Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"cc40849c-32dd-457f-9eb1-b68ad6a510a4","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az orosz-ukrán háborúról kérte ki a véleményét, jöhet az újabb magyar békemisszió.","shortLead":"Az orosz-ukrán háborúról kérte ki a véleményét, jöhet az újabb magyar békemisszió.","id":"20241201_Trump-allitolag-tobbszor-is-telefonon-erdeklodott-Orbannal-novemberben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc40849c-32dd-457f-9eb1-b68ad6a510a4.jpg","index":0,"item":"9d50cbd2-4ec8-4907-b54c-673279d0bfad","keywords":null,"link":"/itthon/20241201_Trump-allitolag-tobbszor-is-telefonon-erdeklodott-Orbannal-novemberben","timestamp":"2024. december. 01. 10:56","title":"Trump állítólag többször is telefonon érdeklődött Orbánnál novemberben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3c0dcf90-2f95-448e-8dab-d979d0a7297c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Magyar Péter november elején robbant be a platformon.","shortLead":"Magyar Péter november elején robbant be a platformon.","id":"20241201_magyar-peter-reddit-felfuggesztes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3c0dcf90-2f95-448e-8dab-d979d0a7297c.jpg","index":0,"item":"72f1b040-7f76-468a-8989-3a5756219f76","keywords":null,"link":"/itthon/20241201_magyar-peter-reddit-felfuggesztes-ebx","timestamp":"2024. december. 01. 17:05","title":"Felfüggesztette Magyar Péter fiókját a Reddit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5a67ddbf-ac32-48ff-9947-497ef3f7b35a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A zsarolók egyetlen személynek akarják eladni a kibertámadás útján megszerzett dokumentumokat.","shortLead":"A zsarolók egyetlen személynek akarják eladni a kibertámadás útján megszerzett dokumentumokat.","id":"20241201_visszakerultek-a-netre-a-vedelmi-beszerzesi-ugynokseg-ellopott-adatai-egymillio-dollartol-lehet-licitalni-rajuk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5a67ddbf-ac32-48ff-9947-497ef3f7b35a.jpg","index":0,"item":"638b937e-fc42-40cd-9be1-f8e4ebae83dd","keywords":null,"link":"/itthon/20241201_visszakerultek-a-netre-a-vedelmi-beszerzesi-ugynokseg-ellopott-adatai-egymillio-dollartol-lehet-licitalni-rajuk","timestamp":"2024. december. 01. 11:51","title":"Visszakerültek a netre a Védelmi Beszerzési Ügynökség ellopott adatai, egymillió dollártól lehet licitálni rájuk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a224aff-ece3-4f88-ae6e-0042c4820de8","c_author":"Méltányosság Politikai Elemzőközpont","category":"360","description":"A rendszerváltás a Nyugat iránti elköteleződésével kezdődött Magyarországon, a jobboldal azonban eltérítette az országot az eredeti iránytól, a baloldal pedig ugyanott ragadt. Novák Zoltán vitairata a nyugatos magyar politikáról a<a href=\"https://meltanyossag.hu/a-magyar-politika-negy-kihivasa-konferencia/\"> Méltányosság Politikai Elemzőközpont konferenciáján</a>.","shortLead":"A rendszerváltás a Nyugat iránti elköteleződésével kezdődött Magyarországon, a jobboldal azonban eltérítette...","id":"20241201_A-nyugatos-magyar-politika-kudarcai-es-eselyei-velemeny-meltanyossag-politikai-elemzokozpont","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a224aff-ece3-4f88-ae6e-0042c4820de8.jpg","index":0,"item":"19f6e7f0-b01a-400c-9776-e6a2529cf257","keywords":null,"link":"/360/20241201_A-nyugatos-magyar-politika-kudarcai-es-eselyei-velemeny-meltanyossag-politikai-elemzokozpont","timestamp":"2024. december. 01. 