Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8fe99477-6bb7-4c7d-a4fa-ab54e14c3ceb","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Meta Texasban már a negyedik olyan napelemfarmmal kötött megállapodást, amely zöldenergiát szolgáltat majd a vállalatnak. Várhatóan 15-20 éven át.","shortLead":"A Meta Texasban már a negyedik olyan napelemfarmmal kötött megállapodást, amely zöldenergiát szolgáltat majd...","id":"20250523_meta-napelem-zoldenergia-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8fe99477-6bb7-4c7d-a4fa-ab54e14c3ceb.jpg","index":0,"item":"18c05817-99dc-4c4d-a477-9fde4088646d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250523_meta-napelem-zoldenergia-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. május. 23. 18:03","title":"Újabb napelemfarmokra csapott le a Meta, hogy működjön a mesterséges intelligenciája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b85938b2-9a48-4894-a4c1-2db9bcc4b163","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A kínaiak alig két éve vannak jelen komolyabban Európában. ","shortLead":"A kínaiak alig két éve vannak jelen komolyabban Európában. ","id":"20250522_BYD-tobb-autot-adott-el-Europaban-mint-a-Tesla","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b85938b2-9a48-4894-a4c1-2db9bcc4b163.jpg","index":0,"item":"8cb749fb-77ba-4c81-a1f2-9591ade92327","keywords":null,"link":"/cegauto/20250522_BYD-tobb-autot-adott-el-Europaban-mint-a-Tesla","timestamp":"2025. május. 22. 14:24","title":"Most először a BYD több villanyautót adott el Európában, mint a Tesla","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a7ccbf5-2b8a-41d2-a5d8-8612de258e34","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"gazdasag","description":"A korábbi nemzedékeknél előbb kezdik a befektetést a Z generáció tagjai, de a szakértők helyett inkább az ismerőseikben, az internetben és a közösségi médiában bíznak. Fontos számukra a fenntarthatóság, és szívesen fektetnek kriptovalutákba.","shortLead":"A korábbi nemzedékeknél előbb kezdik a befektetést a Z generáció tagjai, de a szakértők helyett inkább...","id":"20250523_kockazat-kriptovaluta-befekteto-fenntarthatosag-palyakezdo-fiatal-z-generacio-befektetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a7ccbf5-2b8a-41d2-a5d8-8612de258e34.jpg","index":0,"item":"359ba3cc-3530-4918-ab42-08aa40193586","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250523_kockazat-kriptovaluta-befekteto-fenntarthatosag-palyakezdo-fiatal-z-generacio-befektetes","timestamp":"2025. május. 23. 09:00","title":"Tőzsde és kripto, már tiniként – így fektet be a Gen Z","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4eb4be6d-4efe-4cf6-a3ad-c4e4f3787fb3","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A német cég főüzemével osztoznak majd a gyártáson.","shortLead":"A német cég főüzemével osztoznak majd a gyártáson.","id":"20250523_Reszben-elviszik-az-Audi-Q3-gyartasat-Gyorbol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4eb4be6d-4efe-4cf6-a3ad-c4e4f3787fb3.jpg","index":0,"item":"709be6a6-d0ef-4e29-94d1-137f069169f9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250523_Reszben-elviszik-az-Audi-Q3-gyartasat-Gyorbol","timestamp":"2025. május. 23. 12:52","title":"Részben elviszik az Audi Q3 gyártását Győrből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"22300b42-da56-4088-a92c-359f2029d6e1","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Folyamatos ingerek, kialvatlanság, bezárkózás – mind olyan szokások, amelyekkel felgyorsítjuk az agyunk öregedését.","shortLead":"Folyamatos ingerek, kialvatlanság, bezárkózás – mind olyan szokások, amelyekkel felgyorsítjuk az agyunk öregedését.","id":"20250522_agy-memoria-egeszseg-karos-szokasok-taplalkozas-kognitiv-funkciok-mentalis-jolet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/22300b42-da56-4088-a92c-359f2029d6e1.jpg","index":0,"item":"630fce23-ec9a-41f1-ace1-3c5df1ff3704","keywords":null,"link":"/elet/20250522_agy-memoria-egeszseg-karos-szokasok-taplalkozas-kognitiv-funkciok-mentalis-jolet","timestamp":"2025. május. 