Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9ea6a743-1872-43bf-8746-b9bc837a69b5","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Ahhoz, hogy a következő 40 évben és azon túl is fenntartsuk az elért eredményeket, a schengeni térséget folyamatosan meg kell újítani. Erre nincs titkos recept, de van három fontos terület, amelyen dolgoznunk kell – írja vendégcikkében Magnus Brunner.","shortLead":"Ahhoz, hogy a következő 40 évben és azon túl is fenntartsuk az elért eredményeket, a schengeni térséget folyamatosan...","id":"20250614_schengen-evfordulo-magnus-brunner","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ea6a743-1872-43bf-8746-b9bc837a69b5.jpg","index":0,"item":"0bc8799d-fc8f-43d7-b2f6-c5f14ffe5d63","keywords":null,"link":"/360/20250614_schengen-evfordulo-magnus-brunner","timestamp":"2025. június. 14. 10:45","title":"Még megalkotói sem számítottak ekkora sikerre: 40 éves a schengeni térség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3e62cf7-c0cb-4a35-b496-7c735c43e9e9","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"Egy, a Pécsi Tudományegyetem (PTE) szakemberei által kifejlesztett, jelenleg országos tesztelés alatt álló okostelefonos alkalmazással mobilja segítségével egy nagyobb gyermek a jövőben akár maga is tesztelheti, hogy a tompalátó kockázati csoportba tartozik-e.","shortLead":"Egy, a Pécsi Tudományegyetem (PTE) szakemberei által kifejlesztett, jelenleg országos tesztelés alatt álló...","id":"20250614_gyerekkori-tompalatas-okostelefon-app-pte-gyorsteszt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3e62cf7-c0cb-4a35-b496-7c735c43e9e9.jpg","index":0,"item":"7ab3c252-560e-49f4-a16b-bbef3f707854","keywords":null,"link":"/tudomany/20250614_gyerekkori-tompalatas-okostelefon-app-pte-gyorsteszt","timestamp":"2025. június. 14. 18:03","title":"Magyarok találták ki, négy klinikán már tesztelik a 7 év alatti gyerekek látásának új gyorstesztjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"875ae405-68a9-4136-ab18-11da99e11235","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Borbély Lénárd arra figyelmeztette a járókelőket, hogy ne nyúljanak az egyébként Amerikában őshonos állathoz.","shortLead":"Borbély Lénárd arra figyelmeztette a járókelőket, hogy ne nyúljanak az egyébként Amerikában őshonos állathoz.","id":"20250614_Aligatorteknos-csepel-polgarmester-Kis-Duna-part-onkormanyzat-megunt-allat-veszelyes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/875ae405-68a9-4136-ab18-11da99e11235.jpg","index":0,"item":"3ff301d5-0490-4d1b-a5b1-4329b8bbb93f","keywords":null,"link":"/elet/20250614_Aligatorteknos-csepel-polgarmester-Kis-Duna-part-onkormanyzat-megunt-allat-veszelyes","timestamp":"2025. június. 14. 20:09","title":"Aligátorteknősre bukkant a csepeli polgármester a Kis-Duna-parton","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"30e3d3d9-6ff3-4bda-bd34-d6d6f6a0e85e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ez a méregdrága bajor szupersportkocsi a gyártás legelején látta meg a napvilágot.","shortLead":"Ez a méregdrága bajor szupersportkocsi a gyártás legelején látta meg a napvilágot.","id":"20250614_egy-darabka-tortenelem-elado-az-egyik-legkoraibb-bmw-m1","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/30e3d3d9-6ff3-4bda-bd34-d6d6f6a0e85e.jpg","index":0,"item":"8f63ea74-1055-4063-b428-29c3f5d7f15e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250614_egy-darabka-tortenelem-elado-az-egyik-legkoraibb-bmw-m1","timestamp":"2025. június. 14. 07:21","title":"Egy darabka történelem: eladó az egyik legkoraibb BMW M1","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"083bef69-b1a9-44c7-85bd-8fdebc7d87da","c_author":"HVG","category":"360","description":"Csak rossz zsaru-jó zsaru trükköt játszik az izraeli miniszterelnök és Donald Trump? Lángba borul a Közel-Kelet, vagy biztonságosabb hellyé válik a világ? Hogyan dőlnek össze pillanatok alatt stabilnak látszó rezsimek? Az izraeli-iráni háború utáni forgatókönyveket latolgatja az Economist, a Financial Times, a Washington Post, a WSJ, a Die Zeit, a Spiegel, a New York Times és a legjelesebb külpolitikai elemzők.","shortLead":"Csak rossz zsaru-jó zsaru trükköt játszik az izraeli miniszterelnök és Donald Trump? Lángba borul a Közel-Kelet, vagy...","id":"20250614_izrael-iran-nemzetkozi-lapszemle-economist-ft-nyt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/083bef69-b1a9-44c7-85bd-8fdebc7d87da.jpg","index":0,"item":"5c97a95a-6313-4ac7-ae98-fd1d5ff0118d","keywords":null,"link":"/360/20250614_izrael-iran-nemzetkozi-lapszemle-economist-ft-nyt","timestamp":"2025. június. 