Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5faedec1-9c59-4afc-8dd1-6ada5eb46657","c_author":"Riba István","category":"360","description":"A Kádár-érában bevetett sajtóelnémítási módszereket kreatív formában alkalmazza az Orbán-kormány, csakhogy még az állampárt kézi vezérlése sem tudta elnémítani a demokratikus ellenzéket, amely komoly kockázatokat is vállalva, de megtalálta a módját, hogyan szóljon a nyilvánossághoz.","shortLead":"A Kádár-érában bevetett sajtóelnémítási módszereket kreatív formában alkalmazza az Orbán-kormány, csakhogy még...","id":"20250522_hvg-beszelo-kadar-rendszer-szamizdat-sajtoszabadsag-ugynokvadak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5faedec1-9c59-4afc-8dd1-6ada5eb46657.jpg","index":0,"item":"1fb28151-efe2-40cf-9372-b6174ba50e45","keywords":null,"link":"/360/20250522_hvg-beszelo-kadar-rendszer-szamizdat-sajtoszabadsag-ugynokvadak","timestamp":"2025. május. 22. 18:04","title":"„Soha nem vitték el a nyolc szerkesztőt együtt” – mit tanulhatott Orbán abból, ahogy Kádárék bántak a szabad sajtóval?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"89e1f42c-4321-4732-a9d9-0b92e8fc0305","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Fiat Tris az olasz márka első háromkerekű villanyautója.","shortLead":"A Fiat Tris az olasz márka első háromkerekű villanyautója.","id":"20250522_12-loeros-cuki-aprosaggal-rukkolt-elo-a-fiat-tres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/89e1f42c-4321-4732-a9d9-0b92e8fc0305.jpg","index":0,"item":"3a00ee15-f2af-4507-8bd9-0bb21f56d071","keywords":null,"link":"/cegauto/20250522_12-loeros-cuki-aprosaggal-rukkolt-elo-a-fiat-tres","timestamp":"2025. május. 22. 07:59","title":"12 lóerős cuki aprósággal rukkolt elő a Fiat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1bc57ac9-0c88-462c-8e83-e123e0162237","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Két és fél éve tart a beruházások visszaesése, az idei január–március is nagyon csúnya mínuszokat hozott.","shortLead":"Két és fél éve tart a beruházások visszaesése, az idei január–március is nagyon csúnya mínuszokat hozott.","id":"20250522_ksh-beruhazas-statisztika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1bc57ac9-0c88-462c-8e83-e123e0162237.jpg","index":0,"item":"0f914c31-f387-4d24-a1d1-da8314decc37","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250522_ksh-beruhazas-statisztika","timestamp":"2025. május. 22. 08:40","title":"Ez sem repülőrajt: 12,1 százalékkal zuhantak a beruházások az első negyedévben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c8a5d391-14ce-4755-b042-b7e86632f15d","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Alapvetően még jogosítvány sem kell a vezetéséhez.","shortLead":"Alapvetően még jogosítvány sem kell a vezetéséhez.","id":"20250522_Egyenruhat-kap-az-uj-Fiat-Topolino-csendorauto-lesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c8a5d391-14ce-4755-b042-b7e86632f15d.jpg","index":0,"item":"bd98a28b-72c1-4108-92f6-cafa6eeb488a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250522_Egyenruhat-kap-az-uj-Fiat-Topolino-csendorauto-lesz","timestamp":"2025. május. 22. 13:00","title":"Egyenruhát kap a kis Fiat Topolino, csendőrautó lesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f7ff534d-e04f-4308-95be-f10fca7860a9","c_author":"Galicza Dorina ","category":"gazdasag","description":"A miniszterelnök kormányzásának 15. évfordulójára készített kutatást a Policy Solutions, melyből az is kiderül, a legtöbb politikai kérdésben jobban bíznak a választók Magyar Péterben.","shortLead":"A miniszterelnök kormányzásának 15. évfordulójára készített kutatást a Policy Solutions, melyből az is kiderül...","id":"20250522_Policy-Solutions-Orban-15-kormanyzati-eredmenyek-kudarcok-Magyar-Peter-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f7ff534d-e04f-4308-95be-f10fca7860a9.jpg","index":0,"item":"bbe4438a-480e-4bfa-9be8-89dd9a829218","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250522_Policy-Solutions-Orban-15-kormanyzati-eredmenyek-kudarcok-Magyar-Peter-ebx","timestamp":"2025. május. 22. 10:00","title":"Orbán 15 éve: a magyarok fele szerint csak ártott az országnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a77f0a1c-3949-44ff-b2a2-595be8ce0e3f","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Komoly összeget fizetnének érte.","shortLead":"Komoly összeget fizetnének érte.","id":"20250523_befektetoi-csoport-onlyfans-eladas-tozsdere-lepes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a77f0a1c-3949-44ff-b2a2-595be8ce0e3f.jpg","index":0,"item":"dc96a3e0-39ad-4ec6-aa0e-7b33250ab9dd","keywords":null,"link":"/kkv/20250523_befektetoi-csoport-onlyfans-eladas-tozsdere-lepes","timestamp":"2025. május. 23. 