Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c21b1063-e922-4430-821c-d9280a71f969","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Google Üzenetek is felzárkózik más ismert csevegőappokhoz, és hamarosan lehetővé teszi a már elküldött üzenetek törlését a címzettnél is.","shortLead":"A Google Üzenetek is felzárkózik más ismert csevegőappokhoz, és hamarosan lehetővé teszi a már elküldött üzenetek...","id":"20250522_google-uzenetek-elkuldott-sms-torlese-mindenkinel-utolag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c21b1063-e922-4430-821c-d9280a71f969.jpg","index":0,"item":"2065d975-6eee-4e39-8b56-51408d12b5a1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250522_google-uzenetek-elkuldott-sms-torlese-mindenkinel-utolag","timestamp":"2025. május. 22. 08:03","title":"Androidos a telefonja? Ez kínos pillanatoktól mentheti meg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d5bc1c9d-786e-4fb1-8e7b-1535aceedf12","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Spotify egy új lapot tett a mobilos alkalmazásba, hogy a felhasználók naprakészek maradhassanak a zenei életben.","shortLead":"A Spotify egy új lapot tett a mobilos alkalmazásba, hogy a felhasználók naprakészek maradhassanak a zenei életben.","id":"20250522_spotify-upcoming-releases-premier-megjelenes-uj-album-uj-zene","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5bc1c9d-786e-4fb1-8e7b-1535aceedf12.jpg","index":0,"item":"fa6c2cf2-a418-4e9d-aee9-6a38e2622049","keywords":null,"link":"/tudomany/20250522_spotify-upcoming-releases-premier-megjelenes-uj-album-uj-zene","timestamp":"2025. május. 22. 10:03","title":"Itt találhatja meg a legújabb zenéket a Spotifyon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ce8a7c7d-e8b3-4cd0-bf04-7fc9a43c8a21","c_author":"Földes Márton","category":"360","description":"Újabb ukrán hírszerző elfogását jelentette be Kocsis Máté kedden. Miért árt mindkét országnak és a kárpátaljai magyaroknak a kémbotrány? Ki tartotta be a szokásjogot? Melyik Magyarországon elfogott kém ügye jelentősebb? Sas Zoltán, a nemzetbiztonsági bizottság elnöke beszélt erről a HVG-nek.","shortLead":"Újabb ukrán hírszerző elfogását jelentette be Kocsis Máté kedden. Miért árt mindkét országnak és a kárpátaljai...","id":"20250521_Ez-olyan-mint-a-kocsmai-verekedes-ukan-kemugy-elfogott-hirszerzo-hollo-sas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ce8a7c7d-e8b3-4cd0-bf04-7fc9a43c8a21.jpg","index":0,"item":"7e3d738b-d734-4c34-a1d8-0cd4bc4eff79","keywords":null,"link":"/360/20250521_Ez-olyan-mint-a-kocsmai-verekedes-ukan-kemugy-elfogott-hirszerzo-hollo-sas","timestamp":"2025. május. 21. 14:05","title":"A kémháború olyan, mint a kocsmai verekedés, mindegy, hogy ki kezdte, mindkét félnek árt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cb4c03cc-e23b-42cc-bb87-bd312d33873d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A rossz gazdasági helyzet miatt a dolgozók nincsenek annyira erős pozícióban, jó tisztában lenni a munkajogi szabályokkal. Egyebek mellett azzal, milyen lehetőségei vannak a munkáltatónak és a munkavállalónak, ha a dolgozó alkalmatlannak bizonyul az üzemorvosi vizsgálaton. Milyen feltételekkel lehet kirúgni egy dolgozót? Hogyan oszthatja be a munkáltató a munkavállaló munkaidejét? Ezekről a témákról is szó lesz a HVG Munkajog konferenciáján.","shortLead":"A rossz gazdasági helyzet miatt a dolgozók nincsenek annyira erős pozícióban, jó tisztában lenni a munkajogi...","id":"20250520_Megteveszto-az-alacsony-munkanelkuliseg-a-dolgozok-egyre-kiszolgaltatottabbak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cb4c03cc-e23b-42cc-bb87-bd312d33873d.jpg","index":0,"item":"1945eb0d-a258-453c-a55b-14fc2b2675cf","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250520_Megteveszto-az-alacsony-munkanelkuliseg-a-dolgozok-egyre-kiszolgaltatottabbak","timestamp":"2025. május. 21. 