Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e03fa1a9-46e0-4c39-adc8-e6de69ff96e8","c_author":"MTI","category":"kkv","description":"A szakszervezet 8 százalékos béremelést és három pluszszabadnapot követel. ","shortLead":"A szakszervezet 8 százalékos béremelést és három pluszszabadnapot követel. ","id":"20250310_nemet-repuloterek-figyelmezteto-sztrajk-szakszervezet-kollektiv-szerzodes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e03fa1a9-46e0-4c39-adc8-e6de69ff96e8.jpg","index":0,"item":"ef940f0a-dcbf-49b4-831b-0cb3918582fe","keywords":null,"link":"/kkv/20250310_nemet-repuloterek-figyelmezteto-sztrajk-szakszervezet-kollektiv-szerzodes","timestamp":"2025. március. 10. 06:18","title":"Egynapos sztrájk kezdődött 13 német repülőtéren, 3400 járatot töröltek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c8ec8f22-40ce-4a9f-a06f-da04a8858cf4","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Új-Zélandon nemrég jogi személyként ismerték el a Taranaki-hegyet, és ez nem az első ilyen döntés a távoli országban. Ilyen intézkedésekre szükség van, hiszen nem tiszteljük eléggé a természetet. Litkai Gergely össze is gyűjtotte, hogy miből ért(ene) az ember, így került teljes más megvilágításba a Piroska és a farkas meséje, a három kismalac építkezési projektjei, de Tiborcz István befektetései és Deutsch Tamás bizottsági szereplése is az Európai Parlamentben. ","shortLead":"Új-Zélandon nemrég jogi személyként ismerték el a Taranaki-hegyet, és ez nem az első ilyen döntés a távoli országban...","id":"20250308_duma-aktual-termeszetvedelem-ertek-jog-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c8ec8f22-40ce-4a9f-a06f-da04a8858cf4.jpg","index":0,"item":"24fc556f-3a12-4ec2-aea5-afc3070bc812","keywords":null,"link":"/360/20250308_duma-aktual-termeszetvedelem-ertek-jog-video","timestamp":"2025. március. 08. 19:30","title":"Duma Aktuál: Deutsch Tamás esete a tüdőlövést kapott szárcsával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6cd2fc8-d3d3-4ea5-bb0c-9e5d6578b4c5","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Ruman Radev bolgár elnök szerint Európa azon álláspontja, hogy erővel érje el a békét Ukrajnában, már “nem tűnik realistának”.","shortLead":"Ruman Radev bolgár elnök szerint Európa azon álláspontja, hogy erővel érje el a békét Ukrajnában, már “nem tűnik...","id":"20250308_A-bolgar-elnok-nem-hisz-az-EU-Ukrajna-strategiajaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6cd2fc8-d3d3-4ea5-bb0c-9e5d6578b4c5.jpg","index":0,"item":"8e03c71d-b431-43c1-b185-c0161e9286b0","keywords":null,"link":"/vilag/20250308_A-bolgar-elnok-nem-hisz-az-EU-Ukrajna-strategiajaban","timestamp":"2025. március. 08. 18:05","title":"A bolgár elnök nem hisz az EU Ukrajna-stratégiájában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"da5a3479-e639-41d9-b6f0-d7cdd1c7d308","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Hivatalosan egyelőre nincsen gyanúsított. ","shortLead":"Hivatalosan egyelőre nincsen gyanúsított. ","id":"20250308_Nemi-eroszak-gyanuja-miatt-nyomoznak-a-fogyatekosokat-ellato-intezetben-Gacsalyon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/da5a3479-e639-41d9-b6f0-d7cdd1c7d308.jpg","index":0,"item":"e9836d26-33da-4330-aa00-0c911843966a","keywords":null,"link":"/itthon/20250308_Nemi-eroszak-gyanuja-miatt-nyomoznak-a-fogyatekosokat-ellato-intezetben-Gacsalyon","timestamp":"2025. március. 08. 20:32","title":"RTL: Nemi erőszak gyanúja miatt nyomoznak egy gacsályi bentlakásos intézetében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"39d28ab5-8a68-4363-b0dc-0dbf44eecd76","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Ügyes módszerekkel árasztja el a webet az orosz dezinformációs gépezet, és úgy tűnik, már arra is rájöttek, hogyan lehet befolyásolni az MI-chatbotok válaszait.","shortLead":"Ügyes módszerekkel árasztja el a webet az orosz dezinformációs gépezet, és úgy tűnik, már arra is rájöttek, hogyan...","id":"20250310_pravda-orosz-propagandahalozat-alhirek-terjesztese-mesterseges-intelligencia-valaszok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/39d28ab5-8a68-4363-b0dc-0dbf44eecd76.jpg","index":0,"item":"e0b108f4-c03b-47a0-8f74-f7473e9af78c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250310_pravda-orosz-propagandahalozat-alhirek-terjesztese-mesterseges-intelligencia-valaszok","timestamp":"2025. március. 