11:55","title":"Titokzatos befektetőcsoport vásárolhatja meg az OnlyFanst","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eb903494-0739-4169-bde5-a36a72bf5829","c_author":"Balizs Benedek ","category":"sport","description":"Ismét Videoton néven indulhatna a klub.","shortLead":"Ismét Videoton néven indulhatna a klub.","id":"20250523_fehervar-focicsapat-videoton-cser-palkovics-andras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eb903494-0739-4169-bde5-a36a72bf5829.jpg","index":0,"item":"8bc190c5-c1c4-4fd1-b567-19ec2ff9892c","keywords":null,"link":"/sport/20250523_fehervar-focicsapat-videoton-cser-palkovics-andras","timestamp":"2025. május. 23. 13:38","title":"Újra nevet változtathat a fehérvári focicsapat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d8e512e2-4ae9-405b-83d8-6d18cbbea634","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"Egy újabb, a kormány által is támogatott vagyonkezelő alapítványba viszi kedvencét, a zalai autós tesztpálya fejlesztőjét és üzemeltetőjét Palkovics László volt miniszter. Bár ez végre egy csúcstechnológiás projekt, az Orbán-rendszer jegyeit így is magán viseli.","shortLead":"Egy újabb, a kormány által is támogatott vagyonkezelő alapítványba viszi kedvencét, a zalai autós tesztpálya...","id":"20250523_hvg-autoipari-tesztpalya-palkovics-zalazone-szaporodnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8e512e2-4ae9-405b-83d8-6d18cbbea634.jpg","index":0,"item":"f5fd838c-c6b6-4608-9944-fc486781ffac","keywords":null,"link":"/360/20250523_hvg-autoipari-tesztpalya-palkovics-zalazone-szaporodnak","timestamp":"2025. május. 23. 11:42","title":"Új alapítvány jön, de Palkovics marad: menti milliárdos mínuszokat termelő zalai csodaprojektjét a kormány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A tavalyi válságos év után kezd magára találni a világ és Európa autópiaca. Egyes régiókban szárnyal az új autók eladása. Európa és az európai gyártók számára rossz hír, hogy a roncsprémiummal eddig lélegeztetőgépen tartott német piac haldoklik, ott óriási a visszaesés. Ennek ellenére a német autók jól fogynak világszerte, a német prémium márkák tőkéje egyre csak hízik. A VW az első negyedévben 95 százalékos (433 millió euró) nyereségpluszt könyvelt el.
Míg 2009-ben Európa autópiaca 1,3 százalékkal (14,116052 millióra) esett vissza a 2008-as év eladásaihoz képest, addig 2010 első negyedévében már 9,2 százalékos növekedést könyveltek el. 2009-ben a legnagyobb növekedést (23,3 százalékot) a németek érték el (3,807175 millió új autóval), a franciák 10,7 százalékkal vettek több autót (2,26873 millió új autót), az olaszok vásárlási kedve csak 0,3 százalékkal csökkent a korábbi évhez képest (2,15801 autót vettek).
Az idei első negyedévben még mindig a németek vezetnek 670 410 új autóval (-22,8 százalék), nyomukban az olaszok 666 231 autóval (23,3 százalék), harmadikok a britek 611 548 autóval (27,3 százalék). A nagy piacok között a legtöbbet a spanyol bővült: 44,5 százalékkal 286 167 autóra (2009-ben 17,9 százalékot estek vissza).
Világszinten növekedés jellemzi az autópiacot. Egy kivétellel, az oroszoknál 25 százalékkal visszaesett a vásárlási kedv, az első negyedévben csak 292 600 új autót vettek. A kínai gyarapodás megállíthatatlan, 77 százalékos bővülést követően 2,8 millió autót adtak el. Az Egyesült Államokban 16 százalékkal nőtt a vásárlási hajlandóság (2,5 millió új autó). Nyugat-Európában 12 százalékkal bővült a piac (egyes EU-országok nélkül számítva 1,6 millió autó), Japánban 24 százalékkal (1,3 millió új autó), Brazília 17 százalékkal (750 ezer új autó), India 30 százalékkal (581 800 új autó).
A német prémium gyártók között feszült küzdelem folyik az első helyért. Az első negyedéves adatok alapjána BMW vezet 265 809 eladott autóval, második az Audi 264 100 autóval, harmadik a Mercedes-Benz 248 500 eladott autóval. A bevétel szempontjából fordított az állás, a drágább S- és E-osztályok révén nagyobb profitra tett szert a stuttgarti márka. A mínuszos német autópiacon első a Volkswagen (213 719 autó), második a Mercedes-Benz (80 500 autó), harmadik a BMW (73 021 autó).
A BMW egyre több autót szeretne gyártani Kínában. Tavaly 38 százalékkal, idén pedig már a tervekhez képest 20 százalékkal növelte eladásait a kontinensnyi országban a müncheni autógyártó. A bajorok között még az Audi vezet, de a BMW-nek nagy tervei vannak.
Magas értékesítési számokkal zárta a 2009-es évet Európa legtöbb autógyártója, azonban már láthatók a jövőbeni bizonytalanság jelei – derül ki a JATO Dynamics 2009-es teljes éves jelentéséből.
2009-ben a kínai autópiac 46 százalékkal bővül és elérte a 13,6 milliós darabszámot. 8,6 millió kínai tavaly vásárolta meg élete első autóját. Idén a szakértők tízszázalékos növekedést jeleznek előre, ami azt jelenti, hogy a piac 2010-ben elérheti a 15 millió darabot.
Omlásában súlyos a légvár – mondta Orbán Viktor húsz évvel ezelőtt. Utolérte az omlás, és súlyosnak ígérkezik. Sarokba szorította magát, és most harap. Vélemény.