Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5a70621e-3402-489b-bfc1-27510730adaf","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Május 6-tól ismét magyar utakon járnak a Google Street View, azaz a Google Utcakép autói, hogy a legfrissebb, 360 fokos felvételekkel bővítsék a Google Térkép kínálatát. ","shortLead":"Május 6-tól ismét magyar utakon járnak a Google Street View, azaz a Google Utcakép autói, hogy a legfrissebb, 360 fokos...","id":"20250429_google-streetview-utcakep-terkep-autok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5a70621e-3402-489b-bfc1-27510730adaf.jpg","index":0,"item":"a2a63e8b-daf4-449a-ad91-4c82c4412a5e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250429_google-streetview-utcakep-terkep-autok","timestamp":"2025. április. 29. 14:19","title":"Hétfőn újra elindulnak a magyar utakra a Google Utcakép autói","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1bf0a7ca-b023-474b-8d6b-6b4a1b435e35","c_author":"Proktis-M ","category":"brandchannel","description":"Az aranyér egy kellemetlen, sokszor fájdalommal járó állapot, amely megkeserítheti a leghétköznapibb tevékenységeket is. Ahogy számos kórkép vagy megbetegedés esetében, itt is a megelőzés a legjobb út, de nem árt vigyázni, mert ha túlzásba esünk, akkor többet ártunk, mint használunk.","shortLead":"Az aranyér egy kellemetlen, sokszor fájdalommal járó állapot, amely megkeserítheti a leghétköznapibb tevékenységeket...","id":"20250228_Ferfiak-aranyer-sport-biztonsa-proktis","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1bf0a7ca-b023-474b-8d6b-6b4a1b435e35.jpg","index":0,"item":"cc1d9662-df2f-4868-9ecf-183d48b06d7b","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250228_Ferfiak-aranyer-sport-biztonsa-proktis","timestamp":"2025. április. 29. 11:30","title":"Súlyokkal szokott edzeni? Van egy rossz hírünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proktis-M","c_partnerlogo":"a0e2b63f-e8d5-4c40-b3e8-aaa57a007b03","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"c9bc8cf0-ddd1-48d0-9f53-b25221de5ee3","c_author":"Bedő Iván","category":"tudomany","description":"Európának talán érdemes leválnia az amerikai űrprogramokról. Az oroszok lemaradtak, most az USA és Kína versenyez a Hold és a Mars meghódításáért. Még kérdés, marad-e az elmúlt évtizedekben megszokott, békés űrkutatás, vagy gyarmatosítás, kalózkodás lesz belőle.","shortLead":"Európának talán érdemes leválnia az amerikai űrprogramokról. Az oroszok lemaradtak, most az USA és Kína versenyez...","id":"20250428_urkutatas-urverseny-urhaboru-usa-kina-europa-hold-mars-nyersanyag-banyaszat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c9bc8cf0-ddd1-48d0-9f53-b25221de5ee3.jpg","index":0,"item":"82770a95-22a6-451b-9df1-219cdfa1425e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250428_urkutatas-urverseny-urhaboru-usa-kina-europa-hold-mars-nyersanyag-banyaszat","timestamp":"2025. április. 28. 10:03","title":"Űrverseny vagy űrháború indul most? Szemünk előtt áll fel az új világegyetemrend","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"69eaf758-6ed9-415c-9493-53cbb7a46146","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Szerencsére nem ütközött a szemből érkezőkkel. ","shortLead":"Szerencsére nem ütközött a szemből érkezőkkel. ","id":"20250428_durrdefektet-auto-szalagkorlat-M3-as","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/69eaf758-6ed9-415c-9493-53cbb7a46146.jpg","index":0,"item":"0ac4b02b-7043-416a-9687-90dfc0a189b0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250428_durrdefektet-auto-szalagkorlat-M3-as","timestamp":"2025. április. 28. 