Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7bc4f369-437d-400c-9b16-2a09ee314fd2","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Massachusettsi Műszaki Egyetem tudósai szerint túlságosan optimisták azok az elképzelések, amelyek szerint a légkörből ki lehet szűrni a szén-dioxidot.","shortLead":"A Massachusettsi Műszaki Egyetem tudósai szerint túlságosan optimisták azok az elképzelések, amelyek szerint...","id":"20241127_globalis-felmelegedes-klimavaltozas-szen-dioxid-eltavolitasa-a-levegobol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7bc4f369-437d-400c-9b16-2a09ee314fd2.jpg","index":0,"item":"01030290-2d74-41ab-8afa-262dced384cf","keywords":null,"link":"/tudomany/20241127_globalis-felmelegedes-klimavaltozas-szen-dioxid-eltavolitasa-a-levegobol","timestamp":"2024. november. 27. 20:03","title":"Nagy baj van a legígéretesebb technológiával, ami segítene megfékezni a globális felmelegedést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aaf90b6f-4db7-471b-b2d8-08ae00652d45","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az örökifjú lemezlovas arról is mesélt, hogy ’56-ban rálőttek. ","shortLead":"Az örökifjú lemezlovas arról is mesélt, hogy ’56-ban rálőttek. ","id":"20241127_Devenyi_Tibor_korhaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aaf90b6f-4db7-471b-b2d8-08ae00652d45.jpg","index":0,"item":"625cbf29-6776-4d95-8569-a701fdcacb43","keywords":null,"link":"/elet/20241127_Devenyi_Tibor_korhaz","timestamp":"2024. november. 27. 11:05","title":"\"Mindkét lábamban vasak vannak\" - Dévényi Tibor kórházban volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"50516b17-07cf-4eec-a810-6660b0ac4b30","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az Alfa Romeo 33 Stradale a gyakorlatban is bizonyítja rátermettségét.","shortLead":"Az Alfa Romeo 33 Stradale a gyakorlatban is bizonyítja rátermettségét.","id":"20241128_igy-szaguld-333-kmh-val-a-meregdraga-uj-alfa-romeo-33-stradale-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/50516b17-07cf-4eec-a810-6660b0ac4b30.jpg","index":0,"item":"8a1effe9-8abf-4307-b3be-293122eec01b","keywords":null,"link":"/cegauto/20241128_igy-szaguld-333-kmh-val-a-meregdraga-uj-alfa-romeo-33-stradale-video","timestamp":"2024. november. 28. 06:41","title":"Így száguld 333 km/h-val a méregdrága új Alfa Romeo – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a5b73acb-6783-4eab-9f5e-422df8602893","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Megúszták, hogy vacsora legyen belőlük.","shortLead":"Megúszták, hogy vacsora legyen belőlük.","id":"20241126_joe-biden-halaadas-pulyka-elnoki-kegyelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a5b73acb-6783-4eab-9f5e-422df8602893.jpg","index":0,"item":"a8b31420-72ba-4ed5-994e-efb42436617c","keywords":null,"link":"/elet/20241126_joe-biden-halaadas-pulyka-elnoki-kegyelem","timestamp":"2024. november. 26. 12:59","title":"Joe Biden utoljára kegyelmezett meg két pulykának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0731f57b-c4fa-4283-8e83-8e54885f34a1","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az angol történész-politikai elemző Angela Merkel Freiheit, azaz Szabadság című önéletrajzának megjelenése alkalmából tárgyalja a volt német kancellár ellentmondásos politikai pályáját a Die Zeitban. ","shortLead":"Az angol történész-politikai elemző Angela Merkel Freiheit, azaz Szabadság című önéletrajzának megjelenése alkalmából...","id":"20241127_die-zeit-timothy-garton-ash-angela-merkel-vlagyimir-putyin-orban-viktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0731f57b-c4fa-4283-8e83-8e54885f34a1.jpg","index":0,"item":"1559d8ea-8578-4f2e-b2d9-18ced662a7d7","keywords":null,"link":"/360/20241127_die-zeit-timothy-garton-ash-angela-merkel-vlagyimir-putyin-orban-viktor","timestamp":"2024. november. 