szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A válság és az azt követő recesszió a legtöbb területen az addig megszokott szabályok átírására kényszerítette a gazdasági élet szereplőit. Nincs ez másképp az autólízinggel foglalkozó társaságoknál sem. Pár éven belül a használtautó-kínálat várható visszaesésével kell számolniuk, amit figyelembe kell venniük a maradványérték meghatározásakor. Ez pedig a most megkötött és 3-4 év múlva lejáró lízingszerződések díjainak kulcsfontosságú eleme – hívják fel a figyelmet szakértók.

A gazdasági válság egyik legnagyobb kárvallottja az autóipar volt. 2009-ben mintegy 60 százalékkal esett vissza az új autók értékesítése Magyarországon. 2010-re sem várhatóak jobb eredmények, és optimista előrejelzések szerint is leghamarabb 2013-ra érhetik el az autóeladások a válság előtti szintet, az évi körülbelül 120 000 értékesített gépjárművet. Ezzel egyidejűleg a hitelhez jutás feltételeinek szigorodása a használt autók irányába mozdította el a keresletet.

„A havidíjak meghatározásakor nagy jelentősége van annak, hogy a futamidő végére milyen maradványértéket határozunk meg. Ez az az összeg, amelyért – a futamidőtől függően 3-4 év múlva – várhatóan értékesíthető a gépjármű. Egyfajta ökölszabályként elmondható, minél magasabb a maradványérték, annál alacsonyabb lehet a lízing havidíja, és fordítva, alacsonyabb maradványértékhez magasabb havidíj társul. A gépjármű-értékesítés jelenlegi, alacsony szintje miatt könnyen előfordulhat, hogy 2-3 év múlva nagyobb lesz a kereslet a használt autók iránt, mint amit a piac ki tud szolgálni. Ez várhatóan felfelé mozdítja a használt autók árait. Ezt a változást a lízingcégek sem hagyhatják figyelmen kívül, amikor ma lízingdíjakat állapítanak meg. Értékesítés-ösztönző eszközként a gyártók gyakran vállalják a garancia meghosszabbítását, ami további havidíjcsökkentő tényező lehet a lízingkonstrukciókban” – mondja Zs. Nagy István, a KBC Autolease üzletág igazgatója.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Kgfb: Alkotmánybírósághoz fordulnak a biztosítók

Áprilistól a biztosítónak műszaki vizsgálatra kell küldenie a károsult járművet, amennyiben a tulajdonos nem kívánja azt megjavíttatni; a kgfb-törvény kiegészítése nemcsak nehezítést jelent, hanem jelentős anyagi terhet is róhat a balesetet szenvedett autósokra, ezért a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) az Alkotmánybírósághoz fordult, kérve a vitatott rendelkezés megsemmisítését.

Autó

Drága a benzin, korlátozzák a cégautó-használatot

Hétről hétre újabb csúcsokat döntenek meg az üzemanyagárak. A magánszemélyek kevesebb autózással, határ menti üzemanyag beszerzéssel, az áremelkedések előtti feltankolással igyekeznek a helyzeten könnyíteni. A magas dízelolaj- és benzinár azonban a vállalkozásokat is komolyan érinti.

Autó

Feleannyi autót vettünk, mint tavaly

Átlagosan feleannyi új gépjárművet helyeztek forgalomba az idei év első negyedévében Magyarországon, mint a tavalyi hasonló időszakban - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).

Autó

Műszakira küldheti a biztosító a balesetes autót

A kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) törvényt idei egyetlen ülésszakán úgy módosította a parlament, hogy a biztosítónak kötelező műszaki vizsgára kell küldenie a járművet, ha az üzembentartó nem ad nyilatkozatot arról, hogy a kárfelvétel befejeztét követő 8 napon belül helyreállíttatja azt - a módosítás április elsején lép hatályba.

Autó

48 milliárd forintos a visszaesés a flottapiacon

A Lízingszövetség éves jelentése alapján 2009-ben 23 százalékkal csökkent a flottafinanszírozás Magyarországon, ami közel 48 milliárd forintos visszaesést jelent a korábbi évekhez képest. Bár a gazdaság minden területén jelentősen mérséklődött a forgalom, a legjobban az autó és az ingatlan értékesítés érezte meg a válság hatását.