szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Több Facebook-felhasználó is azt tapasztalta, hogy a kétfaktoros azonosításhoz megadott biztonsági mobilszámra – ami legtöbb esetben mindenkinek a mindennapokban használt telefonszáma – nem csak a belépéshez szükséges biztonsági kód, de egyre több értesítés is érkezik.

Egy ideje már a Facebook is lehetővé teszi a felhasználói számára, hogy beállítsák a kétfaktoros azonosítást. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy ha valaki attól tart, hogy esetleg feltörik a fiókját és kutakodnak benne, akkor a "hagyományos" felhasználó név-jelszó páros beírása mellett azt is megadhatja, hogy a telefonszámára SMS-ben egy kódot küldjön a rendszer, amit szintén be kell írni a bejelentkezéskor ahhoz, hogy beléphessünk a közösségi oldalra. Úgy tűnik azonban, hogy ez a megoldás másra is jó. Sajnos.

A Gizmodo beszámolója szerint a megadott mobilszámra nemcsak a belépéskor generált kódot, de olyan értesítéseket is küld a Facebook, ami arra buzdítja a felhasználót, hogy lépjen be az oldalra. Egyszerűbben fogalamzva: spameket küld a Facebook.

A cikk szerzője még 2017 nyarán kapott először ilyen üzenetket, amikor egy másik profilt is létrehozott az oldalon, de csak ritkán jelentkezett be vele. Először csak egy-két üzenetről volt szó, most januárban viszont már hat ilyen értesítést kapott. Hasonló módon járt egy másik felhasználó is, aki Twitteren tett közzé egy képernyőképet a spamekről. Ráadásul amikor azokra "válaszolt", az általa írt üzeneteket a Facebook posztolta a hírfolyamba.

A cikk írója is kipróbálta, mi történik, ha válaszol a Facebook üzenetére. Kiderült, az általa elküldött "válasz" a főnöke egy két héttel korábban kiposztolt nyaralós fényképe alatt, kommentként jelent meg.

A magunk részéről egyelőre ilyet nem tapasztaltunk, ám ha valaki mégis hasonló problémát észlelne, az a Beállítások - Biztonság és bejelentkezés - Kiegészítő biztonsági funkciók beállítása menüpontnál állíthatja be a kétfaktoros azonosítás be- és kikapcsolását.

hvg.hu

A Gizmodo szerint mindez egyfajta "kétségbeesett" próbálkozás is lehet a Facebook részéről, hogy megtartsa a felhasználóit, ugyanis a legfrissebb felmérések szerint csak tavaly mintegy 2,8 millió, 25 év alatti felhasználót veszített el a közösségi oldal az Egyesült Államokban.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!