22. 05:31","title":"Hét mindennapi szokás, amivel ártunk az agyunknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b4fd5d38-3e77-44ab-8ccb-37922a270137","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A megállapodás hamarosan hatályba is léphet.","shortLead":"A megállapodás hamarosan hatályba is léphet.","id":"20250523_orosz-ukran-haboru-donald-trump-fogolycsere-megallapodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b4fd5d38-3e77-44ab-8ccb-37922a270137.jpg","index":0,"item":"34f0d002-6515-439e-9125-81e8f8ed68ed","keywords":null,"link":"/vilag/20250523_orosz-ukran-haboru-donald-trump-fogolycsere-megallapodas","timestamp":"2025. május. 23. 13:22","title":"Trump szerint nagyszabású fogolycseréről született megállapodás az oroszok és az ukránok között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b439c052-579d-4323-b252-4c614bbf187b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A K&H bank karbantartja és fejleszti informatikai rendszereit, ezért két körben, lényegében egész hétvégén leállásokra, üzemszünetre számíthatnak az ügyfelek.","shortLead":"A K&H bank karbantartja és fejleszti informatikai rendszereit, ezért két körben, lényegében egész hétvégén...","id":"20250523_kh-internetbank-mobilbank-informatikai-karbantartas-uzemszunet-majus-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b439c052-579d-4323-b252-4c614bbf187b.jpg","index":0,"item":"4370458b-1b94-4d3f-93f2-88759363d83a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250523_kh-internetbank-mobilbank-informatikai-karbantartas-uzemszunet-majus-ebx","timestamp":"2025. május. 23. 14:51","title":"Órákon belül 28 órára leáll a K&H mobilbank, és ami rögtön utána következik, az sem lesz egyszerű","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cb6df10a-04d6-47eb-91a2-a6d44d692d97","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nyílt titok, hogy a tisztán elektromos hajtású új Nissan Micra lényegében egy átbrandelt Renault 5 E-Tech.","shortLead":"Nyílt titok, hogy a tisztán elektromos hajtású új Nissan Micra lényegében egy átbrandelt Renault 5 E-Tech.","id":"20250522_itt-a-vadonatuj-nissan-micra-ami-egy-atmaszkolt-renault-5","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cb6df10a-04d6-47eb-91a2-a6d44d692d97.jpg","index":0,"item":"27ccd38d-f157-414a-92bc-fa2283523bef","keywords":null,"link":"/cegauto/20250522_itt-a-vadonatuj-nissan-micra-ami-egy-atmaszkolt-renault-5","timestamp":"2025. május. 22. 07:21","title":"Itt a vadonatúj Nissan Micra, amely egy átmaszkolt Renault 5","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A BMW X1 szemből olyan, mint egy szűkre szabott hetes, hátulról inkább az 5 GT-t láttam benne.
A gyári képek galériájának megtekintéséhez kattintson a képre.
BMW
A BMW X1 szemből olyan, mint egy szűkre szabott hetes, hátulról inkább az 5 GT-t láttam benne. Valójában a hármas kombi egy másik alternatívája, magasabb beltérrel, emelt hasmagassággal. A vezető kényelme kifogástalan, a hátsó sorban azonban szűk a hely, a hármasban komfortosabban ülünk, igaz, az egyeshez viszonyítva jobb a helyzet. A hátsó üléstámla állítható dőlésszögű, és 40:20:40 arányban lehajtható. A csomagtartó 420-ról akár 1350 literesre is bővíthető, a padlózat alatt további rakodórekesz áll rendelkezésre. Extrafelszerelésként elektromos mozgatású panoráma üvegtető is rendelhető. A könyöktartóban egy érdekes, széthajtható pohártartót találunk, amit a váltó mellett, a megfelelő foglalatba helyezve tudunk használni. Igaz, csak akkor, ha elöl egyedül utazunk, ugyanis a jobb egyben ülő kénytelen miatta nélkülözni az egyik térdét.
