásához és az alkalmazással együtt használható, belső fejlesztésű eszközök létrehozásához használnak. A 3ds Max Design tartalmazza a nap, az ég és a mesterséges világítás szimulációját és elemzését végző Exposure technológiát, amely a LEED 8.1 tanúsítvány megszerzéséhez nyújt segítséget.

„Az SHoP Architects nagyban támaszkodik a számítógéppel segített tervezés technológiájára, nem csupán az innovatív építészeti formák elkészítésekor, de a tervezési és kivitelezési folyamat új, hatékony és költségtakarékos megoldásainak kialakítása során is” – mondta David Fano, a SHoP Architects tervezője. „Az Autodesk 3ds Max Design nagyban hozzájárul e törekvésünk megvalósításához. Az új, továbbfejlesztett napfény-szimulációs eszközök és a renderelési munkafolyamat fejlesztései lehetővé teszik számunkra, hogy sokkal szabadabban próbálkozzunk, és jobb minőségű munkákat készítsünk, ráadásul kevesebb idő alatt. A Revit szoftverrel kialakított FBX-alapú együttműködéssel olyan folyamatos digitális munkafolyamatot alakíthatunk ki, amelyben az épületinformáció-modell a tervezés minden fázisában felhasználható a 3ds Max szoftverben” – mondta David Fano.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!