Ezért jó, ha előveheti a gimis diák a telefont az iskolai tanórán

Ezért jó, ha előveheti a gimis diák a telefont az iskolai tanórán

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu

Ami néhány évvel ezelőtt még elképzelhetetlennek tűnt, mára már mindennapos gyakorlat: egyre több tanár használ a tanórák keretében okostelefonos alkalmazásokat, amelyek a diákok számára a tananyagot érdekesebbé, az órát interaktívabbá teszik. Friss felmérés mutatja meg az okostelefon használat előnyeit.

Három éve öt iskolával indult, tavalyra már 16 intézményesre bővült a Telenor digitális oktatási módszertani programja, a Hipersuli, mely modern módszerekkel segíti a fiatalokat a tanulásban, a pedagógusokat pedig az oktatásban. Havassy András gimnáziumi földrajztanár, a módszertani program egyik tanára évente végez felmérést 13-19 éves diákjai körében, hogy megismerje véleményüket. A friss eredményeket minap publikálta blogján.

A felmérésből kiderül, hogy a diákok szerint a tanórai okostelefon-használat legfontosabb tanulási előnyei, hogy munkájukra azonnali visszajelzést kapnak, könnyebben tudnak jó jegyet szerezni, a telefonnal jól lehet gyakorolni, és könnyebb, hatékonyabb így a tanulás.

©

A diákok a felmérésben érzelmi szempontokat is említettek. A programot gondozó Telenor szerint figyelemre méltó, hogy a gyerekek az órai okostelefonozást nem a „menősége” miatt szeretik. Úgy tapasztalják, hogy az okostelefonok különlegessé, interaktívvá teszik az órákat, ezeken a foglalkozásokon nem izgulnak, kevésbé stresszelnek, amikor tesztek írnak. A diákok fontos szempontként említették továbbá, hogy a telefonok segítségével az órák játékosabbak, és ennek köszönhetően sokszor nem is veszik észre, hogy valójában tanulnak.

©

A felmérés az okostelefon-használat praktikus szempontjaival kapcsolatban is megkérdezte a diákok véleményét. A gyerekek szerint nagy előnyt jelent, hogy az okostelefonokkal végzett „röpdolgozatok” segítik a dolgozatokra való felkészülést, a feladatok megoldása pedig lényegesen gyorsabb, a gyerekek egyből visszajelzést kapnak az eredményről. Papíron ez lassabb, időigényesebb lenne. A diákok azt is hozzátették, hogy a telefonok segítségével jóval könnyebb megérteni a tanárok elvárásait, és az sem utolsó szempont, hogy használata környezetbarát, hiszen miközben okostelefonnal tanulnak, nem használnak papírt.

©

Az iskolai mobilhasználat megítélése sem a tanárok, sem a szülők között, sem a közvélemény szerint nem igen egységes. Miközben nagyon sokan körberajongták a Facebookon az osztálytermi "központi telefontartó" bevezetésének ötletét, ráadásul olyan olvasói véleményeket is kaptunk, melyek szerint lényegében ki kell verni a diákok kezéből a mobilokat, sok olyan szakember is van, aki szerint nemhogy tiltani vagy eltűrni, kifejezetten támogatni kellene a diákok órai telefonhasználatát, mert az végül a társadalom előnyére válna.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.