Galéria a hazai bemutatóról. Kattintson a képre
am
Szériafelszereltségében többek között minden üléshelyen hárompontos automata biztonsági öv, első-, oldal- és oldalsó fejlégzsákok, valamint adaptív féklámpa és nappali világítás is szerepel. A xenon-fényszórók, az adaptív kanyarvilágítás és a fényszóró-asszisztens (High-Beam Assistant) extrafelszerelésként rendelhető.
Az autó vezetése maradt BMW-s, vékonyabb a kormány, mint a hármasban, az anyagok minősége azonban meglepetéseket is tartogat. A műanyagok többsége a bajoroktól megszokott puha és minőségi, ám a válság, vagy az európai gyártás révén beszivárogtak a kopogós, igénytelen műanyagok is. A kesztyűtartó környéke és a középkonzol egyes elemei ebben a kategóriában nem megszokott hangot adnak.
am
Az xDrive intelligens összkerékhajtási rendszer mellett a BMW-nél a EfficientDynamics gazdaságosságára büszkék. Olyan fogalmakat dobálnak a marketingesek, mint: fékenergia-visszanyerés, automatikus motorleállítás és –indítás, sebességváltást segítő kijelző. A sajtóanyag szerint a BMW X1 sDrive 18d átlagos üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként 5,2 literre, szén-dioxid-kibocsátása pedig kilométerenként 136 grammra adódik. Az általunk meghajtott 204 lovas biturbó 23d fedélzeti számítógépe nyolc liter körüli átlagot mutatott, ami nem volt sok az erőltetett tempóhoz képest. Hasonló körülmények között a szintén kipróbált X6 35d 20 liter körül zabált.
A BMW X1 futómű-technikája kettős ágyazású – egyes modellekben alumínium – alsó lengőkarral szerelt, rugóstagos első-, illetve könnyűszerkezetes acél építési mód szerint készült ötkaros hátsó felfüggesztésekből, nagypontosságú irányíthatósági tulajdonságokat biztosító szervokormány-rendszerekből, nagyteljesítményű fékberendezésből áll. Ezen felül a dinamikus vonóerő-szabályzás (DTC) funkciójával kiegészített menetstabilizálót (DSC), illetve extrafelszerelésként a performance control fékezési beavatkozásokkal működő menetdinamikai rendszert is magában foglalja. Ez utóbbi lényege, hogy az összkerekes autókra jellemző túlkormányzottságot a kanyar belső ívén futó kerék fékezésével mérsékelje. Amint az első kerekek kifelé törnének, a rendszer a kanyar belső ívén gördülő hátsó kereket a DSC rendszerén keresztül célzottan fékezni kezdi. Az ennek eredményeképpen adódó vonóerő-csökkenést a motorteljesítmény egyidejű emelésével
[[ Oldaltörés (Motorok, árak és xDrive) ]]
am
A BMW X1 palettáján egy hathengeres benzinmotor és három négyhengeres dízel sorakozik. A BMW X1 xDrive28i soros hathengeres erőforrása magnézium-alumínium kombinációjaként kialakított forgattyúházzal, Valvetronic, illetve kettős-Vanos szelepvezérléssel készül, s legnagyobb teljesítménye 190 kW/258 LE (ára 13,67 millió forint).