12:00","title":"A nyugatos magyar politika kudarcai és esélyei","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f540d71c-35cd-4c17-b9a9-9d4dfabac78a","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"A csoport rangadóján egyetlen alkalommal vezettek a svédek, tizenkét gólos is volt a magyar előny, 32-25 lett a vége.","shortLead":"A csoport rangadóján egyetlen alkalommal vezettek a svédek, tizenkét gólos is volt a magyar előny, 32-25 lett a vége.","id":"20241130_kezilabda-europa-bajnoksag-magyar-valogatott-svedorszag-csoportmeccs-debrecen-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f540d71c-35cd-4c17-b9a9-9d4dfabac78a.jpg","index":0,"item":"a5a5db5f-876f-4737-b985-6473a59df320","keywords":null,"link":"/sport/20241130_kezilabda-europa-bajnoksag-magyar-valogatott-svedorszag-csoportmeccs-debrecen-ebx","timestamp":"2024. november. 30. 19:40","title":"Kézilabda-Eb: Kiütéses győzelemmel vágtak vissza a magyarok a svédeknek az olimpiai vereségért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db379aa9-d571-4203-89cc-3f1c05ddbbde","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Továbbra sem járnak jó idők azokra az oroszokra, akiknek megjegyzésük van a Putyin-rendszerre vagy a „különleges katonai műveletre”. Legyen bár balett-táncos vagy különleges ételeket készítő séf az illető. A humoristák fölteszik a kézenfekvő kérdést is: miért nem laknak az oligarchák földszinten? Végül maga KGBéla, az orosz ügynököknek szivárogtató magyar expolitikus is előkerül, aki mond valami fölöttébb érdekeset. ","shortLead":"Továbbra sem járnak jó idők azokra az oroszokra, akiknek megjegyzésük van a Putyin-rendszerre vagy...","id":"20241130_duma-aktual-oroszorszag-ablakok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db379aa9-d571-4203-89cc-3f1c05ddbbde.jpg","index":0,"item":"5f1c9e83-95be-4f8e-acd7-8d949a6011a2","keywords":null,"link":"/360/20241130_duma-aktual-oroszorszag-ablakok","timestamp":"2024. november. 30. 19:30","title":"Egyablakos rendszer – a magasból kizuhanó oroszokról a Duma Aktuálban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e78726b5-4ec9-480a-890d-758fcf1fc90e","c_author":"Üdülés Ausztriában","category":"brandchannel","description":"Murau hét síterepe minden korosztálynak és tudásszintnek izgalmas sportélményeket nyújt, a méltán híres hegyi túráktól kezdve a snowtubingig. Az osztrák régióban a történelmi látványosságok és a különleges sörkultúra teszik még felejthetetlenebbé az itt töltött időt: ez a téli mesevilág nemcsak megmozgat, a lelket is felüdíti.","shortLead":"Murau hét síterepe minden korosztálynak és tudásszintnek izgalmas sportélményeket nyújt, a méltán híres hegyi túráktól...","id":"20241105_feelaustria-Van-ahol-komornyik-hozza-utanunk-a-proseccot-sieles-kozben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e78726b5-4ec9-480a-890d-758fcf1fc90e.jpg","index":0,"item":"abdc723a-6b25-44ae-8e44-1ef1e4234956","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241105_feelaustria-Van-ahol-komornyik-hozza-utanunk-a-proseccot-sieles-kozben","timestamp":"2024. december. 01. 16:30","title":"Van, ahol komornyik hozza utánunk a proseccót síelés közben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Üdülés Ausztriában","c_partnerlogo":"70c878ef-b3d1-46f9-bb8b-a23cffee679c","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"c1f5a23b-30bd-4f4c-b60d-998a9f18830d","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Az európai autóipar nyomás alatt áll. Németországban például a Volkswagen több gyár bezárását tervezi.","shortLead":"Az európai autóipar nyomás alatt áll. Németországban például a Volkswagen több gyár bezárását tervezi.","id":"20241202_nemet-autoiparnak-termelekenyebbe-kell-valnia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c1f5a23b-30bd-4f4c-b60d-998a9f18830d.jpg","index":0,"item":"0a2bae85-0b05-487d-a943-d70204323886","keywords":null,"link":"/cegauto/20241202_nemet-autoiparnak-termelekenyebbe-kell-valnia","timestamp":"2024. december. 02. 08:09","title":"Szakértők: a német autóiparnak termelékenyebbé kell válnia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A BMW X1 szemből olyan, mint egy szűkre szabott hetes, hátulról inkább az 5 GT-t láttam benne.
