szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A Meta első embere egy podcast interjúban támadta az Apple-t. Beszélt az innováció hiányáról, a 30 százalékos „App Store-adóról” és a zárt ökoszisztéma hátrányairól is. A háttérben viszont a két techóriás közötti növekvő feszültség áll.

Bár abban egyformák, hogy a jelenkori technológia meghatározó cégei, azonban jóval több a különbség közöttük: a Meta (volt Facebook) és az Apple nagyon is eltérően gondolkoznak, fejlesztenek.

Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója egy nemrégen készült podcast interjúban neki is ment az Apple-nek (a több mint két órás beszélgetés itt nézhető meg). Aazzal vádolta Tim Cookékat, hogy a babérjaikon pihennek, régóta nem találtak fel semmi nagyszerűt és korlátozó politikákkal gátolják a versenyt.

Azt is szóba hozta, hogy a nem túl innovatív készülékfrissítések miatt az emberek tovább megtartják iPhone-jaikat, ami visszafogja az Apple eladásait, s hogy pótolja a hiányt egyrészt 30 százalékos jutalékot szed be a fejlesztőktől, másrészt ráveszi a felhasználókat különböző sajátmárkás kiegészítők vásárlására (pl. AirPods). Még figyelmeztet is „jóindulatúan”: azokat a cégeket, amelyek nem feszegetik a határaikat, előbb-utóbb maga mögé utasítja valaki.

A legkeményebb bírálatot azonban az Apple zárt világával kapcsolatban fogalmazza meg: szerinte a cupertinóiak csak ürügyül használják az adatvédelmet és a biztonságot, hogy meggátolják a riválisokat az ökoszisztémához kapcsolódásban. Zuckerberg egy személyes példát is említ: a cége szeretné zökkenőmentesen összehozni a Ray-ban okosszemüveget az iPhone-okkal. Amennyiben a Meta megkerülheti az Apple „véletlenszerű” szabályait a hardverintegrációt illetően, azzal megduplázhatja a nyereségét.

Meta

Amikor a Vision Pro került szóba, a Meta-vezér elismerte, hogy egy ritka új termékkategóriáról van szó, majd gyorsan jelentéktelenítte is egy vállrándítással, illetve azzal a megjegyzéssel, hogy azt hallotta róla, hogy filmnézésre azért jó.

Érdemes azért kellő távolságtartással a Meta első emberének szavait. Zuckerberg megjegyzései ugyanis rávilágítanak a két technológiai óriás között növekvő feszültségre, illetve egymástól teljesen eltérő szemléletmódjukra. Az Apple régóta prioritásként kezeli a biztonságot és az adatvédelmet, ami egyre inkább szembehelyezkedik az olyan, elsősorban hirdetésből élő cégekkel, mint a Meta, amelyek korlátlan hozzáférést szeretnének a felhasználói adatokhoz.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!