Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"07eb4238-4607-45e2-bb08-f1e4fe359d65","c_author":"Lőrincz Tamás","category":"itthon","description":"A Magyar Honvédség repülőgépével érkezett a párizsi olimpiára Sulyok Tamás köztársasági elnök – értesült a HVG. A szállodáért – hiába töltött ott az államfő 18 éjszaka helyett csak három napot – több mint 228 millió forintot kellett fizetni, mert már nem lehetett módosítani az elődje, Novák Katalin hivatali idejében történt foglalást. A Sándor-palota arra nem tudott válaszolni, hogy lakott-e valaki a szobákban abban az időszakban, amikor Sulyok Tamás már elutazott Franciaországból. ","shortLead":"A Magyar Honvédség repülőgépével érkezett a párizsi olimpiára Sulyok Tamás köztársasági elnök – értesült a HVG. A...","id":"20250120_Sulyok-Tamas-hivatala-parizis-olimpia-szallas-hotelszobak-hasznalata-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07eb4238-4607-45e2-bb08-f1e4fe359d65.jpg","index":0,"item":"66393bc7-c4aa-4066-8a8c-b1b4fa8a5afc","keywords":null,"link":"/itthon/20250120_Sulyok-Tamas-hivatala-parizis-olimpia-szallas-hotelszobak-hasznalata-ebx","timestamp":"2025. január. 20. 06:15","title":"Sulyok Tamás hivatala nem tudja, használta-e valaki a Párizsban lefoglalt szobákat, amikor az elnök már nem volt a városban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"21a9d64e-fe3a-4317-92e4-21101c77e287","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egy másik F40-törésnél is a szerelő csapta oda a kocsit. ","shortLead":"Egy másik F40-törésnél is a szerelő csapta oda a kocsit. ","id":"20250121_Osszetorte-egy-szerelo-Lando-Norris-Ferrari-F40-eset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21a9d64e-fe3a-4317-92e4-21101c77e287.jpg","index":0,"item":"14c8f4ea-84b6-4f1d-86e4-343810c17f00","keywords":null,"link":"/cegauto/20250121_Osszetorte-egy-szerelo-Lando-Norris-Ferrari-F40-eset","timestamp":"2025. január. 21. 07:55","title":"Összetörte egy szerelő Lando Norris Ferrari F40-esét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f7bb508a-8442-4cb2-9bec-014600782264","c_author":"HVG","category":"360","description":"Diplomáciai viharokat is kavartak Habsburg Ottó úti okmányai. A történtek szövevényes hátterét tárta fel a Századokban megjelent tanulmányában Fejérdy Gergely, a Habsburg Ottó Alapítvány tudományos igazgatóhelyettese. ","shortLead":"Diplomáciai viharokat is kavartak Habsburg Ottó úti okmányai. A történtek szövevényes hátterét tárta fel a Századokban...","id":"20250120_Fejerdy-Gergely-Habsburg-Otto-utlevelugyei-1919-1949","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f7bb508a-8442-4cb2-9bec-014600782264.jpg","index":0,"item":"7291eb55-a916-4f56-8210-e1d0872c5d92","keywords":null,"link":"/360/20250120_Fejerdy-Gergely-Habsburg-Otto-utlevelugyei-1919-1949","timestamp":"2025. január. 20. 18:30","title":"Egy trón és állampolgárság nélküli trónörökös utazásai: így szerzett útleveleket Habsburg Ottó a két világháború között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b6ddc578-4743-4758-9085-73ecc2ded443","c_author":"V.É.","category":"360","description":"De még mennyire! Igaz, a Y.M.C.A. néhány év leforgása alatt – Donald Trump felejthetetlen táncmozdulatainak is köszönhetően – kőkemény MAGA-himnusz lett. Miután jól fizet, hogy az elnök túszul ejtette a dalt, ma már a Village People sem bánja, sőt a beiktatás napján még fel is fog lépni az együttes. ","shortLead":"De még mennyire! Igaz, a Y.M.C.A. néhány év leforgása alatt – Donald Trump felejthetetlen táncmozdulatainak is...","id":"20250120_donald-trump-beiktatas-village-people-ymca-meleg-kultura-maga","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b6ddc578-4743-4758-9085-73ecc2ded443.jpg","index":0,"item":"03359308-06ca-49ee-a691-7d0c26648c83","keywords":null,"link":"/360/20250120_donald-trump-beiktatas-village-people-ymca-meleg-kultura-maga","timestamp":"2025. január. 20. 09:34","title":"Donald Trump tényleg egy meleghimnusz zenéjére fogja ünnepeltetni magát?