szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az alapvető cél a fast fashion termékeknek hosszabb életet adni.

A Zara, az Inditex csoport legnagyobb márkája, belép a romániai használtruha-piacra, miután sikeresen elindította ezt a szolgáltatást az Egyesült Királyságban és Franciaországban. A Transtelex cikke arról ír, hogy a Zara már létrehozott egy román nyelvű platformot, amely bemutatja, milyen módon hosszabbítják meg a ruháik élettartamát. Egyfelől a használt ruhákat javítják, a másik lehetőség a visszavásárlás, a harmadik pedig az adományozás.

A Zara kezdeményezése 2025-re minden stratégiai piacán elindul – magyarorszgági indulásról nem írnak -, jelentős változást hozva a fast fashion iparág egyik legnagyobb globális szereplője számára. Az Inditex ezzel a lépéssel válaszol a fenntarthatósági nyomásra, mivel a textilipar a globális szén-dioxid-kibocsátás mintegy 10 százalékáért felelős.

A ruházati cikkek, cipők és kiegészítők másodpiacának értéke világszerte 100 és 120 milliárd dollár között mozog, ami több mint háromszorosa a 2020-as értéknek. Az Inditex csoport, amely olyan márkákat foglal magába, mint a Massimo Dutti, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius és Oysho, tavaly történetének legnagyobb profitját érte el a dinamikus értékesítéseknek és az áremelési politikának köszönhetően. Romániában az Inditex 2022-ben 2,2 milliárd lejes forgalmat és közel 300 millió lejes nettó profitot könyvelhetett el, több mint 1800 alkalmazottal.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!