szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A Bloomberg értesülései szerint a Netflix vezetősége jelenleg azt mérlegeli, adjon-e a platformhoz ingyenes, de reklámokkal tarkított hozzáférést az európai és ázsiai piacon a felhasználóknak.

Régóta ügyködik már azon a Netflix, hogy valahogyan növelje a felhasználói bázisát. Ennek egyik legjelentősebb lépése volt az, amikor megszüntette a jelszómegosztást, emellett pedig azt is lehetett hallani, hogy jön egy olcsóbb, de reklámokkal tarkított előfizetési opció is. Mindkettő célja ugyanaz: növelni a vállalat bevételeit.

A Bloomberg jelentése szerint a Netflix most egy újabb megoldással kísérletezik annak érdekében, hogy növelje a felhasználói bázisát és a bevételeit. A cég azt tervezi, hogy az európai és az ázsiai piacokon ingyenesen is elérhetővé teszi a szolgáltatását, ami még az olcsónál is olcsóbb ajánlatnak tűnik. Cserébe a felhasználók reklámokat is kapnak a tartalmak mellé.

A lap információi szerint a Netflix Kenyában már kipróbálta az ingyenes modellt, de a kísérletet 2023 végén lezárta. A cég vezetése most ennek eredményeit vitatja meg, mérlegelve, hogy az afrikainál jóval nagyobb piacokon is meglépjék-e a platform ingyenessé tételét. Az ügyre rálátó illetékesek szerint azonban egyelőre nincs konkrét döntés, a Netflix a tárgyalás szakaszánál tart. Vagyis ha lesz is valami a dologból, annak bevezetése még hónapokat, éveket vehet igénybe.

Megéri előfizetni a Netflix reklámok miatt olcsóbb csomagjára? Közel sem egyértelmű

Bár a Netflix korai szakaszt emleget hirdetésekkel megtűzdelt előfizetési csomagját illetően, ennél azért jóval előrébb tarthat. Ettől függetlenül egylőre még sok a kérdés azzal kapcsolatban, tényleg megéri-e majd egy ilyen előfizetés.

A Netflix ezzel két legyet ütne egy csapásra. Egyfelől olyan felhasználókkal is növelni tudná a bázisát, akik jelenleg nem engedhetik meg maguknak, hogy előfizessenek a szolgáltatásra, másfelől a reklámidő értékesítésével valószínűleg jóval több pénzt tudna behúzni a cég. Fejlődni pedig lenne hova: a Bloomberg adatai szerint a cégnek évente 0,4 milliárd dolláros bevétele van a videós hirdetésekből, szemben a YouTube-bal, amely egyedül 13 milliárd dollárt kaszál. Arról nem is beszélve, hogy míg a Netflix a streamingpiac legnagyobb szereplője, addig a céget ezen a téren megelőzi például a Disney (8,7 milliárd dollár) és az Amazon (1,1 milliárd dollár) is.

Alig fog ráismerni, teljesen megújul a Netflix

Letisztultabb és interaktívabb lesz a Netflix hamarosan megváltozó kezdőlapja, mutatjuk, milyen változásokra lehet számítani.

Hogy növelje a bevételeit, a cég a Microsofttal kötött együttműködési megállapodást. Ennek értelmében a redmondi cég több videós hirdetést hoz a platformra, míg a Microsoft új üzletága rögtön be tudott húzni egy nagy nevet az ügyfelek közé.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!