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"197d5675-f5e3-4d22-8eaa-912f443cddd8","c_author":"Gyenis Ágnes","category":"360","description":"Egészséges versenypiac nélkül nincs egészséges megtakarítási struktúra – ad magyarázatot Karagich István, a Blochamps Capital tanácsadó cég tulajdonosa arra, miért a leggazdagabb egy százalék gyarapszik a leggyorsabban, miközben egyre kevesebbeknek van érdemi megtakarításuk. Interjú.","shortLead":"Egészséges versenypiac nélkül nincs egészséges megtakarítási struktúra – ad magyarázatot Karagich István, a Blochamps...","id":"20250121_hgv-karagich-istvan-blochamps-capital-vagyonkoncentracio-privatbank-","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/197d5675-f5e3-4d22-8eaa-912f443cddd8.jpg","index":0,"item":"42dae7d6-09ca-4f0b-9859-77a182fe11cc","keywords":null,"link":"/360/20250121_hgv-karagich-istvan-blochamps-capital-vagyonkoncentracio-privatbank-","timestamp":"2025. január. 21. 10:00","title":"„Simicska óta nem az ideológia, hanem a parancsuralom és a puszta anyagi érdek köti össze a kivételezetteket”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e50a3c03-0e89-48d5-bc97-daeb151e6090","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"De milyen őrületnek?","shortLead":"De milyen őrületnek?","id":"20250121_Szijjarto-Peter-szerint-Trump-elso-rendeletei-vilagossa-teszik-hogy-vege-egy-bizonyos-oruletnek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e50a3c03-0e89-48d5-bc97-daeb151e6090.jpg","index":0,"item":"eab46374-929f-461f-9921-03e5191c5bb8","keywords":null,"link":"/itthon/20250121_Szijjarto-Peter-szerint-Trump-elso-rendeletei-vilagossa-teszik-hogy-vege-egy-bizonyos-oruletnek","timestamp":"2025. január. 21. 12:05","title":"Szijjártó Péter is reagált Trump bejelentéseire: vége az őrületnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f4e7e6cc-efbe-45e0-920d-26f9fd40f3a4","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Legalább öt és fél órányi késést szedtek össze a vonatok egyetlen délelőtt alatt.","shortLead":"Legalább öt és fél órányi késést szedtek össze a vonatok egyetlen délelőtt alatt.","id":"20250120_MAV-hetfo-reggel-kesesek-jarmuhiba-szarvas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f4e7e6cc-efbe-45e0-920d-26f9fd40f3a4.jpg","index":0,"item":"1892a1e6-5d0c-4b93-ad42-09ffd3b8ccdf","keywords":null,"link":"/itthon/20250120_MAV-hetfo-reggel-kesesek-jarmuhiba-szarvas","timestamp":"2025. január. 20. 13:12","title":"Nehezen indult a hétfő reggele? Fogadjunk, hogy a MÁV-nak rosszabb volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dd494c11-f563-4dcd-8640-ea2007cc1ed8","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Technikailag képesek lehetnek az automaták kezelni a befőttesüvegeket, de ha úgy is döntenének, hogy ezeket is visszaválthatóvá teszik, még egy nagy vizsgálatot végig kellene csinálni.","shortLead":"Technikailag képesek lehetnek az automaták kezelni a befőttesüvegeket, de ha úgy is döntenének, hogy ezeket is...","id":"20250120_Mohu-befottesuveg-visszavaltos-uveg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dd494c11-f563-4dcd-8640-ea2007cc1ed8.jpg","index":0,"item":"ef89a298-e8cb-4fa8-938a-f2125b121d95","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250120_Mohu-befottesuveg-visszavaltos-uveg","timestamp":"2025. január. 20. 09:55","title":"Vizsgálja a Mohu, hogy a befőttesüveg is visszaváltós legyen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Március 28-án a Zhejiang Geely Holding és a Ford aláírta a Volvo Car tulajdonjogát érintő részvényvásárlási szerződést. A Volvo svéd márka marad, és folytatja az üzleti és terméktervek sikeres fejlesztését. A felvásárlás biztosítja a Volvo nyereséges növekedését, és remek lehetőség a Volvo terjeszkedésére a fontos kínai piacon és a világ más részein.
Március 28-án a Zhejiang Geely Holding Group Co. Ltd. és a Ford Motor Company aláírta a Volvo Car Corporation tulajdonjogát érintő részvényvásárlási szerződést. A tranzakció várhatóan 2010 harmadik negyedévében fejeződik be tekintettel arra, hogy a szerződés aláírását követően még a versenyhatóságoknak is jóvá kell hagyniuk az ügyletet. A folyamat lezárásáig a Volvo Cars a Ford Motor Company tulajdonában marad.