27. 15:30","title":"Timothy Garton Ash: Putyin és Orbán rászedték Angela Merkelt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"027037b5-e02b-4c82-81d5-a78e4175589c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Egy iskolaépület miatt zajlott birtokvédelmi per, amelyet az egyház szeretett volna teljes egészében megszerezni.","shortLead":"Egy iskolaépület miatt zajlott birtokvédelmi per, amelyet az egyház szeretett volna teljes egészében megszerezni.","id":"20241127_hodmezovasarhely-reformatus-iskola-birtokvedelmi-per","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/027037b5-e02b-4c82-81d5-a78e4175589c.jpg","index":0,"item":"345638c2-f987-4315-95d2-2c3831aaaff8","keywords":null,"link":"/itthon/20241127_hodmezovasarhely-reformatus-iskola-birtokvedelmi-per","timestamp":"2024. november. 27. 14:21","title":"Zárcsere-gate: első fokon nyert a hódmezővásárhelyi önkormányzat a református egyházközséggel szemben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"746a1221-a8f3-4911-a146-18d6229ba8c5","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Jim Abrahams, a Zucker–Abrahams–Zucker-trió oszlopos tagja 80 éves volt.","shortLead":"Jim Abrahams, a Zucker–Abrahams–Zucker-trió oszlopos tagja 80 éves volt.","id":"20241127_Meghalt-Jim-Abrahams-Airplane-Csupasz-pisztoly-Top-Secret-poengyarosa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/746a1221-a8f3-4911-a146-18d6229ba8c5.jpg","index":0,"item":"44b610cb-0313-4f2e-8e7e-ee98bb47c72a","keywords":null,"link":"/kultura/20241127_Meghalt-Jim-Abrahams-Airplane-Csupasz-pisztoly-Top-Secret-poengyarosa","timestamp":"2024. november. 27. 09:34","title":"Meghalt Frank Drebin atyja, a Csupasz pisztoly, az Airplane! és a Top Secret poéngyárosa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"A férfiről előállításakor kiderült, hogy öt körözés van érvényben ellene.","shortLead":"A férfiről előállításakor kiderült, hogy öt körözés van érvényben ellene.","id":"20241127_rendorseg-autos-uldozes-m0-autout-korozes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8.jpg","index":0,"item":"c0ae4cea-a01c-4fb0-b9ff-7ba0f3adc326","keywords":null,"link":"/cegauto/20241127_rendorseg-autos-uldozes-m0-autout-korozes","timestamp":"2024. november. 27. 17:23","title":"Kiugrott mozgó autójából egy rendőrök elől menekülő férfi az M0-son","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nissan X-Trail teszt: automatikus váltóval nem kéne
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
A Nissan sokoldalú terepjárója ormótlan lett, de megőrizte elődje minden vonzerejét. A kipróbált dízelmotor automatikus váltóval rossz választás: hangos, rugalmatlan és sokat fogyaszt. Sárban dagonyázni, családot nagy távolságokra elfurikázni viszont kiváló.
Az X-Trail előző változata is meggyőzött arról, hogy a kompakt terepjárók között az egyik legjobb választás. Az új modell hosszabb lett és tágasabb, illetve minden korszerű kényelmi és biztonsági felszerelést megkapott. Egy dolog nem változott: az autó továbbra is inkább nagyméretű kombi, semmint agresszív terepes. Kívülről ez nem is derül ki, csak a forgalomban: sofőrje nem ül magasabban, mint például egy Qashqaiban. Az Árpád fejedelem útján ütött meg a felismerés, a mellettem lévő sávban haladó bajszos fickóval milliméterre pontosan egy szintben voltunk. Pedig az én kocsim legalább 4 millióval többet ért.
Terepen nem érezzük az autó alacsony mivoltát, (hó hiányában) kipróbáltam szügyig érő sárban, csak a gumik jelentettek komoly akadályt. Hiába az intelligens, kerekekre nyomatékot automatikusan átadó, All-Mode összkerék-hajtási rendszer, négyévszakos gumival csak csúszkálni lehet. Egy szekér nyomában síeltem, a nyomvályút elhagyni nem tudtam, hiába zártam a „felezőt”, a kerekek tapadásán semmi nem segített.