10:18","title":"Videón, ahogy durrdefekt miatt szalagkorlátnak csapódik egy autó az M3-ason","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"18a7ff53-88f7-49df-a941-cd7adc1ff8c4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Bár a mesterséges intelligencia tudását senki sem vitatja, a megbízhatóságát illetően már nem ennyire egyértelmű a helyzet. Ezért is lehet elgondolkodtató a hír, amely szerint mesterséges intelligenciát kezdtek el alkalmazni egy amerikai atomerőműben. Most még ugyan csak dokumentumkeresési célokra, azonban több olyan vállalkozás is van, amely már keresi a MI bevezetésének egyéb lehetőségét az atomenergia területére.","shortLead":"Bár a mesterséges intelligencia tudását senki sem vitatja, a megbízhatóságát illetően már nem ennyire egyértelmű...","id":"20250428_mesterseges-intelligencia-amerika-atomeromu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18a7ff53-88f7-49df-a941-cd7adc1ff8c4.jpg","index":0,"item":"46c417f3-01a2-4cd4-a453-aa86f815ddb8","keywords":null,"link":"/tudomany/20250428_mesterseges-intelligencia-amerika-atomeromu","timestamp":"2025. április. 28. 20:03","title":"Mert ugye mi baj lehet? Egy atomerőműben elkezdték használni a mesterséges intelligenciát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"360b8a69-7297-4b63-acb1-1ab617aac9a0","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Vélhetően nem így terveztek nyerni.","shortLead":"Vélhetően nem így terveztek nyerni.","id":"20250429_322-hatraszaltoval-repult-be-a-celba-es-gyozott-egy-motorcsonak-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/360b8a69-7297-4b63-acb1-1ab617aac9a0.jpg","index":0,"item":"913374a3-ede0-4f50-a5f3-40db8a4640c7","keywords":null,"link":"/cegauto/20250429_322-hatraszaltoval-repult-be-a-celba-es-gyozott-egy-motorcsonak-video","timestamp":"2025. április. 29. 10:48","title":"322 km/h-nál elszállt, majd hátraszaltóval repült be a célba egy motorcsónak és így győzött – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c8bb38cb-9610-4d7a-b988-d00b43e6fae6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Küllemében és funkcióiban is megújul a Gmail iPhone-os alkalmazása, derül ki a Google bejelentéséből. Napokon belül minden felhasználó egy szinte teljesen új felülettel találkozhat.","shortLead":"Küllemében és funkcióiban is megújul a Gmail iPhone-os alkalmazása, derül ki a Google bejelentéséből. Napokon belül...","id":"20250429_google-gmail-iphone-alkalmazas-megujulas-material-design-3","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c8bb38cb-9610-4d7a-b988-d00b43e6fae6.jpg","index":0,"item":"a9e98ccb-64d4-4c11-afc5-4f3660827b97","keywords":null,"link":"/tudomany/20250429_google-gmail-iphone-alkalmazas-megujulas-material-design-3","timestamp":"2025. április. 29. 08:03","title":"Megújul a Gmail, máshogy fog kinézni és új funkciók is lesznek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1cfa9661-3ff2-44ea-8b8d-bf8a4330977b","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Kim Dzsong Un hősként hivatkozott a katonáira.","shortLead":"Kim Dzsong Un hősként hivatkozott a katonáira.","id":"20250428_Eszak-Korea-megerositette-hogy-katonakat-kuldott-az-orosz-ukran-haboruba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1cfa9661-3ff2-44ea-8b8d-bf8a4330977b.jpg","index":0,"item":"026ed02a-ffa5-4973-80d3-b2d39ac2da6c","keywords":null,"link":"/vilag/20250428_Eszak-Korea-megerositette-hogy-katonakat-kuldott-az-orosz-ukran-haboruba","timestamp":"2025. április. 28. 05:33","title":"Észak-Korea megerősítette, hogy katonákat küldött az orosz-ukrán háborúba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Néhány hónapja teszteltük az új hatos benzines csúcsváltozatát és a dízelt is faggattuk, így most csupán a kombilét előnyeit taglaljuk. Nem a kombiságból fakad egy észrevétel, amely felett a korábbi tesztjeinkben elsiklottunk. Azt állítottuk, az új Mazda elbutult, mert a fedélzeti számítógép nem tudja kiszámolni és megmutatni a futási adatokat, az átlagfogyasztást, az átlagsebességet. Olvasóink is felhívták a figyelmet a tévedésre, így a kombiban az ő tanácsaik alapján, a kormányon található gombok segítségével hamar kiderült, hogy a hiba nem a készülékben volt, hanem az újságíróban.