10. 15:03","title":"3,6 millió álhír egy év alatt: annyi valótlanságot terjeszt az orosz propagandahálózat, hogy már a ChatGPT is visszamondja őket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"79b37bf6-e60b-428c-a000-ca3b42d3673c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az önkormányzatok mellett az OTP Bank és az MBH Bank lehet a legnagyobb vesztese annak az új kormányzati ötletnek, amely szerint a településeknek a Magyar Államkincstárnál kell majd tartaniuk a pénzük nagy részét. A bankok 900-1000 milliárd forintnyi bankbetétet veszíthetnek el, emiatt viszont az önkormányzatoknak is drágulhat a bankolás. A Magyar Önkormányzatok Szövetsége szerint alkotmányellenes lehet az intézkedés, ami ráadásul akadályozná a napi munkát is. ","shortLead":"Az önkormányzatok mellett az OTP Bank és az MBH Bank lehet a legnagyobb vesztese annak az új kormányzati ötletnek...","id":"20250310_onkromanyzat-allamkincstar-mbh-otp-betet-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/79b37bf6-e60b-428c-a000-ca3b42d3673c.jpg","index":0,"item":"f588c019-b41b-46fc-8418-2a716834da39","keywords":null,"link":"/itthon/20250310_onkromanyzat-allamkincstar-mbh-otp-betet-ebx","timestamp":"2025. március. 10. 05:30","title":"Drágább számlavezetést, a bankoknak ezermilliárdnyi betétkiesést és az önkormányzati munka akadozását okozhatja a kormány új terve","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8b3a3775-637f-4923-889c-9b801a741ccd","c_author":"MTI","category":"elet","description":"A POLG nevű ritka betegségben szenvedett, amely folyamatosan terjedő működészavart okoz a szervezetben.","shortLead":"A POLG nevű ritka betegségben szenvedett, amely folyamatosan terjedő működészavart okoz a szervezetben.","id":"20250310_meghalt-Frigyes-luxemburgi-herceg-polg-betegseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8b3a3775-637f-4923-889c-9b801a741ccd.jpg","index":0,"item":"7374b44a-14ee-408c-8b3b-ab9cfaeb7337","keywords":null,"link":"/elet/20250310_meghalt-Frigyes-luxemburgi-herceg-polg-betegseg","timestamp":"2025. március. 10. 11:04","title":"Huszonkét évesen meghalt Frigyes luxemburgi herceg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"426dacfe-cdab-4e93-8b5b-078aa3c342e1","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Putyin nem sok örömét lelné benne.","shortLead":"Putyin nem sok örömét lelné benne.","id":"20250310_Ujranyitottak-a-finnorszagi-Lenin-muzeumot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/426dacfe-cdab-4e93-8b5b-078aa3c342e1.jpg","index":0,"item":"406c2d08-48d7-40ff-9b26-8735f9627122","keywords":null,"link":"/kultura/20250310_Ujranyitottak-a-finnorszagi-Lenin-muzeumot","timestamp":"2025. március. 10. 09:12","title":"Újranyitották, megreformálták a finnországi Lenin-múzeumot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A BMW X5 ismét magas szintre emeli a vezetés élményét. Dinamikus nyolc- és hathengeres motorok, a továbbfejlesztett xDrive összkerékhajtás és teljes egészében új fejlesztésű futóműve segíti ebben. Mostantól hétszemélyes változatban is kapható.
Az új V8-as erőforrás 261 kW/355 LE, a magnézium-alumínium forgattyúházzal készülő, új soros hathengeres 200 kW/272 LE, a harmadik generációs common rail befecskendezéssel működő, tiszta alumínium, új soros hathengeres dízelmotor pedig 173 kW/235 LE teljesítményt kínál. Az új BMW X5 tágas és sokoldalúan kihasználható utastere a lehető legmagasabb fokú funkcionalitás mellett akár hét személy számára is kényelmes utazást kínál. A beltér mindemellett az innovatív felszereléseknek és az igényes kidolgozásnak köszönhetően a luxuslimuzinok exkluzivitását nyújtja. A BMW X5 az első SAV-modell, amely az aktív kormányzással, adaptív lengéscsillapító-szabályzással és oldalirányú billenés-stabilizálással, illetve szélvédőre kivetítő kijelzővel is felszerelhető, és szériakivitelében defekttűrő biztonsági abroncsozással készül.
