Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"14849b5b-6e41-4244-9872-4068a81fe2d4","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"A miniszterelnök szerint új időszámítás kezdődött a magyar politikában, hiszen Brüsszel és a Tisza Párt nyíltan bevallotta, hogy a magyarok életszínvonalának lerontása a céljuk.","shortLead":"A miniszterelnök szerint új időszámítás kezdődött a magyar politikában, hiszen Brüsszel és a Tisza Párt nyíltan...","id":"20250415_orban-viktor-m44-gyorsforgalmi-ut-atadas-tisza-part-ukrajna-unios-csatlakozas-brusszel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/14849b5b-6e41-4244-9872-4068a81fe2d4.jpg","index":0,"item":"97433a8d-2435-4f95-a3fb-6a1d0a071b39","keywords":null,"link":"/itthon/20250415_orban-viktor-m44-gyorsforgalmi-ut-atadas-tisza-part-ukrajna-unios-csatlakozas-brusszel","timestamp":"2025. április. 15. 14:13","title":"Orbán a 44-es gyorsforgalmi átadóján értekezett arról, hogy Ukrajna EU-tagsága lesz a magyar politika legfontosabb kérdése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"867e28f3-a1ab-452b-91a1-6aae7014e17b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Néhány nap múlva bemutatkozik élőben is Sanghajban. ","shortLead":"Néhány nap múlva bemutatkozik élőben is Sanghajban. ","id":"20250415_kinai-MG-cyber-vonal-jon-a-CyberX","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/867e28f3-a1ab-452b-91a1-6aae7014e17b.jpg","index":0,"item":"312b4da0-2206-4abe-b9a3-02dac36f688a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250415_kinai-MG-cyber-vonal-jon-a-CyberX","timestamp":"2025. április. 15. 07:48","title":"A kínai MG is rámegy a cybervonalra: jön a CyberX","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"64d6739f-ea05-4c27-a43f-e87cf0916cbf","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A nagyobb teljesítményű rollerek alig harmadán van biztosítás. ","shortLead":"A nagyobb teljesítményű rollerek alig harmadán van biztosítás. ","id":"20250415_robogosok-felnek-rolleresek-ketharmadanak-nincs-biztositasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/64d6739f-ea05-4c27-a43f-e87cf0916cbf.jpg","index":0,"item":"92feadb6-7d4e-45c8-82d6-2fdc7aa26db3","keywords":null,"link":"/cegauto/20250415_robogosok-felnek-rolleresek-ketharmadanak-nincs-biztositasa","timestamp":"2025. április. 15. 10:49","title":"Milliókat fizethetnek a biztosítatlan robogósok, e-rolleresek, de a többséget nem érdekli","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"06058656-3895-4d7b-81c4-825c1b9773ad","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Van, aki alapítja, van, aki zsűrizi, van, aki kapja, van, aki elutasítja. Van, aki örökre a shortlisten ragad. Van, aki halmozza, és van, aki egész életében hiába epekedik érte. Van, aki megveszi, van, aki visszaadja. Van, aki kiborul miatta, van, aki csak nevet rajta. Mi az?","shortLead":"Van, aki alapítja, van, aki zsűrizi, van, aki kapja, van, aki elutasítja. Van, aki örökre a shortlisten ragad. Van, aki...","id":"20250416_A-mu-kepzomuveszeti-dijak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06058656-3895-4d7b-81c4-825c1b9773ad.jpg","index":0,"item":"b6d58cfb-80e5-44e1-b254-c530d1fb9466","keywords":null,"link":"/360/20250416_A-mu-kepzomuveszeti-dijak","timestamp":"2025. április. 16. 13:44","title":"Zongorázni lehet a különbséget – adok-kapok a magyar képzőművészeti díjak világában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f60ed95c-c0f4-4bab-8103-5eaefb6df2e8","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Nem találták meg a megölt budapesti férfi holttestét. ","shortLead":"Nem találták meg a megölt budapesti férfi holttestét. ","id":"20250415_darabolos-gyilkossag-eltunt-nyomozas-rendorseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f60ed95c-c0f4-4bab-8103-5eaefb6df2e8.jpg","index":0,"item":"3147180c-4639-48c9-b033-00146c049bfd","keywords":null,"link":"/itthon/20250415_darabolos-gyilkossag-eltunt-nyomozas-rendorseg","timestamp":"2025. április. 