Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3c69666f-47c1-4525-b86a-73cb399bae64","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az okostelefon és az annál kisebb okosóra után az okosgyűrű lehet a következő, sokak érdeklődésére számot tartó technológiai csemege. Az első két kategóriában éllovas az Apple, az okosgyűrűvel kapcsolatban viszont – egyelőre – nem hallani róla. Vajon így is marad ez?","shortLead":"Az okostelefon és az annál kisebb okosóra után az okosgyűrű lehet a következő, sokak érdeklődésére számot tartó...","id":"20241130_apple-okosgyuru-befektetes-felvasarlas-oura","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3c69666f-47c1-4525-b86a-73cb399bae64.jpg","index":0,"item":"e6c2b91b-6df3-4edf-854b-5036494851f7","keywords":null,"link":"/tudomany/20241130_apple-okosgyuru-befektetes-felvasarlas-oura","timestamp":"2024. november. 30. 14:03","title":"Megér 2000 milliárd forintot az Apple-nek az okosgyűrű?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"742d28e5-50de-4060-aaf7-007d81ac48d4","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Két dolgozót kórházba szállítottak megfigyelésre. ","shortLead":"Két dolgozót kórházba szállítottak megfigyelésre. ","id":"20241129_szeged-bankfiok-akkumulatorsav-szivargas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/742d28e5-50de-4060-aaf7-007d81ac48d4.jpg","index":0,"item":"07b967cd-9fc3-4c11-8115-662f89dcb03e","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_szeged-bankfiok-akkumulatorsav-szivargas","timestamp":"2024. november. 29. 16:22","title":"Maró kénszagot éreztek, akkumulátorsav folyt ki egy szegedi bankfiókban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db379aa9-d571-4203-89cc-3f1c05ddbbde","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Továbbra sem járnak jó idők azokra az oroszokra, akiknek megjegyzésük van a Putyin-rendszerre vagy a „különleges katonai műveletre”. Legyen bár balett-táncos vagy különleges ételeket készítő séf az illető. A humoristák fölteszik a kézenfekvő kérdést is: miért nem laknak az oligarchák földszinten? Végül maga KGBéla, az orosz ügynököknek szivárogtató magyar expolitikus is előkerül, aki mond valami fölöttébb érdekeset. ","shortLead":"Továbbra sem járnak jó idők azokra az oroszokra, akiknek megjegyzésük van a Putyin-rendszerre vagy...","id":"20241130_duma-aktual-oroszorszag-ablakok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db379aa9-d571-4203-89cc-3f1c05ddbbde.jpg","index":0,"item":"5f1c9e83-95be-4f8e-acd7-8d949a6011a2","keywords":null,"link":"/360/20241130_duma-aktual-oroszorszag-ablakok","timestamp":"2024. november. 30. 19:30","title":"Egyablakos rendszer – a magasból kizuhanó oroszokról a Duma Aktuálban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"56f316e4-e580-49a4-99f5-2fe947773497","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kanadai és amerikai kutatók olyan rendszert fejlesztettek, ami a szem mozgását figyelve jelzi, ha az adott személy Alzheimer-kóros lehet. Mindehhez néhány érzékeny mikrofonra van szükség.","shortLead":"Kanadai és amerikai kutatók olyan rendszert fejlesztettek, ami a szem mozgását figyelve jelzi, ha az adott személy...","id":"20241130_alzheimer-kor-diagnosztizalasa-szemmozgas-ful-mikrofon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/56f316e4-e580-49a4-99f5-2fe947773497.jpg","index":0,"item":"961e7c46-45ee-4a57-a4fa-246e8c767f67","keywords":null,"link":"/tudomany/20241130_alzheimer-kor-diagnosztizalasa-szemmozgas-ful-mikrofon","timestamp":"2024. november. 30. 12:03","title":"Egy fülbe tett mikrofon adhat esélyt egy jobb életre több millió embernek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7be1d977-9576-4c2c-95ae-2475eb1c53cd","c_author":"Ballai Vince","category":"gazdasag","description":"Március második felében csenghet először piaci áron a kassza a bruttó elszámolásba kerülő, élelmesebb háztartási napelemeseknél. Már biztosnak tűnik, hogy az első aggregátor február elejével elindítja szolgáltatását, amivel azokat a (nem csak) lakossági kis napelemeseket célozza, akik egyre nagyobb számban esnek ki a nagyon kedvező szaldó elszámolásból. Nagy átalakulás indulhat a lakossági áramszolgáltatásban, és lehetnek még meglepetések.","shortLead":"Március második felében csenghet először piaci áron a kassza a bruttó elszámolásba kerülő, élelmesebb háztartási...","id":"20241129_napelemes-brutto-elszamolas-piaci-ar-a-tobblettermelesert-aggregator-pentasun-hmke","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7be1d977-9576-4c2c-95ae-2475eb1c53cd.jpg","index":0,"item":"b184f503-7b98-4628-a954-b82bcfbc97a6","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241129_napelemes-brutto-elszamolas-piaci-ar-a-tobblettermelesert-aggregator-pentasun-hmke","timestamp":"2024. november. 