09:10","title":"Megtévesztő az alacsony munkanélküliség, a dolgozók egyre kiszolgáltatottabbak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"31923f45-747a-45f5-808a-c5d2411c16a2","c_author":"Kasza János ","category":"tudomany","description":"Este 11 van, és nincs otthon élesztő? Menet közben kifogyott a pénteki házibuli üzemanyaga? Elfelejtett megvenni valamit, amire mindenképp szüksége lenne? Magyarországon eddig nem látott üzletet nyitott a Coop Szegeden – itt akár éjszaka is vásárolhat, de úgy, hogy dolgozók már nincsenek. Kipróbáltuk, mit tud az üzletlánc hibrid boltja – megmutatjuk, hogyan próbálhatja ki ön is.","shortLead":"Este 11 van, és nincs otthon élesztő? Menet közben kifogyott a pénteki házibuli üzemanyaga? Elfelejtett megvenni...","id":"20250522_szeged-coop-hibrid-szemelyzet-nelkuli-mukodes-allando-nyitvatartas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/31923f45-747a-45f5-808a-c5d2411c16a2.jpg","index":0,"item":"0503cf7a-de2e-4ab1-b3a1-17210c81f9aa","keywords":null,"link":"/tudomany/20250522_szeged-coop-hibrid-szemelyzet-nelkuli-mukodes-allando-nyitvatartas-ebx","timestamp":"2025. május. 22. 16:39","title":"Megnyílt az első olyan bolt az országban, ahova akkor is bemehet vásárolni, amikor a dolgozók már hazamentek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"436e486c-614b-49fc-a019-a486aea1b79f","c_author":"HVG","category":"360","description":"Orbán Ráhelék cége socialmedia-menedzsereket toboroz, ott is szükség van a trollok tudására, csakúgy, mint a Fideszben. Merthogy bővül a BDPST-csoport, növekszik a márkáinak száma. ","shortLead":"Orbán Ráhelék cége socialmedia-menedzsereket toboroz, ott is szükség van a trollok tudására, csakúgy, mint a Fideszben...","id":"20250521_orban-rahel-bdpst-koncept","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/436e486c-614b-49fc-a019-a486aea1b79f.jpg","index":0,"item":"3da0e030-fa0b-48b0-838a-d2578d80d37a","keywords":null,"link":"/360/20250521_orban-rahel-bdpst-koncept","timestamp":"2025. május. 21. 14:15","title":"Orbán Ráhel és a Harcosok Klubja: most többen is a kormányfő lányának munkatársai lehetnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4917a4e6-ae85-4622-a434-343790f43097","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"A férfit 16 rendbeli, fiatalkorúak sérelmére elkövetett erőszakkal gyanúsítják.","shortLead":"A férfit 16 rendbeli, fiatalkorúak sérelmére elkövetett erőszakkal gyanúsítják.","id":"20250522_szexualis-ragadozo-eroszak-miatt-korozott-ferfi-fbi-rendorseg-elfogas-kiadatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4917a4e6-ae85-4622-a434-343790f43097.jpg","index":0,"item":"ad46cd44-b7e2-4992-b5d3-3e8072b98684","keywords":null,"link":"/itthon/20250522_szexualis-ragadozo-eroszak-miatt-korozott-ferfi-fbi-rendorseg-elfogas-kiadatas","timestamp":"2025. május. 22. 08:23","title":"Szexuális ragadozót fogtak el Budapesten az FBI jelzése alapján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5af0eaff-d6a7-4452-8ec2-a8efe2708688","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Bizonyítékok is vannak arra, hogy a magyar hatóságok engedték ki az országból a pótolhatatlan műkincset, Gustav Klimt festményét, amely ötven éve magyar tulajdonban volt. Az örökségvédelmi szakértőket megtéveszthették, pedig a kép magán viselte a bélyegzőt, amely a festő hagyatéki tárgyaira rákerült.","shortLead":"Bizonyítékok is vannak arra, hogy a magyar hatóságok engedték ki az országból a pótolhatatlan műkincset, Gustav Klimt...","id":"20250521_klimt-afrikai-herceg-portreja-becs-lazar-epitesi-miniszterium","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5af0eaff-d6a7-4452-8ec2-a8efe2708688.jpg","index":0,"item":"5ae1fd07-df3c-4d23-bd71-c335da4ca38f","keywords":null,"link":"/360/20250521_klimt-afrikai-herceg-portreja-becs-lazar-epitesi-miniszterium","timestamp":"2025. május. 21. 10:35","title":"Lázár Jánosék miatt egy Klimt-képpel szegényebb lett az ország","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Mivel pont előtte hajtottam az R-osztályos Mercedest, ezért nem volt meglepetés az a miliő, ami fogadott a Mercedes-Benz luxusterepjárójában. A kormány nem bőr-fa kombináció, hanem sima bőr és a műszerfalból is kikerültek (szerencsére) a fabetétek. Helyette van kevlárutánzat, ami sokkal jobban illik az autó sportos karakteréhez. Kicsit más az ülések kialakítása, de egyébként minden ugyanaz. Látszik, hogy egy helyen, Amerikában készülnek.
