szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Csökkent a BMW profitja az autópiac válságának hatására.

Az autópiac gyengélkedése nyomokat hagyott a BMW üzletmenetében is: a német autógyártó adózott eredménye 3 százalékkal csökkent az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, 1,31 milliárd euróra, az értékesítési árbevétel 4 százalékkal 17,55 milliárd euróra esett.

Adózás előtt kétmilliárd euró profitra tett szert a társaság az első negyedévben, ami nagyjából megfelel az egy évvel korábbinak.

Az egyre élesebb árverseny miatt a profitráta 11,6 százalékról 9,9 százalékra zsugorodott.

Miközben az európai piac átlagosan 9,8 százalékkal csökkent az első negyedévben, a BMW eladásai minden régióban nőttek: Európában 3,1 százalékkal, Amerikában 5 százalékkal, Ázsiában 9,5 százalékkal.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!