29. 07:26","title":"A magyar szabadság ünnepe után élvezhetik először a szabad áramvásár előnyeit az élelmes napelemesek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b92c921-0dd5-4e96-97a7-ee003d9c7a0a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A két vitázó politikus között az SZGYF főigazgatója állt, de ő sem akarta átvenni a Magyar által az önkénteseknek hozott ajándékokat.","shortLead":"A két vitázó politikus között az SZGYF főigazgatója állt, de ő sem akarta átvenni a Magyar által az önkénteseknek...","id":"20241129_magyar-peter-bicske-gyermekotthon-csizi-vita-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b92c921-0dd5-4e96-97a7-ee003d9c7a0a.jpg","index":0,"item":"c8d375e9-b574-4916-bc77-f0abd95cf093","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_magyar-peter-bicske-gyermekotthon-csizi-vita-ebx","timestamp":"2024. november. 29. 09:35","title":"Magyar Péter megpróbált bejutni a bicskei gyermekotthonba, de szócsatába keveredett a helyszínre siető államtitkárral","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"723bad6a-757f-4a1f-9ab7-9b9b69b7be6b","c_author":"HVG","category":"360","description":"Apáti Bence első vállalkozásának fókuszában nem gazdasági célok állnak.","shortLead":"Apáti Bence első vállalkozásának fókuszában nem gazdasági célok állnak.","id":"20241129_Apati-Bence-Ellenallas-Mozgalom-Kft-Operettszinhaz-magyar-nemzet-megafon-fidesz-propaganda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/723bad6a-757f-4a1f-9ab7-9b9b69b7be6b.jpg","index":0,"item":"09f01d48-9bce-41e9-a249-997a8ee347fa","keywords":null,"link":"/360/20241129_Apati-Bence-Ellenallas-Mozgalom-Kft-Operettszinhaz-magyar-nemzet-megafon-fidesz-propaganda","timestamp":"2024. november. 29. 06:15","title":"Az Ellenállás Mozgalommal véteti észre magát az Operettszínház balettigazgatója és a Magyar Nemzet publicistája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"19939032-6e3c-4f4e-af02-7df4bd0aa753","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Csak Mercedesből van neki hatszáz darab.","shortLead":"Csak Mercedesből van neki hatszáz darab.","id":"20241129_Kozel-7000-jarmu-van-mar-a-brunei-szultan-autogyujtemenyeben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/19939032-6e3c-4f4e-af02-7df4bd0aa753.jpg","index":0,"item":"999f57d5-a7ce-443f-9a96-26c3abe31bbb","keywords":null,"link":"/cegauto/20241129_Kozel-7000-jarmu-van-mar-a-brunei-szultan-autogyujtemenyeben","timestamp":"2024. november. 29. 20:20","title":"Közel 7000 jármű van már a brunei szultán autógyűjteményében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Sokan céges autóval vágnak neki a nyaralásnak. Különösen külföldi út esetén érdemes előre meggyőződni arról, hogy a használati, kiviteli engedélyek, az autó tartozékai rendben vannak-e. Jó tisztában lenni azzal is, mire terjed ki a céges autókra kötött biztosítás – hívja fel a figyelmet a KBC Autolease szakértője.
A vállalkozások cégautókra vonatkozó szabályozása határozza meg, lehetséges-e, s ha igen, milyen mértékben magáncélokra is igénybe venni a vállalati autókat. A képet tovább árnyalja, hogy van, ahol a belföldi utat igen, de a határátlépést már nem engedélyezik a munkatársaknak. A flottakezelők – akik lízingkonstrukció esetén a gépjármű tulajdonosai – külföldre utazáshoz kiviteli engedélyt adnak ki az autóhoz. A schengeni határok létrejötte óta ugyan kisebb a jelentősége ennek az engedélynek, de vannak olyan európai országok, ahol a határátlépéskor szigorúan ellenőrzik a meglétét. Közúti ellenőrzés során pedig bárhol kérhetik az igazolást arról, hogy a vezető jogosult használni az autót. Érdemes indulás előtt áttekinteni azt is, miről szól a használati engedély. Vezető beosztású munkatársak esetén az autópark-kezelők igény szerint már az autó átadásakor kiadnak egy meghatalmazást, ami a házastárs részére is lehetővé teszi a gépjármű használatát.
Az üzemanyagkártyák többnyire országhatáron belül érvényesek, de a flottakezelt ügyfelek többségénél magánhasználat esetén a külföldi üzemanyag vásárlást és az autópálya használat díját nem térítik a cégek.
A flottakezelők az autókat a magyarországi előírásoknak megfelelő tartozékokkal adják át a cégeknek. A külföldre utazó munkatársnak kell arról gondoskodniuk, hogy az adott ország egyedi előírásainak megfelelően készítsék fel az autót az útra. A kézi poroltó például hazánkban nem kötelező tartozék, egyes európai országokban viszont ezt is kérik az autósoktól.