A BMW X5 kettős keresztlengőkaros első, valamint „Integral-IV” rendszerű hátsó felfüggesztése egyedülállónak számít a SAV-modellek szegmensében. Ezek a kifejezetten igényes konstrukciók különösen magas oldalgyorsulási értékeket, rendkívül stabil egyenesfutási tulajdonságokat és példás gördülési kényelmet tesznek lehetővé. További újdonság a változó áttétellel működő fogasléces kormányberendezés. A középállás környezetében megkönnyíti a pálya vonalvezetésének folyamatos és pontos követését, a nagyobb bekormányzási szöget igénylő kanyarokban azonban a vezető már jóval közvetlenebb reakciókat érzékelhet.
Az új BMW X5 modellekben az elektronikus szabályzású BMW xDrive összkerékhajtási rendszer minden eddiginél precízebben működik. A BMW által kifejlesztett intelligens összkerékhajtás különleges képessége abban áll, hogy a laza talajon produkált vonóerő-átadás mellett jól érzékelhetően segíti a menetdinamikai adottságokat is. Az állandó négykerékhajtás normál menetkörülmények esetén a motor forgatónyomatékát 40:60 arányban osztja el az első és a hátsó kerekek között. A rendszer az útfelület minősége vagy a menethelyzet minden változására rendkívül gyorsan, pontosan és a hajtónyomaték változó elosztásával reagál. Az elektronikus szabályzású lamellás tengelykapcsolóval működő osztómű segítségével a motor nyomatékát mindenkor oda irányítja, ahol éppen a leghatékonyabban használható ki. Az xDrive ezzel az új BMW X5 menetdinamikai képességeit is jelentős mértékben fejleszti, mivel kanyarokban még jó időben elejét veszi a túl- vagy alulkormányozottsági folyamatoknak. A műutaktól távoli autózáskor éppilyen hatékonyan lép fel. A legnehezebb terepen is a lehető legmagasabb fokú vonóerő-átadásról gondoskodik, mivel a rendszer a hajtónyomatékot villámgyorsan és változó arányban mindig arra a kerékre továbbítja, amelyik éppen a magasabb súrlódási tényezőjű talajon gördül.
A prémiumkategória olyan erőforrást igényel, amely tiszteletet parancsoló vonóerejét a lehető legkulturáltabb járás mellett szolgáltatja. Az új BMW X5 kínálatában két benzines és egy dízelmotor is rendelkezésre áll, amelyek tökéletesen megfelelnek a magas követelményeknek. A BMW X5 4.8i teljes egészében átdolgozott nyolchengeres benzines aggregátja 4799 köbcentiméteres összlökettérfogatából 261 kW/355 LE teljesítményt présel ki, 3400-as és 3800-as percenkénti fordulatszám között 475 newtonméter maximális forgatónyomatékot ad le. A 6,5 másodperces gyorsulásával (0-ról 100 kilométer/órás tempóra) csúcsértéket képvisel, legnagyobb sebességét az elektronika 240 kilométer/óránál határolja le. Elődjéhez képest 11 százalékkal megnövekedett teljesítménye ellenére üzemanyag-fogyasztása 5 százalékkal mérséklődött, ami 12,5 litert jelent 100 kilométerenként. A BMW X5 4.8i új V8-as erőforrása egyaránt megfelel az Euro 4 és az Egyesült Államok ULEV II kipufogógáz-előírásainak. Alapára 20,234 millió forint.
Az új BMW X5 3.0si soros hathengeres benzinese is a motorépítés legfrissebb állását képviseli. A 3,0 literes aggregát ugyanis mind forgatónyomatéki karakterisztikája, mind pedig csendes és nyugodt járás tekintetében kifejezetten imponáló jelenség. Legnagyobb teljesítménye 200 kW/272 LE, 315 newtonméteres maximális forgatónyomatékát pedig 2750-es percenkénti fordulatszámnál éri el.
