szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Tavalyi balesete óta szerdán este először emelkedett a levegőbe a világ leghosszabb légi járműve.

Tavaly augusztusban szállt fel teljes civil pompájában először az eredetileg katonai célokra tervezett, de kereskedelmi célokra átalakított Airlander 10. Az angliai RAD Cardington légibázisról startoló léghajó első tesztrepülése jól sikerült – videó is készült róla –, a másodikon azonban már némi komplikáció lépett fel: leszállás közben a földhöz csapódott.

A repülő szerkezet ezután visszatért a hangárba, ahol a Hybrid Air Vehicles széles körű javítási munkálatokat végzett rajta. A javítás után az Airlander 10 magyar idő szerint szerdán délután szállt fel újra. A repüléshez kiadott engedélynek megfelelően a 17:28-tól 20:20-ig tartó háromórás útja során a gépezet nem távolodott el 25 km-nél messzebbre a légibázistól, és nem emelkedett 4000 lábnál (kb. 1,2 km) magasabbra a levegőben.

Twitter / @mrmarksteel
Hybrid Air Vehicles
Hybrid Air Vehicles
Hybrid Air Vehicles
Hybrid Air Vehicles
Hybrid Air Vehicles

Ha azt hiszi, hogy a léghajózás letűnt korokat idéző hóbort, akkor téved. Ahogy a zeneipar kezdi ismét felfedezni a bakelitet, úgy éledt újra az elmúlt években a léghajózás iránti érdeklődés is. A régiesnek ható konstrukciónak még a XXI. században is igencsak lennének előnyei.

Ha érdekli a léghajózás világa, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!