Nagy hasznát vehetjük az X-Trail lejtmenetvezérlőjének, amely 7 kilométer/órás sebességre fékezi le az autó és szép lassan leengedi a meredek domboldalon.
Praktikus és tetszetős a belső, sok a tároló, pohártartó, persze a műanyagokkal sem spóroltak. A nagy hidegekig nem is volt velük gond, ám amint mínusz hat fok alá csökkent a hőmérséklet, idegesítő zörgés, nyiszogás zavarta meg a vezetést. Valahonnan a kormány mögül jött, és a kocsi leadásáig nem is hallgatott el. Kesztyűtartója akkor, hogy egy félkilós fekni is kényelmesen elfért benne.
Csúszkáló bőrülései kényelmesek, hátul is nagy a hely, öt felnőtt kényelmesen elfér (az osztottan síkba dönthető hátsó üléspad támlájának a szögét több fokozatban is állíthatjuk) és még a sítúra felszereléseit sem kell otthon hagyni. Bár a léceket nem tudjuk hová rögzíteni, ugyanis drága pénzen tetőfényszórós kiegészítő virít a kocsi tetején. A lámpát nem tudtam felkapcsolni, ehhez a forgalmazó szakértő segítségét kellett kérnem. A csomagtartó hatalmas, külön öröm, hogy alapáras a duplapadlós, fiókos rendszere. Egy laptop (táskával) kényelmesen elfér a fiókban, nem kell attól félni, hogy a macskakonzervekkel együtt csapódik ide-oda, egy-egy erőteljesebb kanyarban.
A csúszós utakon kapott munkát rendesen az ESP, alaphelyzetben elsőkerék-hajtással üzemeltettem az autót, tekintettel az X-Trail fokozott étvágyára. Ugyanezzel a 150 lovas motorral hat liter körül mértem a Qashqai átlagfogyasztását. Ehhez képest a testesebb X-Trail automatikus váltóval megette a kilenc litert száz kilométerenként, a 660 kilométeres vegyes üzemben. Az automata váltót ingyen sem ajánlanám, nem hogy félmilliós felárért. Rugalmatlan, későn, vagy alig vált fel, kézzel sem lehet rendesen megregulázni.
A panorámatető az LE felszereltségi szinttől széria, de a Bluetooth-os telefonkapcsolat alapáras, akárcsak az automatikus klímaberendezés. A fűthető üléseknek külön örültünk télen.
A futómű zaja állandóan hallható, ezt csúnya és erőszakos dízel motorhang fokozza. A hatlemezes CD-rendszerhez az IT-csomag révén 3D-navigációt és tolatókamerát is csatlakoztattak, így igazi szórakoztató központot szolgáltatásait élvezhetjük. Tolatókameráját fejlettebb szoftverrel szerelték fel, mint amivel a Qashqaiban találkoztam, kiszámítja és berajzolja a tolatás pillanatnyi és várható pozícióját. A fedélzeti számítógép adatai ugyanakkor kikerültek a központi egységből, a fogyasztást és a megtett út adatait a műszerórák között kis kerek kijelzőn követhetjük.
Az X-Trail szögletessége klasszikus értékeket rejt. Minősége, terhelhetősége és praktikuma kiemeli a szabadidő-autók közül. Most egy dzseki is jár hozzá.
A Nissan kis egyterűje vidám, fiatalos, családi autó. Sok kompromisszummal, szegényes alapfelszereltséggel, kis fogyasztással és gondmentes, hosszú élettartammal.
A Nissan a felső kategóriájú limuzinok térkínálatát ötvözte a kis ferdehátúak fürgeségével és az egyterűek praktikumával, így született meg a Note, a divatos, egyedi és sokoldalú családi autó.
A Szabad Európa Intézet alapítója szerint részben jogosan haragudott rá a jobboldal a botránya után, de szerinte helyrehozhatatlan kárt nem okozott, elvégre a Fidesz 2022-ben is kétharmaddal nyert.