A gyári képek galériájának megtekintéséhez kattintson a képre.
BMW
A BMW X1 szemből olyan, mint egy szűkre szabott hetes, hátulról inkább az 5 GT-t láttam benne. Valójában a hármas kombi egy másik alternatívája, magasabb beltérrel, emelt hasmagassággal. A vezető kényelme kifogástalan, a hátsó sorban azonban szűk a hely, a hármasban komfortosabban ülünk, igaz, az egyeshez viszonyítva jobb a helyzet. A hátsó üléstámla állítható dőlésszögű, és 40:20:40 arányban lehajtható. A csomagtartó 420-ról akár 1350 literesre is bővíthető, a padlózat alatt további rakodórekesz áll rendelkezésre. Extrafelszerelésként elektromos mozgatású panoráma üvegtető is rendelhető. A könyöktartóban egy érdekes, széthajtható pohártartót találunk, amit a váltó mellett, a megfelelő foglalatba helyezve tudunk használni. Igaz, csak akkor, ha elöl egyedül utazunk, ugyanis a jobb egyben ülő kénytelen miatta nélkülözni az egyik térdét.
Galéria a hazai bemutatóról. Kattintson a képre
am
Szériafelszereltségében többek között minden üléshelyen hárompontos automata biztonsági öv, első-, oldal- és oldalsó fejlégzsákok, valamint adaptív féklámpa és nappali világítás is szerepel. A xenon-fényszórók, az adaptív kanyarvilágítás és a fényszóró-asszisztens (High-Beam Assistant) extrafelszerelésként rendelhető.
Az autó vezetése maradt BMW-s, vékonyabb a kormány, mint a hármasban, az anyagok minősége azonban meglepetéseket is tartogat. A műanyagok többsége a bajoroktól megszokott puha és minőségi, ám a válság, vagy az európai gyártás révén beszivárogtak a kopogós, igénytelen műanyagok is. A kesztyűtartó környéke és a középkonzol egyes elemei ebben a kategóriában nem megszokott hangot adnak.
am
Az xDrive intelligens összkerékhajtási rendszer mellett a BMW-nél a EfficientDynamics gazdaságosságára büszkék. Olyan fogalmakat dobálnak a marketingesek, mint: fékenergia-visszanyerés, automatikus motorleállítás és –indítás, sebességváltást segítő kijelző. A sajtóanyag szerint a BMW X1 sDrive 18d átlagos üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként 5,2 literre, szén-dioxid-kibocsátása pedig kilométerenként 136 grammra adódik. Az általunk meghajtott 204 lovas biturbó 23d fedélzeti számítógépe nyolc liter körüli átlagot mutatott, ami nem volt sok az erőltetett tempóhoz képest. Hasonló körülmények között a szintén kipróbált X6 35d 20 liter körül zabált.
A BMW X1 futómű-technikája kettős ágyazású – egyes modellekben alumínium – alsó lengőkarral szerelt, rugóstagos első-, illetve könnyűszerkezetes acél építési mód szerint készült ötkaros hátsó felfüggesztésekből, nagypontosságú irányíthatósági tulajdonságokat biztosító szervokormány-rendszerekből, nagyteljesítményű fékberendezésből áll. Ezen felül a dinamikus vonóerő-szabályzás (DTC) funkciójával kiegészített menetstabilizálót (DSC), illetve extrafelszerelésként a performance control fékezési beavatkozásokkal működő menetdinamikai rendszert is magában foglalja. Ez utóbbi lényege, hogy az összkerekes autókra jellemző túlkormányzottságot a kanyar belső ívén futó kerék fékezésével mérsékelje. Amint az első kerekek kifelé törnének, a rendszer a kanyar belső ívén gördülő hátsó kereket a DSC rendszerén keresztül célzottan fékezni kezdi. Az ennek eredményeképpen adódó vonóerő-csökkenést a motorteljesítmény egyidejű emelésével
[[ Oldaltörés (Motorok, árak és xDrive) ]]
am
A BMW X1 palettáján egy hathengeres benzinmotor és három négyhengeres dízel sorakozik. A BMW X1 xDrive28i soros hathengeres erőforrása magnézium-alumínium kombinációjaként kialakított forgattyúházzal, Valvetronic, illetve kettős-Vanos szelepvezérléssel készül, s legnagyobb teljesítménye 190 kW/258 LE (ára 13,67 millió forint).