15. 14:55","title":"Megölte és feldarabolta egy budapesti férfi az apját, aztán bejelentette, hogy eltűnt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Bármennyire is fura, de ha alaposabban szemügyre vesszük Európa gondjait, akkor azok nem is annyira félelmetesek. Nagy átfedések vannak az egykori nácik és a mai populisták, így Donald Trump nyelvezete között. Működik az autokraták internacionáléja. Trump elkalkulálta magát a vámháborúban Kínával szemben. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Bármennyire is fura, de ha alaposabban szemügyre vesszük Európa gondjait, akkor azok nem is annyira félelmetesek. Nagy...","id":"20250415_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"47fb26d1-bfb6-4500-873b-794c16c4566b","keywords":null,"link":"/360/20250415_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. április. 15. 11:05","title":"Economist: Európa olyan, mint egy skanzen, naivitásában ragaszkodik bizonyos erkölcsi normákhoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d034e4bb-39a2-4827-9695-ae80b291acca","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Bár Matolcsy Ádám szerint mérlegen van az MNB-alapítványok vagyona, az ÁSZ szerint a PADME Alapítványnak nem volt az elmúlt négy évben auditált beszámolója, mérlege.","shortLead":"Bár Matolcsy Ádám szerint mérlegen van az MNB-alapítványok vagyona, az ÁSZ szerint a PADME Alapítványnak nem volt...","id":"20250415_matolcsy-adam-allami-szamvevoszek-mnb-asz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d034e4bb-39a2-4827-9695-ae80b291acca.jpg","index":0,"item":"1cc3ae82-7f45-4363-955c-16dd4ce11271","keywords":null,"link":"/kkv/20250415_matolcsy-adam-allami-szamvevoszek-mnb-asz","timestamp":"2025. április. 15. 15:27","title":"„Valamiért az MNB alapítvány ügyeinek szakértőjeként nyilatkozik” – visszaszólt Matolcsy Ádámnak az Állami Számvevőszék","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ef4937d1-da8e-4982-91f8-f2d663465fef","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A kiszivárgott információk szerint az Apple a szelfikamerát és a FaceID érzékelőjét is a kijelző alá rejtené a hajlítható iPhone-ban.","shortLead":"A kiszivárgott információk szerint az Apple a szelfikamerát és a FaceID érzékelőjét is a kijelző alá rejtené...","id":"20250415_apple-hajlithato-kijelzos-iphone-szelfikamera-kijelzo-ala-rejtett-kamera","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ef4937d1-da8e-4982-91f8-f2d663465fef.jpg","index":0,"item":"80be29a2-2fdf-49db-9cd1-b0f9e1132782","keywords":null,"link":"/tudomany/20250415_apple-hajlithato-kijelzos-iphone-szelfikamera-kijelzo-ala-rejtett-kamera","timestamp":"2025. április. 15. 10:03","title":"Rejtett kamerát tehet az Apple a hajlítható kijelzős iPhone-ba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Audi A3 TDI e teszt: kipróbáltuk a legtakarékosabb Audit
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
A VW Bluemotion programjához hasonlóan itt is csak a meglévő technológiát...
am
A VW Bluemotion programjához hasonlóan itt is csak a meglévő technológiát tették környezetkímélőbbé. Az optimális gördülési ellenállás, a tovább csökkentett légellenállás, a speciálisan meghatározott sebességváltó-áttételek, a mérsékelt belső súrlódások és a továbbfejlesztett segédberendezések csupán néhány alkotóelem abban a stratégiában, amellyel az Audi teljes modellkínálatának gazdaságosságát fejleszteni kívánja. A forgatónyomaték alacsony fordulatszám-tartományokban is magas, így a dízelmotor teljesítménye érezhetően nem lanyhul, miközben alig fogyaszt.