Céges flották esetén a biztosításokat rendszerint az autópark-kezelők kötik meg. Az autóvezetőknek ajánlatos tájékozódni a biztosítási és az assistance szolgáltatás részletes feltételeiről: baleset esetén mire kell figyelni, milyen segítséget vehetnek igénybe, számíthatnak-e például csereautóra.
Európában a rendszámegyezményhez csatlakozott országokban – az Európai Unió országai, valamint Izland, Norvégia és Liechtenstein – a zöldkártya bemutatása nem szükséges, a rendszám és az országjelzés is igazolja a felelősségbiztosítás meglétét. Ha más ország az úti cél, a cégek a flottakezelőtől vagy a biztosítótársaságtól kérhetik a zöldkártya kiállítását.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) előrejelzésének megfelelően tovább lassul a forgalomba helyezések visszaesése, ami azonban semmiképpen nem jelenti a piac helyreállását. Az értékesítési darabszámok továbbra is mélyen alatta maradnak a magyar piac felvevőképességének. Az MGE szerint ennek elsődleges oka, hogy továbbra sem indult meg a vevőfinanszírozás, amelynek példátlanul alacsony szintje jelentősen gátolja, elsősorban a személygépjármű és motorkerékpár értékesítést. Az első öt hónapban 7063 új autót helyeztek forgalomba, 37 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.
Kíváncsian várjuk, az új magyar kormánytagok milyen autókat rendelnek maguknak, netán megelégednek az előző miniszterek leharcolt Audi A6-osaival. Németországban a választások után mindig bemutatják, milyen járművel közlekedik a kancellár és új kabinetjének tagjai.
Az elmúlt egy évben mintegy hétmilliárd forintos megtakarítást értek el Magyarországon a vállalkozások azzal, hogy GPS flottakövetéssel látták el járműveiket. A piac még nem telített, az alkalmazások kiépítésében most a közműszolgáltatók és a multinacionális vállalatok járnak az élen.
A válság első teljes évében, 2009-ben a céges autók értékesítése kisebb mértékben csökkent, mint a magánautóké, így a cégszemélyautó-eladások aránya a teljes értékesítésben a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) adatai szerint már meghaladta az 50 százalékot. Piacelemzők szerint 2010-ben ez az arány 60 százalék körül is maradhat. Ennek előjeleként a januárban értékesített személygépkocsiknak már 61 százalékát cégek vásárolták meg, mivel a hitelszigorítások – az autóhitel futamideje maximum 84 hónap, forinthitelnél legalább 25, euróhitelnél 40, más devizahitelnél 55 százalék kell legyen az önrész – inkább sújtják a magánvásárlókat, mint a cégeket.
Magyarország legnagyobb árbevételű cégei tulajdonképpen három csoportba sorolhatók aszerint, 2009-ben hogyan változtattak flottakezelési szokásaikon. Az egyik csoport a közszolgálati és állami tulajdonú cégek, ezek általában a legtöbb takarékoskodási eszközt bevetik: csökkentik a cégautók számát, módosítják a hitelszerződéseket, korlátozzák a magánhasználatot. A magáncégek esetében viszont leginkább attól függ, váltanak-e, s hogyan, hogy zömmel munkaautókat üzemeltetnek-e, vagy sem – olvasható a HVG Cégautó 2010 kiadványban.
A válság és az azt követő recesszió a legtöbb területen az addig megszokott szabályok átírására kényszerítette a gazdasági élet szereplőit. Nincs ez másképp az autólízinggel foglalkozó társaságoknál sem. Pár éven belül a használtautó-kínálat várható visszaesésével kell számolniuk, amit figyelembe kell venniük a maradványérték meghatározásakor. Ez pedig a most megkötött és 3-4 év múlva lejáró lízingszerződések díjainak kulcsfontosságú eleme – hívják fel a figyelmet szakértók.
Négy forinttal nő mind a benzin, mind pedig a gázolaj ára a hazai töltőállomásokon szerdától - erősítették meg piaci forrásból a holtankoljak.hu értesülését. Így a benzin országos átlagos ára 340 forintra, míg a gázolajé 322 forintra nő.
Az immár harmadszor megjelenő HVG Cégautó különszám értékelő, elemző cikkeiből kiderül, hogyan mentették meg 2009-ben a céges vásárlók az évek óta válságban lévő magyar autópiacot a teljes csődtől, és hogy a megváltozott körülményekhez alkalmazkodva nekik min kellett változtatniuk az „autópolitikájukban”.
2008-ban nemhogy csökkent volna, pár ezerrel még nőtt is Magyarországon az újonnan forgalomba került új és használt cégautók száma, rá egy évre viszont már mindkettő drasztikusan visszaesett: 2009-ben nagyjából feleannyi cégautót adtak el a kereskedők, mint egy évvel korábban. A cégek azonban nemcsak új autót vásároltak kevesebbet, hanem úgy tűnik fel, a szokásosnál többet is vontak ki a forgalomból. Erre utal, hogy évtizede 9–10 százalék között van a cégautók részesedése a teljes hazai személygépkocsi-állományon belül, 2009-ben viszont 9 százalék alá került - derül ki a HVG Cégautó 2010 kiadványból.