A kényelem első osztályú, ennyire még nem kényeztetett terepjáró. Na, ez a mondat nem stimmel, mert a tesztautóm minden volt csak nem terepjáró. Laza dombokon, erőszélen kiváló málhagép, de komolyabb terepre, esetleg krosszpályára, sőt még terepes tanpályára se merészkedjünk azzal a kivitellel, amelyet szerencsém volt tesztelni. Nem az autóval volt gond, hanem a felszereltséggel. Ebben a kék szépségben ugyanis nem volt sem difizár, sem terepváltó, csak ESP kikapcs-gomb, illetve egy terepfokozat és egy lejtmenet segítő kapcsoló. Ha ezekre hagyatkozunk, akkor terepezéshez vigyünk magunkkal néhány ásót és lapátot is.
Ha ezt inkább kihagynánk, nyúljunk a zsebünkbe. Az alapkivitel mellett offroad-csomag is rendelhető (530 ezer 400 Ft), amellyel állítólag az M-osztály a legnehezebb terepszakaszokat is legyőzi. A csomag többek között tartalmaz egy terepáttétellel rendelkező kétfokozatú osztóművet, az első és a hátsó tengely között, valamint a hátsó tengelyen manuálisan, vagy automatikusan kapcsolható differenciálzárakat (100 százalékosak), továbbá a terephasználathoz módosított airmatic légrugózást (514 ezer 400 Ft). Ez utóbbi segítségével a szabad magasság 110 milliméterrel 291 milliméterre, a gázlómélység pedig 600 milliméterre növelhető. Papíron jól hangzik, a valóságban nem volt szerencsém kipróbálni.
Státusszimbólum, bár amerikai ízlést tükröz, itthon is igen kedvelt. Egyre több fut belőle a pesti utakon, igaz többségük szürke importból származik. Nem is csodálom, hisz az új ML Mercedes nagyot változott elődjéhez képest, sokkal kifinomultabb, izgalmasabb és elegánsabb. Már az erős kontúrokkal rendelkező felületekkel és feszes vonalakkal váltakozó dizájn is kiemeli az új M-osztály egyéni karakterét. A formanyelv a lapos szélvédővel, a markáns sárvédőkkel és a hátrafelé emelkedő övvonallal a sportosságot hangsúlyozza; ezt a karosszéria arányai tovább erősítik: Az új M-osztály az előző modellhez képest 150 milliméterrel hosszabb (most 4780 mm), 71 milliméterrel szélesebb (most 1911 mm), és nyolc milliméterrel alacsonyabb (most 1768 mm). A tengelytáv 95 milliméterrel 2915 milliméterre nőtt.
A műszerek elrendezése, az ergonómia és a kényelem ugyanolyan pompás, a legnagyobb különbség az R és az M között autó viselkedésében van. A kormány fogása férfiasabb és persze a menettulajdonságai is macsósabbak. Jó odalépni neki, jó kihajolni belőle. Magasan ülünk, mindenki felett. És úgy is érezzük magunkat. Be kell vallani, ez az autó önbizalommal tölt fel, az erőt nem csupán sugározza, hanem át is adja vezetőjének. Dudálni nem fog senki ránk, a rendőr is csak lesüti a szemét, ha találkozunk.
Az első biztonsági övek bekapcsolására figyelmeztet, a hátsókra nem. A műszerfal és az ajtók borítása műanyag. A beltér könnyen tisztítható, így ha sarazunk, nem okozunk visszafordíthatatlan károkat a kárpitban. A sok műanyagnak az ára a nyikorgás, ami sajnos zavaróan megbújik a részletekben. 12 Voltos csatlakozóból öt van az autóban. Légzsákból nyolc. Pohártartóból és tároló rekeszből bőven van, a multifunkciós könyöktámaszoknak is nagy hasznát vehetjük.
