szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kipróbáltuk, hogy egy árajánlatkérő e-mailre hogyan reagálnak a flottapiac nagyobb szereplői, tíz nagy márka egy-egy kereskedése: a VW (Porsche Buda), a Peugeot (Peugeot Centrál), a Toyota (Autó Buda Reálszisztéma), a Citroën (Citroën M5), az Opel (Opel Wallis), a Ford (Auto Fort), a Kia (Kia M6 Érd), a Fiat (Autóház Budaörs), a Nissan (Summit Auto) és a Renault (Renault Baumgartner).

Képünk illusztráció
© Stiller Ákos
Az ajánlatkérésben az szerepelt, hogy a cég három Peugeot Boxert, négy Corsa Vant, két Ford Focust és egy Toyota Avensist szeretne lecserélni új, közepes teljesítményű dízelautókra. A használt flottát nem kellene beszámítaniuk, mert van rá vevő. A választ egy héten belül vártuk. A Fiat még aznap pontosítást kért, a Kiától sémaválasz jött, hogy egy napon belül reagál – akkor nem tette –, a Renault másnap kérdezett vissza.

Az első ajánlat harmadnap futott be, a Peugeot-tól. A Kia végül adott ajánlatot, de csupán egyetlen nappal a kért határidő lejárta előtt, ugyanaznap a Renault is küldött árakat, egy nappal később pedig újabb levelet a karbantartási költségekről. Az utolsó nap estéjén aztán befutott a Volkswagen ajánlata is. A Fiattól végül egyáltalán nem érkezett válasz – hiába kapta meg a kért pontosítást –, így a tíz helyett mindössze négy kereskedés közül kellett volna választani, ha tényleg vásárolni akartunk volna.

A Peugeot variációkat is ajánlott (206 és 207 Van, 8 vagy 10 köbméter rakterű Boxer), s a 407-esből is kétféle felszereltséget nevezett meg. A Boxerre 27,28 százalékos, a kis vanekre 8, illetve 9 százalékos, a 308-asra 5 százalékos, a 407-esre pedig 12, illetve 13 százalékos flottakedvezményt kínált. Csatolta a részletes felszereltségi listákat és típusonként a szerviz menüárait.

A Kia M6 Opel-modelleket is küldött. Közép- és felsővezetői autónak is a Cee’det ajánlották 7 százalékos flottakedvezménnyel, a Corsa Vanre 13, a Vivaróra 15,5 százalékot engedtek volna. Szervizköltségről nem írtak, de megadták a forgalomba helyezés költségeit és határidőit.

A Renault elsőre a Mégane-ból és a Lagunából is 17 százalékot engedett volna, másnap módosított, hogy a Lagunát elszámolta, arra csak 15 százalékot ad. A kétajtós Clio 12, a furgon Master 18 százalékkal lett volna olcsóbb. Mindehhez megkaptuk a várható szervizköltségeket és egyéb szerződési feltételeket is.

A Porsche Buda a Volkswagen mellett opcionálisan Skodákat is ajánlott, vezetői autónak a Superbet 6,9 százalékos engedménnyel, a VW Passatot 11,5 százalékos kedvezménnyel adná. Középvezetői autónak VW Golf (20,5 százalék), VW Jetta (17,2 százalék) és Skoda Octavia (12,8 százalék) szerepelt az ajánlatban. A VW T5-öt 8 százalékkal kínálták olcsóbban, háromajtós fuvarozóautónak pedig Skoda Roomstert és VW Polót, előbbit 8, utóbbit 14 százalékkal olcsóbban.

A tesztet április-májusban végeztük, további részletek a HVG Cégautó 2008 különszámban.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Mekkora a kedvezmény, ha flottában veszünk autót?

Magyarországon nem igazán elterjedtek a céges autóflották: becslések szerint 30 ezer cégautó fut flottában, az összes cégautó 10 százaléka. A flottafejlesztést leginkább a nagyvállalatok engedhetik meg maguknak.

hvg.hu Autó

Milyen autóval járnak a miniszterek?

A kormány évi 200-250 millió forint megtakarítást remél attól, hogy a minisztériumi autóparkokat 2006-ban összevonta, s kezelését egy szervezetre, a Központi Szolgáltatási Főigazgatóságra bízta. 2007-ben 840 millió forintba kerültek az állami autók, ebből 39 milliót bérelt járművekre és taxira költöttek.

hvg.hu Autó

Mennyit spórolhatunk a cégautó biztosításán?

A biztosítási díj a cégautó üzemeltetési költségeinek 5-10 százalékát jelenti, vagyis egy-egy jármű értékétől, felszereltségétől függően évente minimálisan több tízezer forint takarítható meg az átgondoltan megválasztott biztosítóval, illetve biztosítással. Az alábbiakban a főbb döntési szempontokat foglaljuk össze.

hvg.hu Autó

Miért éri meg és kinek a flottakezelés?

Magyarországon a céges autók 10–15 százalékát üzemeltetik erre szakosodott vállalkozások, Nyugat-Európában ez az arány 30-60 százalék között van.

hvg.hu Autó

Kik és miért kapnak Magyarországon cégautót?

A cégautó szerepe Magyarországon – akárcsak Európának ezen a felén általában – kicsit más, mint a Lajtán túl: a cégek és a munkavállalók itt egyaránt valamivel többet akarnak kifacsarni belőle, s némileg másként is kezelik, mint ott.