szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Március 28-án a Zhejiang Geely Holding és a Ford aláírta a Volvo Car tulajdonjogát érintő részvényvásárlási szerződést. A Volvo svéd márka marad, és folytatja az üzleti és terméktervek sikeres fejlesztését. A felvásárlás biztosítja a Volvo nyereséges növekedését, és remek lehetőség a Volvo terjeszkedésére a fontos kínai piacon és a világ más részein.

Március 28-án a Zhejiang Geely Holding Group Co. Ltd. és a Ford Motor Company aláírta a Volvo Car Corporation tulajdonjogát érintő részvényvásárlási szerződést. A tranzakció várhatóan 2010 harmadik negyedévében fejeződik be tekintettel arra, hogy a szerződés aláírását követően még a versenyhatóságoknak is jóvá kell hagyniuk az ügyletet. A folyamat lezárásáig a Volvo Cars a Ford Motor Company tulajdonában marad.

A megállapodás részletei:
• A Volvo termékkínálata megmarad, és a termelés a meglévő európai létesítményekben folyik tovább, miközben a Geely megfontolja a kínai összeszerelés folyamatos bevezetésének lehetőségeit a kínai és egyéb fejlődő piacokra.
• A tranzakciós folyamat befejeztével a Volvo Cars külön vállalat lesz saját vezetőséggel a svédországi Göteborgban. A vezetőség feladata lesz, hogy fenntartsa a Volvo Cars vezető szerepét a biztonság és a tiszta, környezetbarát technológiák terén, és hogy bővítse a vállalatot mint világszerte vezető, több mint 100 piacon jelen lévő prémiumkategóriás márkát.
• A Volvo a kínai holdingon belül független vállalatként tartja fenn a márka erősségét, és hű marad alapvető értékeihez: a biztonsághoz, a minőséghez, a környezettudatossághoz és a modern skandináv tervezéshez.
• A Volvo továbbra is a prémiumpiacra fejleszti modelljeit.
• A kínai erős növekedési potenciállal a Volvo célja, hogy a következő években növelje részesedését és az eladott gépkocsik számát Kínában. Kínában már most is jelentős a márka jelenléte, 2009-ben az ötödik, 2010 márciusában pedig már a Volvo harmadik legnagyobb piacának bizonyult az ázsiai ország. Kínában a prémium autók eladása az előrejelzések szerint 2010-2015 között 72 százalékkal fog növekedni. Ezen belül is a legnagyobb növekedés a CD és a D szegmensekben várható, melyek közül 94 százalék a szedánok aránya (S60/S80).
• A Volvo és a Geely külön márkastratégiát tart fenn, és más-más szegmensben tevékenykedik
• A jelenlegi partnerkapcsolatok, illetve a Volvo beszállítókkal kötött szerződései és közös platformok használatáról szóló megállapodásai tovább folytatódnak, többek között a Ford vállalattal.
• A Geely együttműködik a Volvóval a know-how és a hatékonyságnövelési módszerek megosztásán
• A Geely támogatja a Volvót az alacsonyabb költségű országokból végzett beszerzések ütemtervének megvalósítása során.
• A Geely nem tervez jelentős átszervezést a Volvónál.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Tetszett ez a Volvo - lehet, hogy öregszem?

Mintha Öland szigetén sétálnék a sűrű, magas fűben, a háttérben lágyan füstölő kis kémény, tenger- és tehénszag, susogó, alacsony fák. Tücskök zenélnek a fényes éjszakában. Így tudnám leírni a Volvo V70-est.

automenedzser.hu Autó

Volvo-teszt: az érzékek limuzinja

Szép. Biztonságos. Svéd. Luxus. Volvo. Akinek ez elég, nem fogja megbánni, hogy az S80-ast választotta. Még akkor sem, ha az öthengeres dízelmotor lomha és hangos.

hvg.hu Autó

Volvo S80 teszt: ezüst őrangyal

Két éve már teszteltük a Volvo nagy limuzinját, akkor a 185 lovas D5 dízelmotorral szerelt svéd nem nyerte el a tetszésünket hangos motorja miatt. Az új D5 20 lóerővel izmosabb, hangja szebben, ércesebben, férfiasabban szól, összkerékhajtását és intelligens életvédelmi megoldásait tapasztalva józan választás lehet a német versenytársakkal szemben.

hvg.hu Autó

V50-teszt: váltóban erősített a Volvo

Az automata váltók köztudottan többet fogyasztanak, drágábbak és jóval kényelmesebbek, mint manuális társaik. A duplakuplungos automaták 8-10 százalékkal kevesebbel is beérik. Így nem szennyezik annyira a környezetet. Megnéztük a Volvo új Powershift váltója hogyan muzsikál a legkisebb kombiban.

hvg.hu Autó

Volvo C30 teszt: vámpírdiéta

Régi arccal vehettem birtokba a legkisebb Volvót, így nem tudtam beleszeretni, igaz, ki sem szerettem az egyhetes próba során belőle. Metroszexuálisok, szinglik, státuszukat fitogtatók, fiatal, jómódú párok ideális autója, azoké, akik szerelemben élnek, és első vágyra vásárolnak.

hvg.hu Autó

Teszt: a Volvo szereti az alkoholt

A legkisebb négyajtós Volvo finom, izgalmas autó. Üzleti és családi célokra egyaránt alkalmas. Bioetanollal működő motorja lendületes autózást tesz lehetővé, olcsón üzemeltethető és nagyon környezetbarát, bár nem túl humánus. A Flexifuel változat felára hamar megtérül.

automenedzser.hu Autó

Volvo V50 teszt: családi biznisz

A Volvo kombija márt járt a szerkesztőségünkben, de akkor a harmatgyenge egyhatost tettük próbára, amely csalódás volt, viszont tökéletesen képviselte a Volvo legújabb fejlesztéseit, arculatát, hamisítatlan életérzését. Az öthengeres turbódízellel és automatikus váltóval szerelt V50-es izgalmas sportkombi.

hvg.hu Autó

Volvo XC70: elviszi a kékszalagot

A V70-esbe könnyű volt beleszeretni, az XC70-estől nehéz volt elszakadni. Egy ilyen kocsival a világot szívesen körbeautóznám, akár széltében, akár hosszában. Hangos, néha lomha, drága - és mégis.