A megállapodás részletei: • A Volvo termékkínálata megmarad, és a termelés a meglévő európai létesítményekben folyik tovább, miközben a Geely megfontolja a kínai összeszerelés folyamatos bevezetésének lehetőségeit a kínai és egyéb fejlődő piacokra. • A tranzakciós folyamat befejeztével a Volvo Cars külön vállalat lesz saját vezetőséggel a svédországi Göteborgban. A vezetőség feladata lesz, hogy fenntartsa a Volvo Cars vezető szerepét a biztonság és a tiszta, környezetbarát technológiák terén, és hogy bővítse a vállalatot mint világszerte vezető, több mint 100 piacon jelen lévő prémiumkategóriás márkát. • A Volvo a kínai holdingon belül független vállalatként tartja fenn a márka erősségét, és hű marad alapvető értékeihez: a biztonsághoz, a minőséghez, a környezettudatossághoz és a modern skandináv tervezéshez. • A Volvo továbbra is a prémiumpiacra fejleszti modelljeit. • A kínai erős növekedési potenciállal a Volvo célja, hogy a következő években növelje részesedését és az eladott gépkocsik számát Kínában. Kínában már most is jelentős a márka jelenléte, 2009-ben az ötödik, 2010 márciusában pedig már a Volvo harmadik legnagyobb piacának bizonyult az ázsiai ország. Kínában a prémium autók eladása az előrejelzések szerint 2010-2015 között 72 százalékkal fog növekedni. Ezen belül is a legnagyobb növekedés a CD és a D szegmensekben várható, melyek közül 94 százalék a szedánok aránya (S60/S80). • A Volvo és a Geely külön márkastratégiát tart fenn, és más-más szegmensben tevékenykedik • A jelenlegi partnerkapcsolatok, illetve a Volvo beszállítókkal kötött szerződései és közös platformok használatáról szóló megállapodásai tovább folytatódnak, többek között a Ford vállalattal. • A Geely együttműködik a Volvóval a know-how és a hatékonyságnövelési módszerek megosztásán • A Geely támogatja a Volvót az alacsonyabb költségű országokból végzett beszerzések ütemtervének megvalósítása során. • A Geely nem tervez jelentős átszervezést a Volvónál.
Mintha Öland szigetén sétálnék a sűrű, magas fűben, a háttérben lágyan füstölő kis kémény, tenger- és tehénszag, susogó, alacsony fák. Tücskök zenélnek a fényes éjszakában. Így tudnám leírni a Volvo V70-est.
Szép. Biztonságos. Svéd. Luxus. Volvo. Akinek ez elég, nem fogja megbánni, hogy az S80-ast választotta. Még akkor sem, ha az öthengeres dízelmotor lomha és hangos.
Két éve már teszteltük a Volvo nagy limuzinját, akkor a 185 lovas D5 dízelmotorral szerelt svéd nem nyerte el a tetszésünket hangos motorja miatt. Az új D5 20 lóerővel izmosabb, hangja szebben, ércesebben, férfiasabban szól, összkerékhajtását és intelligens életvédelmi megoldásait tapasztalva józan választás lehet a német versenytársakkal szemben.
Az automata váltók köztudottan többet fogyasztanak, drágábbak és jóval kényelmesebbek, mint manuális társaik. A duplakuplungos automaták 8-10 százalékkal kevesebbel is beérik. Így nem szennyezik annyira a környezetet. Megnéztük a Volvo új Powershift váltója hogyan muzsikál a legkisebb kombiban.
Régi arccal vehettem birtokba a legkisebb Volvót, így nem tudtam beleszeretni, igaz, ki sem szerettem az egyhetes próba során belőle. Metroszexuálisok, szinglik, státuszukat fitogtatók, fiatal, jómódú párok ideális autója, azoké, akik szerelemben élnek, és első vágyra vásárolnak.
A legkisebb négyajtós Volvo finom, izgalmas autó. Üzleti és családi célokra egyaránt alkalmas. Bioetanollal működő motorja lendületes autózást tesz lehetővé, olcsón üzemeltethető és nagyon környezetbarát, bár nem túl humánus. A Flexifuel változat felára hamar megtérül.
A Volvo kombija márt járt a szerkesztőségünkben, de akkor a harmatgyenge egyhatost tettük próbára, amely csalódás volt, viszont tökéletesen képviselte a Volvo legújabb fejlesztéseit, arculatát, hamisítatlan életérzését. Az öthengeres turbódízellel és automatikus váltóval szerelt V50-es izgalmas sportkombi.
A V70-esbe könnyű volt beleszeretni, az XC70-estől nehéz volt elszakadni. Egy ilyen kocsival a világot szívesen körbeautóznám, akár széltében, akár hosszában. Hangos, néha lomha, drága - és mégis.