szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Amikor valamilyen jelentős, globális hatású esemény történik, megváltoznak a vásárlási szokások. Ezzel magyarázza az Amazon pénzügyi igazgatója, hogy miért költenek időnként kevesebbet az emberek a világ egyik legnagyobb webshopjában (is).

Párizsi olimpia, Donald Trump ellen megkísérelt merénylet, amerikai elnökválasztási előkészületek – ezek világszerte sokakat érdeklő események. Ilyenekre utal Brian Olsavsky, az Amazon pénzügyi igazgatója, amikor egy érdekes interjúban azt boncolgatja, hogy miért esik vissza időnként a vásárlási kedv. Olsavsky szerint, amikor jelentős híresemények történnek, azok elvonják a vásárlók figyelmét, akik kevesebbet költenek, és ez valószínűleg a legtöbb vállalatot érinti, amely árukat vagy szolgáltatásokat értékesít. Ezzel összhangban a pénzügyi igazgató az olimpiával magyarázza, hogy miért adott ki az Amazon a várakozások alatti bevételi előrejelzést a jelenlegi negyedévre.

Olsavsky azt is megjegyezte, hogy míg néhány vásárlást egyszerűen elhalasztanak, mások teljesen elmaradhatnak a fentiek miatt – ez potenciálisan a fogyasztói impulzusos vásárlásokra vonatkozik, amelyeket nagyrészt az online hirdetések irányítanak.

Bár az Amazon bevétele összességében 10 százalékkal 148,0 milliárd dollárra nőtt, azonban a növekedést nagyrészt a számítási felhő üzletága (Amazon Web Services, AWS) és a kapcsolódó mesterséges intelligencia-termékek okozták. Az AWS bevétele 19 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, 26,3 milliárd dollárra, ami a teljes bevétel 17,7 százalékát teszi ki.

Olsavsky szerint az Amazon olyan stratégiákat kíván kidolgozni, amelyek ellensúlyozzák a jelentősebb híresemények okozta eladások visszaesését, és elsődleges célja a folyamatos bevételnövekedés biztosítása. Kérdés viszont, hogy mit tudnak tenni az online kiskereskedelmi üzletágat érintő kihívással szemben, amit az olyan kereskedők jelentenek, mint a Temu vagy a Shein, amelyek közvetlenül Kínából érkező áruk széles skáláját kínálják igen olcsó áron.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!