szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Szlovákia és Csehország után Magyarországon az autóipar új eldorádót fedezett fel magának - írta szerdán a Die Presse című osztrák lap.

Autógyártó konszernek és beszállító cégek euró milliárdokat fektetnek be az országban - mutatott rá a napilap. Felidézte: az Opel szeptember végén bejelentette, hogy félmilliárd eurós beruházással bővíti szentgotthárdi gyárát, majd három nappal később az Audi közölte, hogy 900 millió euróért fejleszti győri telephelyét. 

A győri ezernyolcszáz, a szentgotthárdi fejlesztés ezer munkahelyet teremt, Budapest emiatt mélyen a zsebébe nyúl támogatásokért, a gazdasági sajtóban a befektetési összeg akár öt százalékáig terjedő támogatásról jelentek meg találgatások - állt a cikkben. De a kormány azt reméli, hogy az állami szubvenció néhány év alatt megtérül nagyobb adóbevételek és a vásárlóerő javulása révén. Magyarország tudatosan választotta ki az egyik leginkább támogatásra érdemes ágazatként az autógyártást. A cél az országot "a régió legjövedelmezőbb és legversenyképesebb befektetési helyévé tenni" - idézte az osztrák lap Orbán Viktor miniszterelnököt. 

2009-ben Magyarország az összeszerelt gépjárművek számát (180 500) tekintve még messze elmaradt például Csehország (967 760) vagy Szlovákia (461 340) mögött, ez azonban hamarosan megváltozhat - mutatott rá a lap a Mercedes, az Audi és a Suzuki termelési terveit említve. 

A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara kommunikációs vezetője Dirk Wölfer szerint minden bizonnyal szerepet játszik a költségtényező is a befektetéseknél. Magyarországon alacsonyabbak a bérek, mint például Belgiumban, emellett magasan szakképzett a munkaerő, minden szükséges szolgáltatót és befektetőt megtalál az autógyártó, "tökéletes a környezet". 

A válság végének körvonalazódásával a beszállítók is növelik befektetéseiket - írta a szerző, példaként említve többek között a Hankook rácalmási és a Bosch miskolci üzemének bővítését. Az alkatrészgyártók erősödő jelenléte "önjáró hatást" vált ki, az autókonszernek szempontjából elérte a "kritikus tömeget", amitől egyszerűen érdekessé válik a befektetési helyszín - vélekedett Wölfer. 

A havi 712 euró bruttó átlagkereset és több mint tíz százalékos munkanélküliség miatt Magyarország munkaadói szemszögből is érdekes a befektetőknek. Egyes ipari vonzáskörzetekben viszont, mint Budapest vagy Győr már nagyon keresett a szakképzett munkaerő, egyes cégek ezért tudatosan vidéken terjeszkednek, ahol nem olyan nagy az elvándorlás "szívóhatása". A nagy konszernek, mint az Audi vagy a Mercedes emellett tudatosan keresik az együttműködést a helyi főiskolákkal, hogy kiképezzék és időben magukhoz kössék a szükséges szakembereket - írta a Die Presse.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

A gyenge forint és a világtrendek a magyar autóiparnak kedveznek

Kedvező időszak vár a kelet-közép-európai gépjárműiparra, hiszen az új trendnek megfelelően nő a Magyarországon is gyártott kisméretű és környezetbarát autók iránti kereslet − derül ki az Ernst & Young jelentéséből. A tanácsadó cég szerint a forint gyengülése az euróval szemben komoly versenyelőnyhöz juttatja Magyarországot a régióban.

MTI Gazdaság

Hétszeresére növelte profitját a Suzuki

Két év óta a legnagyobb negyedéves profitra tett szert a Suzuki a júniussal végződött három hónapban, a társaság első negyedévében, elsősorban azért, mert felszöktek az eladások Ázsiában, főként Indiában.

MTI Gazdaság

Védett területen terjeszkedik az Audi Győrben

Újabb beruházásokra készülhet az Audi Győrben, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. oldalán található információk szerint ugyanis az Audi Hungaria Motor Kft. nyerte meg azt a nyilvános pályázatot, amelyet a cég közelében lévő, közel 200 hektáros terület értékesítésére írtak ki - írja szerdai számában a Napi Gazdaság.