szerző:
HavariaPress
Tetszett a cikk?

Feltehetőleg a 6-os főút útdíjassá tétele is közrejátszhatott egy tartálykocsi súlyos balesetében Baranya megyében - értesült a HavariaPress. A sofőr spórolni akart, letért az útról, de nem vette figyelembe a megváltozott útviszonyokat.

Egy olajat szállító tartálykocsi vezetője ugyanis vélhetőleg el akarta kerülni a fizetőssé tett 6-os főutat, ezért letért a Drávafok felé vezető, igen rossz minőségű mellékútra. Ott azonban túl nagy sebességgel hajtott be az út egyik kanyarjába, emiatt a tartálykocsi felborult, a sofőr pedig súlyosan megsérült. A járműből olaj nem került a szabadba, az üzemanyagot azonban át kell fejteni egy másik kamionba, ami még órákat vehet igénybe. A szerencsétlenül járt sofőrt a mentők a pécsi kórházba szállították.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Útdíjat rónának ki a kamionokra a főutakon

A sztrádákról az autóutakra és az országos főutakra is kiterjesztené az útdíjat jövő év április elsejétől a 12 tonna feletti teher-gépjárműveknél a kormány - mondta Bozzay Erika, a Gazdaság és Közlekedési Minisztérium főosztályvezetője egy pénteki tanácskozáson Budapesten.

MTI Itthon

Útdíjat fizettetnének a teherautósokkal a civilek

Az április 1-től bevezetendő útdíj szedésének kiterjesztését kéri a szaktárcától a 3,5 tonnánál nehezebb teherautók üzemeltetőire a Levegő Munkacsoport és a Magyar Önkormányzatok Szövetsége - áll a két szervezet közös közleményében.

automenedzser.hu Autó

Mi a teendő közlekedési baleset esetén?

Bármelyikünket érheti közlekedési baleset. A pánikot csökkentheti, valamint a későbbi kárrendezési ügyintézést megkönnyíti, ha tudjuk, mi a teendőnk egy ilyen szituációban. Mire számíthatunk, ha vita merül fel a másik féllel szemben? Milyen lehetőségünk van, amennyiben a károkozó ismeretlen, vagy például egy szarvas, netán rendőr?

automenedzser.hu Autó

Jó lesz-e útdíjat szedni a budapesti belvárosban?

A budapesti belváros fuldoklik a közlekedési dugóktól. Ma már ezer lakosra 360 autó jut, s ehhez jönnek az agglomerációban élők rendszeresen behajtó autói. Egyes vélemények szerint a forgalom gyorsítása és a tömegközlekedés fejlesztése hozhat enyhülést. Mások viszont úgy vélik, hogy más nagyvárosokhoz hasonlóan útdíjat kell szedni a város legbelső részbe behajtó autósoktól.

MTI/hvg.hu Gazdaság

Az e-útdíjfizetés 235 milliárd bevételt hozhat

Az országgyűlés költségvetési, pénzügyi, és számvevőszéki bizottsága nem tartotta általános vitára alkalmasnak az elektronikus útdíjfizetési rendszer magyarországi bevezetéséről szóló határozati javaslatot. A szerdai ülésen, 5 igen és 12 nem szavazattal (köztük 6 kormánypárti képviselő ellenszavazatával), és 4 kormánypárti tartózkodása mellett elutasították a javaslatot.