A BMW X1 xDrive23d hajtásáról a kettős turbófeltöltővel szerelt, common-rail befecskendező rendszerrel működő, 150 kW/204 LE teljesítményű dízelmotor gondoskodik (ára 11,15 millió forint). A BMW X1 xDrive23d álló helyzetből mindössze 7,3 másodperc alatt gyorsít 100 kilométer/órás tempóra, legnagyobb sebessége pedig eléri a 205 kilométer/órát (az extraként rendelhető nagysebességű beállításokkal 223 kilométer/óra). A sajtóanyag szerint 100 kilométerenként 6,3 liter gázolajat fogyaszt, ami 167 gramm szén-dioxid-kibocsátással párosul.
A BMW X1 xDrive20d 130 kilowattos (177 LE) (alapára 10,39 millió forint), illetve a BMW X1 xDrive18d 105 kW/143 LE teljesítményű dízel (alapára 9,59 millió forint) aggregátjában ugyancsak common-rail befecskendező rendszer, illetve változó kompresszoroldali lapátgeometriával működő turbófeltöltő dolgozik. E motorok kerülnek a BMW X1 sDrive20d (alapára 9,79 millió forint), illetve a BMW X1 sDrive18d modellekbe is (alapára 8,99 millió forint). Hátsókerék-hajtásával és az EU-tesztcikluson mért 100 kilométerenként 5,2 literes átlagos üzemanyag-fogyasztásával, illetve kilométerenként 136 gramm széndioxid-kibocsátásával a BMW X1 sDrive18d gazdaságos módon kínálja a vezetés élményét.
BMW
A motor nyomatékának az első és a hátsó tengely közötti változó elosztásával a BMW xDrive állandó összkerékhajtási rendszer a jármű mozgékonyságát, illetve a műutakról letérve, terepes képességeit egyaránt hatékonyan fokozza. Az xDrive elektronikus szabályzású lamellás tengelykapcsolóval kiegészített osztómű segítségével vezeti a motor nyomatékát a mindenkori menethelyzetnek megfelelő arányban arra a tengelyre, amelyik éppen a leghatékonyabb vonóerő-átadási tulajdonságokkal rendelkezik.
Az összkerékhajtás a BMW X1 modellekben is összeköttetésben áll a dinamikus menetstabilizáló (DSC) rendszerével, valamint a központi motorszabályzással. Szenzorok érzékelik azonnal az egyes kerekek megcsúszását, a rendszer pedig a másodperc tört része alatt képes a nyomatékelosztás mértékét ennek megfelelően megváltoztatni. A reakció még az adott kerék kipörgése előtt érkezik, így a túl- és alulkormányozottságra irányuló minden folyamatnak még időben és hatékonyan elejét lehet venni. Kanyarmenetben például a nyomaték nagyobb arányban érkezik a hátsó kerekekre, fokozva az autó fordulékonyságát, s mérsékelve alulkormányozottsági hajlamát. Az optimális vonóerő-átadás érdekében a kanyarból kigyorsítva késedelem nélkül ismét az alapbeállítás áll helyre. Az xDrive nyomatékelosztásának középpontjában a bonyolultabb menethelyzetek során is az optimális menetstabilitás áll. Csupán abban az esetben kerülhet sor az egyes kerekeken alkalmazott fékezési beavatkozásokra, illetve a motornyomaték mérséklésére a dinamikus menetstabilizáló rendszerén keresztül, amennyiben a nyomatékelosztás arányának változtatása már nem bizonyul elegendőnek a jármű menetstabilitásának megőrzésére.
A BMW X1 a BMW lipcsei gyárában készül, ahol a BMW X-modellek családjának legújabb tagja a BMW 1-es sorozatának háromajtós, Coupé és Cabrio változataival együtt gördülhet le a szerelőszalagról. A high-tech üzemet – ahol egyébként a BMW 3-as Limousine gyártása is zajlik – magas fokú rugalmasság, illetve innovatív minőségbiztosítási eljárások és környezetkímélő gyártástechnológiák alkalmazása jellemzi.
Omlásában súlyos a légvár – mondta Orbán Viktor húsz évvel ezelőtt. Utolérte az omlás, és súlyosnak ígérkezik. Sarokba szorította magát, és most harap. Vélemény.