A kényelemre nem lehet panaszunk, még ha az R-osztályhoz képest szűkösebb is a hely, de öt felnőtt kényelmesen elutazgat ebben az autóban, úgy hogy mindenki hoz magával egy jókora bőröndöt. Amúgy nem nagyon látunk öt személlyel megpakolt M-Mercit, többnyire magányos urak és hölgyek, illetve párok vezetik. Nem a családapák autója, már az 14,2 milliós alapára (ML 280 CDI) is tekintélyt parancsol. A memóriás első ülések (tükrökkel, kormányállítással együtt 280 ezer Ft) beállításához az ülőlapból kiálló joystickot használhatjuk, aminek segítségével az ülőlap hosszát, keménységét, magasságát, a háttámla dőlésszögét és a gerinctámaszt állíthatjuk be.
Tempomat, sebességhatároló, a kormányról szekvenciálisan is kapcsolható automatikus váltó, kanyarkövető bi-xenon fényszórók, kanyarlámpák (intelligens világításrendszer 440 ezer 400 Ft), háromzónás digitális klíma (193 ezer 200 Ft), Command APS navigációs rendszer (708 ezer Ft), ülésfűtés, iPod-csatlakozó, parkoló segéd (216 ezer Ft), elektromos toló- panorámatető (350 ezer 400 Ft) csak néhány kiemelés abból az arzenálból, amivel a Mercedes kényeztetheti az M-osztály vásárlóit, illetve a teszt erejéig engem. Bluetooth is van benne, de sajnos az én nokiámmal nem tudták megérteni egymást (bár a haverom samsungját és a fiam motoroláját sem komálta), így nem voltam maradéktalanul elégedett a szolgáltatással.
Vezetni élvezetes. Gyorsan is izgalmas. Nagy sebességnél kissé bizonytalannak tűnik annak ellenére, hogy biztosak lehetünk benne, hogy az állandó összkerékhajtás, a széles kerekek és a hárombetűs biztonsági rendszerek stabilan az úton tartják.
Ebben a modellben mutatkozott be az új V6-dízelmotor. A motor harmadik generációs, közös szívócsöves (common rail) közvetlen befecskendezéssel és a legmodernebb piezo-befecskendező fúvókákkal van felszerelve. Az ML 320 CDI 165 kW/224 LE teljesítménnyel és percenként 1600 fordulattól kezdődően 510 Nm maximális forgatónyomatékkal rendelkezik. A hatalmas nyomaték egy-egy erőteljes gázfröccsre felszabadul, és az addig lomhának tűnő nagy mackó gazellaként vágja be magát a városi forgalom sűrűjébe. Cikázni, előzni gyerekjáték. A motor hangja a dupla kipufogó ellenére finom, de érződik, hogy ha kell, tobzódik az erőben. A háromszáz kilométeres tesztút során csupán az autó étvágyára lehetett panaszom, 12,2 liter gázolajat kért vegyes, terepes használatban száz kilométerenként.
A 7g-tronic hétsebességes automata váltó az új M-osztály minden modelljéhez széria felszerelés. A kormánykeréken található kiegészítő kapcsolók a hét menetfokozat gyors manuális váltását teszik lehetővé. Sportfokozat nincs. Offroad csomaggal valóban ez az autó a terepjárók királya, még akkor is, ha ebben az osztályban van még néhány nagypályás, mint például a Mercedes GL, amelyet volt szerencsém a Kárpát utcai szalonban közelről is megtekinteni.
Dagonyázni is nagyon jó. Mint egy gyerek úgy játszottam vele a sárban. Nincs jobb dolog, mint amikor egy ilyen hatalmas szűz test besározódik. Ez a bűnbeesés pillanata, a bűnbeesés orgazmusa. A terepmenet-program bekapcsolásakor automatikusan aktiválódik egy speciális terepre hangolt ESP, amely alul- vagy túlkormányzottság esetén később avatkozik be. Ez csak az acélrugós kocsikon található meg.
B. Cs.
Mercedes-Benz ML 320 CDI
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
2987
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
224 lóerő 3800-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm
510 Nm 1600-2800-es fordulaton
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4780 / 1911 / 1815
Tengelytáv (mm)
2915
Csomagtér
500-2050 liter
Saját tömeg (kg)
2185
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
215
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
8,6
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Vegyes
9,6
Tesztfogyasztás
12,2
CO2 kibocsátás (g/Km)
254
ÁRA
14,936 millió forinttól. A tesztelt változat ára 17,2712 millió forint.