am
A gyári sajtóanyag szerint az Audi A3 1.9 TDI e zöldebb mivoltát a szabvány szerint 100 kilométeren 4,5 literes kombinált üzemanyag-fogyasztásával és kilométerenként 119 grammos szén-dioxid-kibocsátásával igazolja. Az A3 előfutára az e modellek sorozatgyártásának, a dízelek után jönnek az étvágytalan turbós benzinmotorok, 2009-től pedig az e-modellek fogyasztáscsökkentő megoldásai fokozatosan minden Audi modellben megjelennek majd.
Az A3 nem is gázolajjal a legtisztább, hanem a biomasszából előállított SunFuel-lel, amelynek elégésekor maximum annyi szén-dioxid keletkezik, amennyit a gyártása során feldolgozott növények korábban a légkörből kivontak. A gyártási folyamat során kibocsátott mennyiséget is figyelembe véve, a SunFuel alkalmazásával a szén-dioxid érték több mint 80 százalékkal mérsékelhető. Egy SunFuel-lel hajtott Audi A3 1.9 TDI e a teljes folyamatláncolatot figyelembe véve is kevesebb, mint 20 gramm szén-dioxidot állít elő kilométerenként.
am
[[ Oldaltörés: 5,7 literes tesztfogyasztás ]]
am
De addig is nézzük mennyit kért a mi tesztautónk: az 500 kilométeres próbaút során vegyes használatban 5,7 liter gázolajat fogyasztott száz kilométerenként. Autópályás nyári utazásoknál az 1200-1300 kilométeres hatótávolság nem lehetetlen, az első 120 kilométer után meglepődve vettem tudomásul, hogy 1100 kilométer még hátravan.
A jelenlegi Audi kínálat kezdőmodellje minden ízében Audi, a vezetés komfortja és élménye ugyanúgy szériatartozék, mint egy A4-esben vagy A5-ösben. Futóműve hibátlan, még földúton is jól tompít, a kormányzás pontos, a váltás zökkenőmentes (ötfokozatú manuális) és a takarékos motor is ott húz, ahol kell. Az optimális sebességfokozat megválasztását a központi kijelzőn javasolja a rendszer, az elején ezt a funkciót észre sem vettem, annyira szinkronban váltottam az elvárásokkal. 100-as tempónál 1800-at forog a főtengely, de 130-nál sem kúszik 2200 fölé a mutató.
am
Az egykilences részecskeszűrős motor, amely a Seatban és a VW-ben hangosnak tűnik, az Audi üléséből csendes, igazán csak erőteljes gyorsításoknál hallunk valamiféle csörgést. Természetesen reggel traktorhangon köszönt.
A közepesen felszerelt tesztautónkban volt kétzónás automatikus klímánk, ülésfűtésünk elöl, minőségi Audi zenelejátszó, kipörgésgátló, elektromos tükrök, kísérőfény, automatikus világítás, hat légzsák, négy elektromos ablakemelőnk, könnyen piszkolódó bézs szövetülések.
am
A középkonzol anyagai jó tapintásúak, a hátsó fertály is használható, kényelmesen lehet utazni hátul is. Két személynek. A lábtér és a fejtér kielégítő, a vállakkal azonban nem túl barátságos. A csomagtartó közepes méretű, jól pakolható, mélyében vészkereket rejt. A hátsó ülés kétharmad/egyharmad arányban, de nem síkban dönthető. Tárolórekeszek vannak, igaz kicsik, pohártartóval rosszul áll az A3-as, a könyöktámaszban egy normál és egy pici bújt meg.
Hadházy tüntetéssorozatának hatodik köre ezúttal nem az Erzsébet hídon, hanem a várban, a Karmelitánál kezdődött. A független képviselő azt ígérte, jövő héten is demonstrálnak majd.