14. 11:55","title":"„A világ joggal fél” – sötét forgatókönyveket is felvázolnak az új háború láttán a vezető nemzetközi elemzők","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5cfc619b-3bed-483b-8655-a936ff3d349a","c_author":"Generali","category":"brandcontent","description":"Inspiráció és marketingérték – ezek miatt értékesek azok a pályázatok, amelyeken a Grapoila is rendre megméretteti magát. A hidegen sajtolt olajairól, natúr élelmiszereiről és kozmetikai termékeiről ismert vállalat a Generali EnterPrize díját is elhozta 2021-ben, és azóta a verseny zsűrijének is tagja. A pályázat célja, hogy támogassa a kis- és középvállalkozásokat a különböző fenntarthatósági kezdeményezésekben. Az idei kiírásra június 13-ig lehet jelentkezni – ennek apropóján a Grapoila tulajdonos-ügyvezetője, Pinczés Marianna saját tapasztalatait és tanácsait is megosztotta velünk.","shortLead":"Inspiráció és marketingérték – ezek miatt értékesek azok a pályázatok, amelyeken a Grapoila is rendre megméretteti...","id":"20250513_generali_enterprize_KKV_palyazat_fenntarthatosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5cfc619b-3bed-483b-8655-a936ff3d349a.jpg","index":0,"item":"41a9f5c0-27e5-416c-9857-61253a183ccf","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250513_generali_enterprize_KKV_palyazat_fenntarthatosag","timestamp":"2025. június. 14. 19:30","title":"A bortermelés melléktermékének felhasználásból csinált sikeres vállalkozást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az 59 éves férfit elkapták a hatóságok, a házkutatáskor fegyvert és lőszert is találtak a lakásán.","shortLead":"Az 59 éves férfit elkapták a hatóságok, a házkutatáskor fegyvert és lőszert is találtak a lakásán.","id":"20250613_szentendre-rendor-tabornok-alcaz-kirug-tanar-igazgato-iskola-nyomozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57.jpg","index":0,"item":"9ff2c023-6b12-4c4b-979e-a940e5d84564","keywords":null,"link":"/itthon/20250613_szentendre-rendor-tabornok-alcaz-kirug-tanar-igazgato-iskola-nyomozas","timestamp":"2025. június. 13. 18:32","title":"Egy férfi rendőr tábornoknak adta ki magát, hogy kirúgasson egy tanárt Szentendrén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b1678a6e-4b08-4a26-8379-e47ea35821d3","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"A teljes Ferrari-pódium végül nem jött össze. ","shortLead":"A teljes Ferrari-pódium végül nem jött össze. ","id":"20250615_Voros-helyett-egy-sarga-Ferrari-gyozott-Le-Mans-ban-Kubica-diadal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b1678a6e-4b08-4a26-8379-e47ea35821d3.jpg","index":0,"item":"4b1d6a10-dc02-48cd-9a81-9eb9df47e3dd","keywords":null,"link":"/cegauto/20250615_Voros-helyett-egy-sarga-Ferrari-gyozott-Le-Mans-ban-Kubica-diadal","timestamp":"2025. június. 15. 17:20","title":"Vörös helyett egy sárga Ferrari győzött Le Mans-ban: Kubica nem gyári csapattal aratott diadalt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Németországban tetőre szerelhető biciklitartókat vettek nagyító alá. Az ACE autóklub a stuttgarti GTÜ minőségvizsgáló szervezet közreműködésével öt különböző tartót tesztelt. Az első helyet a Thule Pro Ride 591 elnevezésű terméke szerezte meg, amely a kifejezetten ajánlott minősítést kapta, és a lehető legmagasabb pontszámot érte el.
Ajánlott minősítést kapott a Montblanc Discovery biciklitartó, az Atera Giro AF, és a d.frey Clasic modell is. A lista utolsó helyét és így a „feltételesen ajánlott” minősítést érte el a Fabbri BICI 2000 ALU tartó.
A teszt során azt vizsgálták, mi történik az autóra szerelt kerékpárokkal, ha 100 kilométer/óra sebességnél satuféket nyomnak, illetve ha egy kanyarban hirtelen kell lassítani. Minden vizsgált terméknél többször elvégezték ezeket a manővereket. Amennyiben valamilyen kár keletkezett a tartóban, ennek mértékétől függően lepontozták a tartót. A teszt során három modell nyújtott gyenge teljesítményt. Az Ateránál a támasztó cső alsó kilengési pontja változott meg, a d.freynél az alap hajlott el, míg a Fabbrinál az egész konstrukció deformálódott. De mindhárom esetben, a veszélyes változások ellenére, a bicaj a tetőn maradt.