A magnézium-alumínium forgattyúháznak köszönhetően az új hathengeres mindössze 161 kilogrammot nyom, így 10 kilogrammal könnyebb elődjénél. A BMW X5 3.0si mindössze 8,1 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/órás tempóra, s a gyorsításnak csak 225 kilométer/óránál szakad vége. A soros hathengeres dízel amely – többek között - tiszta alumínium forgattyúháza révén 25 kilogrammal könnyebb elődjénél, 3,0 literes összlökettérfogatából 173 kW/235 LE teljesítményt hoz ki. 520 newtonméter maximális forgatónyomatékát 2000-es és 2750-es percenkénti fordulatszám között bocsátja rendelkezésre. A már alacsony fordulatszám-tartományokon megjelenő intenzív teljesítmény az új fejlesztésű turbófeltöltőnek köszönhető, amely elektromos állítású, változó geometriájú turbinával rendelkezik. A common rail technika harmadik generációja formájában a BMW X5 3.0d a legkorszerűbb befecskendezési rendszerrel rendelkezik, amely ma a dízelmotorok számára rendelkezésre áll. Piezo-befecskendezői 1600 bar nyomáson, hatékonyan és pontosan fecskendezik az üzemanyagot a hat égéstérbe. Az égésfolyamat így nem csupán különösen erőteljesen és gazdaságosan, hanem kifejezetten tisztán megy végbe. A motor közelében elhelyezett részecskeszűrő és a vele azonos házba épített oxidációs katalizátor a kipufogógázok Euro 4 szabvány szerinti tisztítását teszi lehetővé.
Az új BMW X5 3.0d a 100 kilométer/óráig tartó sprinthez 8,3 másodpercet igényel, legnagyobb sebessége 216 kilométer/óra. Vegyes fogyasztása 8,7 liter gázolaj száz kilométerenként. Alapára 14,96 millió forint.
Az új BMW X5 hosszúságában 18,7, szélességében 6,1 centiméterrel nőtt elődjéhez képest. Belső terében e növekedés a kényelem és a funkcionalitás jelentős fejlődésében is megmutatkozik. Hosszabb tengelytávjával az új BMW X5 kiállása egyértelműen stabilabbá és határozottabbá vált, a karosszéria megnyújtott oldalát az erőteljes D-oszlop zárja le. Az oszlopok vonalainak találkozásaként viszonylag rövid tetővonal adódik, ami szintén a karcsú és elegáns összbenyomást erősíti. Jellegzetes BMW-stíluselemként tűnik fel az ajtókilincsek magasságában hátrafelé futó, enyhén emelkedő karakteres vonal, amely közvetlenül az első kerékjáratok mögül indulva és a hátsó lámpatesteken is átívelve öleli körül a karosszéria teljes hátsó részét.
A gyárilag opcióként rendelhető harmadik üléssor 170 centiméteres testmagasságig kifejezetten kényelmes utazást kínál, s hárompontos automata biztonsági övekkel, illetve magasságukban állítható fejtámlákkal rendelkezik. A harmadik üléssorba a második sor üléseinek teljes előrebillentése (álló támlával) teszi lehetővé a beszállást, amit a C-oszlopokra épített kapaszkodók könnyítenek meg. Amennyiben a harmadik sor üléseire éppen nincs szükség, egyenként és teljes egészében a csomagtér-padlózatba süllyeszthetők. Az új BMW X5 modellekben mindemellett a második üléssor utasai 40 milliméterrel nagyobb lábteret élvezhetnek, mint a korábbi modellben.
A két részben nyíló csomagtér-ajtó mögött tágas raktér rejtőzik, amelynek hosszúsága 100 milliméterrel növekedett. A harmadik üléssor nélküli kivitelekben a csomagtér-padlózat alatt 90 literes rekesz áll rendelkezésre. Az új BMW X5 ötüléses változata csomagterének össztérfogata 110 literrel, azaz 22 százalékkal 620 literesre nőtt. Az aszimmetrikus osztású második üléssort teljesen lehajtva a rakodótérfogat 1750 literre (az előd modellhez képest + 200 liter, azaz 13 százalék) növekszik. Még az álló harmadik üléssor mögött is 200 literes csomagtartó alakítható ki.
