szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Több pénzintézet internetbanki szolgáltatásaival is gondok voltak hétfőn – írta a Pénzcentrum, amely szerint a devizahiteles elszámolások elvégzésére több dolgozót állítanak rá a bankok, ezért lassabban oldódhatnak meg az informatikai problémák.

Hétfőn több banknál is hiba merült fel a netbankos rendszerben, volt ahol csak az utalásokat nem tudták intézni, de olyan is akadt, ahol be sem tudtak lépni az ügyfelek az online felületre – írta a Pénzcentrum. A portál szerint ehhez jobb, ha hozzászokunk, ugyanis a devizahitelek elszámoltatása pluszterheket tesz a bankok számítástechnikusaira.

Túry Gergely

A beszámoló szerint Sallai György, a KPMG szakértője néhány napja azt mondta, hogy a sokszor emlegetett átlagos devizahiteles nem létezik, emiatt a hitelintézeteknek rengeteg alkalmazottat kell a devizahiteles elszámolás és forintosítás kiszámolására elkülöníteni, akik ezalatt a napi munkájukat csak korlátozottan tudják végezni.

A Pénzcentrum szerint a jelenleg használt banki rendszerek többségét még a kilencvenes években alakították ki, és az új fejlesztéseket általában külön modulként csatolták hozzá a már meglévő alaphoz. A folyamatos kiegészítések miatt bonyolult rendszerek jöttek létre, amik folyamatos karbantartást igényelnek, viszont az elszámolás miatt erre kevesebb idejük jut a bankok IT részlegének.

Ugyan a hibák nem lesznek várhatóan jóval gyakoribbak, viszont a kijavításuk jóval hosszabbra nyúlhat – tették hozzá. A fiókokban ugyanaz az informatikai rendszer dolgozik, amely a netbankok hátterét biztosítja, ezért a személyes ügyintézéskor is ugyanúgy problémák merülhetnek fel, mint az internetes felület használatakor.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!