A 30 kilométer/óra sebességnél imitált ütközésnél is a tetőn maradtak a kerékpárok, ám ebben az esetben nagy különbségek voltak a vizsgált modellek között. A d.freynél a nagy terhelés ellenére csak kicsit deformálódott a tartó. A Thule esetében az alaplap kijött a tartóból, az Ateránál a karmok elhajlottak és a biciklit csak nagyon nehezen lehetett leszedni. A Montblancnál a bicikli kereke kijött a tartóból. A legrosszabb eredményt a Fabbri érte el: a karmok eltörtek. Az GTÜ azt javasolta a gyártóknak, hogy javítsanak termékeik minőségén.
Azt is megvizsgálták, hogyan viselkednek a tartók menet közben, hogyan lehet kezelni, alkalmazni, illetve milyen könnyű összeszerelni őket. Elsősorban azt nézték a szakemberek, hogy mennyire logikus az összeszerelés. Tartozik-e a leíráshoz grafikus útmutató, mennyire érthető, követhető a használati utasítás és tartozik-e hozzá biztonsági leírás.
A német ADAC tavaly októberben 5 különböző súlycsoportban 10 gyerekülést tesztelt. A győztes ülés a Brio Primo+Base Isofix lett. Az isofix rögzítésének köszönhetően biztonságosan beszerelhető a járműbe, és a mezőnynél nagyobb védelmet nyújt a legkisebbeknek. Az oldalütközéses töréstesztben egyedül ez az ülés kapta meg a nagyon jó minősítést.
Miközben a pályán 300 kilométer/órás sebességgel száguld az F1-es versenyautó, a garázsok szűk, a kívülállók számára titkozatos hátsó részében elbarikádozva egy csapat mérnök árgus szemekkel figyeli a monitorokat, ahová több száz csatornán özönlik az információ az autó minden egyes porcikájáról. A mágia neve: telemetria.
A német Auto Zeitung magazin kilenc különböző sportos nyári gumit tesztelt, hogy eldöntse, melyik a legmenőbb. A versenyzők között volt a Bridgestone és Michelin legújabb fejlesztése is.
A férfiak állítják: csak ők tudnak igazán jól bepakolni az autóba egy-egy nyaralás előtt. Sok családnál éppen ezért ez az apa dolga. Ám nem elég, ha sikerül betuszakolni a rengeteg bőröndöt, táskát, játékot a csomagtartóba, az sem mindegy, hogyan rögzítjük ezeket. Menet közben ugyanis akár balesetveszélyes is lehet az odadobott, nem rögzített csomag. Amikor pedig gyerekkel indulnak hosszabb útra a megfelelő szórakozásról is gondoskodni kell. Nem mindegy tehát, mit visz magával az útra. Ilyenkor tehát az anyukák szerepe is megnő.
A tavalyi válságos év után kezd magára találni a világ és Európa autópiaca. Egyes régiókban szárnyal az új autók eladása. Európa és az európai gyártók számára rossz hír, hogy a roncsprémiummal eddig lélegeztetőgépen tartott német piac haldoklik, ott óriási a visszaesés. Ennek ellenére a német autók jól fogynak világszerte, a német prémium márkák tőkéje egyre csak hízik. A VW az első negyedévben 95 százalékos (433 millió euró) nyereségpluszt könyvelt el.
Rövidebb, vagy hosszabb úton egyaránt előfordulhat váratlan defekt, vagy kisebb karambol, amely hirtelen megállásra kényszeríti az autóst. Az izgalom hatása alatt sokak képtelenek helyesen cselekedni. Ugyanakkor nem árt, ha néhány dolgot szem előtt tartunk ilyen esetekben.
Egyre többen szerveznek családi biciklis kirándulást. Ma már számtalan olyan eszközt kínálnak a cégek, amelyek megkönnyítik a közös kikapcsolódást. Ahol a gyerekek már idősebbek, ott értelemszerűen mindenki a saját bringáját tekeri. Ahol azonban kicsik a gyerekek, ott utánfutóval, tandemmel vagy úgynevezett vontatórúddal viszik az apróságokat a szülők.
Mennyire okosak a legújabb alkalmazkodó xenon világításrendszerek? Az Auto motor und sport magazin négy csúcstechnológiát képviselő berendezést tesztelt. A minőségbiztosító TÜV Rheinland szerint az éjszakai súlyos közlekedési balesetek 50 százalékkal csökkenthetők lennének, ha minden autón xenonlámpa világítana. Azok a sofőrök, akik a xenonvilágítást halogénre cserélik, ismerik a jelenséget. Szinte olyan, mintha két gyertya fénye pislákolna előttük. Még látványosabbnak tűnik a különbség, ha alkalmazkodó rendszerre térünk át. A fényszórókat az útirányhoz, a vezetési helyzethez és részben még a közlekedési helyzethez is igazítja – ideális esetben mindezt átmenet nélkül.