A BMW X1 xDrive23d hajtásáról a kettős turbófeltöltővel szerelt, common-rail befecskendező rendszerrel működő, 150 kW/204 LE teljesítményű dízelmotor gondoskodik (ára 11,15 millió forint). A BMW X1 xDrive23d álló helyzetből mindössze 7,3 másodperc alatt gyorsít 100 kilométer/órás tempóra, legnagyobb sebessége pedig eléri a 205 kilométer/órát (az extraként rendelhető nagysebességű beállításokkal 223 kilométer/óra). A sajtóanyag szerint 100 kilométerenként 6,3 liter gázolajat fogyaszt, ami 167 gramm szén-dioxid-kibocsátással párosul.
A BMW X1 xDrive20d 130 kilowattos (177 LE) (alapára 10,39 millió forint), illetve a BMW X1 xDrive18d 105 kW/143 LE teljesítményű dízel (alapára 9,59 millió forint) aggregátjában ugyancsak common-rail befecskendező rendszer, illetve változó kompresszoroldali lapátgeometriával működő turbófeltöltő dolgozik. E motorok kerülnek a BMW X1 sDrive20d (alapára 9,79 millió forint), illetve a BMW X1 sDrive18d modellekbe is (alapára 8,99 millió forint). Hátsókerék-hajtásával és az EU-tesztcikluson mért 100 kilométerenként 5,2 literes átlagos üzemanyag-fogyasztásával, illetve kilométerenként 136 gramm széndioxid-kibocsátásával a BMW X1 sDrive18d gazdaságos módon kínálja a vezetés élményét.
BMW
A motor nyomatékának az első és a hátsó tengely közötti változó elosztásával a BMW xDrive állandó összkerékhajtási rendszer a jármű mozgékonyságát, illetve a műutakról letérve, terepes képességeit egyaránt hatékonyan fokozza. Az xDrive elektronikus szabályzású lamellás tengelykapcsolóval kiegészített osztómű segítségével vezeti a motor nyomatékát a mindenkori menethelyzetnek megfelelő arányban arra a tengelyre, amelyik éppen a leghatékonyabb vonóerő-átadási tulajdonságokkal rendelkezik.
Az összkerékhajtás a BMW X1 modellekben is összeköttetésben áll a dinamikus menetstabilizáló (DSC) rendszerével, valamint a központi motorszabályzással. Szenzorok érzékelik azonnal az egyes kerekek megcsúszását, a rendszer pedig a másodperc tört része alatt képes a nyomatékelosztás mértékét ennek megfelelően megváltoztatni. A reakció még az adott kerék kipörgése előtt érkezik, így a túl- és alulkormányozottságra irányuló minden folyamatnak még időben és hatékonyan elejét lehet venni. Kanyarmenetben például a nyomaték nagyobb arányban érkezik a hátsó kerekekre, fokozva az autó fordulékonyságát, s mérsékelve alulkormányozottsági hajlamát. Az optimális vonóerő-átadás érdekében a kanyarból kigyorsítva késedelem nélkül ismét az alapbeállítás áll helyre. Az xDrive nyomatékelosztásának középpontjában a bonyolultabb menethelyzetek során is az optimális menetstabilitás áll. Csupán abban az esetben kerülhet sor az egyes kerekeken alkalmazott fékezési beavatkozásokra, illetve a motornyomaték mérséklésére a dinamikus menetstabilizáló rendszerén keresztül, amennyiben a nyomatékelosztás arányának változtatása már nem bizonyul elegendőnek a jármű menetstabilitásának megőrzésére.
A BMW X1 a BMW lipcsei gyárában készül, ahol a BMW X-modellek családjának legújabb tagja a BMW 1-es sorozatának háromajtós, Coupé és Cabrio változataival együtt gördülhet le a szerelőszalagról. A high-tech üzemet – ahol egyébként a BMW 3-as Limousine gyártása is zajlik – magas fokú rugalmasság, illetve innovatív minőségbiztosítási eljárások és környezetkímélő gyártástechnológiák alkalmazása jellemzi.