Az új BMW X5 passzív biztonságának legfontosabb eleme a masszív utascella. A baleset során ható erőket az egyes tartószerkezetek extrém terhelésének megelőzése érdekében a motortartón és a futóművön keresztül több terhelési csatornán vezetik el. Az új BMW X5 utasterében az első légzsákokon és az oldalsó medence-mellkas légzsákokon kívül a függöny-fej légzsákok is a szériafelszereltséghez tartoznak. Utóbbiak az A-oszlopok borítása és a tetőkárpit mögül nyílnak ki, és az első két üléssor utasait óvják a sérülésekkel szemben. Az új BMW X5 mindegyik üléshelyén hárompontos automata biztonsági övvel rendelkezik, a vezető- és az első utasülésen överő-határolóval és övfeszítővel. A második üléssorban széria ISOFIX gyerekülés-rögzítési pontok találhatók.
Az opcióként rendelhető Xenon-fényszórókkal együtt az új BMW X5 attraktív és gyakorlatias megoldást kínál a nappali világításra. E világítási üzemmód feladatát ugyanis a kettős fényszórók világító gyűrűi látják el, amikor a két belső fényszóró gyűrűi különösen intenzív, a helyzetjelzőénél mintegy 100-szor erősebb fényt szolgáltatnak. Az autó így már messziről is felismerhető, s a nappali világítás a márkára jellemző kialakításának köszönhetően egyből BMW modellként azonosítható.
Az éjszakai autózások során gondoskodik még magasabb fokú kényelemről az önműködő fényszóró asszisztens, amely feláras extrafelszerelésként rendelhető az új BMW X5 modellekhez. A rendszer automatikusan lekapcsolja a távolsági fényszórót, ha szembejövő forgalom tűnik fel, vagy az elöl haladó jármű távolsága egy megadott érték alá csökken. A ködfényszórók emellett a kanyarodófény feladatát is ellátják.
Az új BMW X5 további vonzó extrafelszerelése a fékező funkcióval is rendelkező sebességszabályzás, amely a motorszabályzást, a sebességi fokozat kiválasztását és a fékezést befolyásolva folyamatosan tartja a vezető által meghatározott sebességet. A folyamatosan ellenőrzött oldalgyorsulási értékek alapján a fékezési funkcióval is rendelkező sebességszabályzás kanyarokban felismeri a biztonság és a kényelem szempontjából túlzott sebesség veszélyét, s a sebesség megfelelő mértékű csökkentésével reagál. A biztonságos ereszkedést a lejtőn, vontatás közben is szükség esetén fékezési beavatkozás segíti.
A legnagyobb BMW visszatér, felújított változata 20 centivel nagyobb, mint elődje és két utassal többet szállíthat. Az autó alapkoncepciója nem változott, a nagy bömös továbbra is városi luxusterepjáró, minden ízében sportos és vad, ám kemény terepre továbbra sem ajánlatos vele bemerészkedni.
Új BMW és Mini márkakereskedés nyílt Budapesten. A Szentendrei út 63. alatti összesen 320 autót befogadni képes kereskedés 1,2 milliárd forintos befektetéssel létrejövő épület 13 hónap alatt készült el. A BMW-csoport európai szabványai szerint épített beruházás további infrastrukturális fejlesztésekkel bővülhet a jövőben, a növekvő ügyfél igényeknek megfelelően. A kereskedést az Opel Maxabo tulajdonosai, a Szabó-testvérek nyitották.
Hatsebességes váltó, mp3-lejátszó, sebességtartó automatika, elektromos tolótető, iPod-csatlakozó, igazi high-tech autó. De vajon hogy megy? Ez érdekelt a legjobban. A csalódás elmaradt, a legkisebb bömösben - hála a kétezres dízelmotor aszfaltszaggató erejének - igazi BMW-hangulat uralkodott.
Négy óra alatt 600 ezer forint helyszíni bírságot szabtak ki a rendőrök az M7-es autópályán csütörtökön 16 és 20 óra között tartott közúti ellenőrzés során Somogyban, a táskai pihenőhelynél; egy BMW-s 260 km/h-val száguldott – közölte a rendőrség.
Az ötös BMW-ben meg lehet tapasztalni, milyen főnöknek lenni. Beülve megmagyarázhatatlan nyugalom tölti el az embert, uralkodik az erők, az út és a gép fölött. Egyedi és kiváltságos életérzés.
Egyre jobban lenyűgöznek a BMW-k, a hármas sorozat formája és sportos kényelme mellett a 330i motorja jelenti számomra a csúcsot. Hétköznapi használatban azonban sok a 258 lóerő. Tudni kell uralni.
Az államháztartást jelentős állampapír-hozamfizetések és a 13. havi nyugdíj is terhelte februárban. A hiány két hónap alatt 1,7 milliárd forint – az éves terv 4,2 ezer milliárd forint.