Szerencsém volt, még a roham elején vehettem birtokba a mai Mazda-kínálat legszebb autóját, kevés kilométerrel, jellegzetes újmazda-szaggal. A most kipróbált változat a korábbiakhoz képest szerényebb felszereltségű, a vászon ülések kényelmesek, a belső egyhangúságát csak a küszöbbe gravírozott, éjjel kékben világító Mazda6 felirat dobja fel, illetve a sötétben vörösen izzó műszerfal. Van, akinek tetszik ez a diszkrét összhang, ám egy ilyen kívülről túldizájnolt autóban elvárhatunk valami extra belsőt. Ehelyett meg kell elégednünk a funkcionalitás, az ergonómia és az emberközpontúság tökéletességével, ha a dizájn furfangjaira vagyunk éhesek, csodáljuk a kocsit kívülről. Van mit. Különcsége már a színével kezdődik, elsőre mindenki rávágja, hogy fekete, pedig padlizsánszínű. Vagy mégsem? A Mazda német honlapján ez a szín Festivalschwarzként van nyilvántartva (magyarul Radiant ében Mica), csillagos megjegyzéssel, hogy bizony, fényektől függően padlizsánlilában tündököl.
Az orr-rész különlegesen alázuhanó, lendületes vonalai, a hatalmas, nyílszerű hűtőmaszk, vagy az első kötény kiszélesedő, agresszív pereme hátul nyugodt, letisztult, átgondolt ötletek megvalósításában teljesednek ki. Sok kombiról írtuk, hogy szép, hogy legszebb, erről sem mondhatunk mást. Tervezői konkrétan valami szépet akartak letenni a főnökség elé.
A főnökség azt mondta, ez kell nekünk. Legyen a neve ismét Sportkombi. Kár, hogy ettől a bélyegtől nem tekintettek el. Az autó ugyanis nem sportos. Lehet vele száguldozni, 140 lovas, 330 Nm-es motorja bírja, szereti a nyomulást, ám hatalmas teste, megnövekedett tömege, magasabbra helyezett súlypontja nem éppen gyorsulási versenyekre csábít. Ezen felül a hatos kombival az autózás nyugodt, kellemes, az autó inkább a finom stílust díjazza, nem a fiatal sofőrök autója lesz. Hiába a 17 hüvelykes alukerekek, a peres gumik. Sokkal inkább vezetői, illetve családi autó.
Vezetése élményszámba megy, ebben partner a pontos, korrigálásra nem szoruló kormányzás, a feszes, de nem pattogós futómű, a pontos, rövid úton járó hatsebességes kézi váltó és a takarékos, csendes motor, a harapós fékek. Városi forgalomban a hat fokozat soknak tűnik, hatosban hatvannal 1000-1100-zal pörög az öngyulladós erőforrás. A háromszáz kilométeres tesztút során 7,2 liter volt a fogyasztása átlagban, klímával főként városban.
519 literes csomagtere a kategória élvonala, a Passat csak a pótkerék üregének 90 literjével tudja felülmúlni, a Lagunáé is kisebb, talán csak a Mondeoé nagyobb, gumijavító szettel 554 literes. A Mazda puttonya jól pakolható, széles, a különleges Karakuri megoldás segítségével a hátsó ülések a csomagtérből is egy-egy mozdulattal ledönthetők.
Egy felnőtt kerékpár úgy befér, hogy még a kalaptartót sem kell kioperálni a művelethez. Különleges a hatos kombi kalaptartója is. Variálható, az ajtó nyitásával automatikusan felcsévélődik, lecsukásával újra kifeszül, de akár térelválasztóként is használható. A teljesen sík padlólap alatt a csomagtér méretes tárolókat kínál, egy fotóstáska kényelmesen és láthatatlanul elfér így. Igaz, defekt esetén szorgalmasan olvasgathatjuk a kompresszor és a gumijavító szett használati utasítását. Még élesben ezt nem próbáltuk, de biztos egyszerűbb, ha a Mazda-segélyszolgálatot hívjuk.
A jót könnyű megszokni, a legjobbról nehéz lemondani. A benzines izom-Mazda után kissé halványan muzsikált a dízel tömegmodell, de ha nem a vezetési élményre tesszük a hangsúlyt, akkor a végső számadásnál nehéz lenne a döntés. Mazda6: benzinest vagy dízelt vegyünk? A négy- vagy ötajtós kérdésre egyértelmű a válasz.
A Mazda fenegyereke, az RX-8-as erősebb változata után kellett egy kis idő, amíg alkalmazkodtam a Mazda legerősebb dízeljéhez, a 143 lovas kétezres motor adottságaihoz. A hatosban a zoom-zoom életérzést visszafogottabbra vették a tervezők, ez a gép a megfontolt, kiegyensúlyozott, nyugodt és bölcs középvezetők autója.