szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A Tindert is birtokló Match Group a mesterséges intelligenciát hívja segítségül, hogy kevesebb kéretlen és durva üzenetet küldjenek a – jellemzően – férfiak a platformon.

Régóta jelent igen komoly problémát, hogy az online társkereső platformokon – de nemcsak ott – férfiak egy része képtelen normálisan viselkedni. Ők azok, akik sértő, vagy túlzottan szexuális tartalmú üzeneteket küldenek a nőknek, a kéretlen fotókról nem is beszélve. A Tindert és a Hinge-et is birtokló vállalat, a Match Group most a mesterséges intelligenciát (MI) hívja segítségül, hogy megpróbálja megoldani ezt a problémát.

A Financial Times beszámolója szerint a cél egyszerű és világos: normális viselkedésre bírni a problémás felhasználókat. Yoel Roth, a Match biztonsági vezetője szerint a megközelítés a viselkedés megváltoztatására irányul, hogy biztonságosabbá és tiszteletteljesebbé tegyék a randevúzást. A szakember szerint amikor egy felhasználó beír egy illetlen üzenetet, a rendszer megkérdezi, hogy valóban el akarja-e azt küldeni. A Match szerint a tesztek alapján a felhasználók 20 százaléka ennek hatására meggondolja magát.

A viselkedés normalizálását célzó intézkedéseket azok után kezdték el meghozni a partnerkereső szolgáltatások, hogy a koronavírus-járvány után a Z generáció tagjai elkezdték elhagyni az alkalmazásokat. A felmérések azt sugallják, hogy az online társkeresőkkel kapcsolatos „kiégés” leginkább a nőket érinti. Ennek eredményeként az online társkereső szolgáltatások számos új funkciót indítottak el – köztük barátkereső és közösségépítő termékeket –, hogy megkíséreljék megfordítani a tendenciát.

A Tinder új funkciója kiválasztja önről a legelőnyösebb fotót

Mindenki szeretne jó színben feltűnni, különösen, ha társat keres, például egy randiappban. Éppen ezért döntöttek úgy a Tindernél, hogy a mesterséges intelligenciát is bevetik annak érdekében, hogy segítse a felhasználókat.

Roth szerint – aki korábban hét éven át dolgozott az X-nél, ahonnan csapata tiltotta ki Donald Trumpot a Capitolium ostroma után – nemcsak a felhasználók magatartását szeretnék megváltoztatni, hanem hatékonyabban akarnak fellépni a kifinomult csalásokkal próbálkozó kiberbűnözőkkel szemben is.

Az Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága becslése szerint a felhasználók 2024-ben mintegy 823 millió dollárt – kb. 316,2 milliárd forint – vesztettek az ilyen jellegű csalások miatt. Bár ezek ritkábban fordulnak elő más online átverésekhez képest, az egyéni kár gyakran jóval nagyobb, mint más átveréseknél.

Szerinte a botokat könnyű blokkolni, ám az egyre kifinomultabb módszerek ellen már sokkal nehezebb felvenni a versenyt.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!