szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem mondható, hogy egyszerű volna a Microsoft dolga az Activision Blizzard videojáték-gyártót célzó felvásárlásának ügyét illetően. Legutóbb a Sony emelt komoly kifogásokat, és nagyon is megalapozottan.

Történetének legnagyobb felvásárlását jelentette be még az év elején a Microsoft: 68,7 milliárd dollárt ér(ne) meg neki, hogy felvásárolja a Call of Duty sikerjátékot is jegyző Activision Blizzard videojáték-gyártót. A dolgok azonban nem csupán a pénzen múlnak. Több hatóság is jelezte, hogy komoly kifogásai vannak az üzletet illetően. Legutóbb az Egyesült Királyság Verseny- és Piacfelügyeleti szervezete fejezte ki az aggodalmát, és a Microsoft térfelére passzolta a labdát.

A küszöbön álló üzlet a Sony berkeiben is kiverte a biztosítékot, miután a Call of Duty PlayStationön is elérhető. A Microsoft ugyan megígérte, hogy az Activision és a Sony jelenlegi megállapodása után néhány évig még megmaradhat a játék a Sony konzolján, azonban kiderült, hogy a néhány év a Microsoft olvasatában mindössze három esztendőt jelent.

Ez nagyon nem tetszik a Sonynak, pontosabban Jim Ryannek, a PlayStation vezetőjének, aki szerint ez az ajánlat (ami egyébként az Xbox szerint jóval túlmutat a tipikus játékipari megállapodásokon) sok szempontból nem megfelelő. Leginkább azért – idézi a Games Industry.biz a vezetőt –, mert nem veszi figyelembe a PlayStation-játékosokra gyakorolt hatást.

Tunmall.com

A Call of Duty nagyon régóta fut a Sony konzolján (is), ezért a három plusz év enyhén szólva is megkérdőjelezhető. A Sony a maga részéről azt szeretné biztosítani, hogy a PlayStation-játékosok továbbra is legteljesebb Call of Duty élményt kapják, azonban a Microsoft javaslata aláássa ezt az elképzelést.

A Sony mostani fellépése nem segíti a Microsoftot annak bizonyításában, hogy az Activision felvásárlása nem okoz kárt a versenytársaknak. Sőt nemcsak nekik, hanem azoknak a felhasználóknak is, akik megszokták már, hogy PlayStationön játszhatják a Call of Dutyt.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!